דפי נחיתה נועדו להעביר מסר שיווקי ברור לקהל אשר לרוב ממוקד למוצר או השירות הספציפיים בהם עוסק דף הנחיתה. דף הנחיתה תמיד יהיה ממוקד מטרה, והוא משמש כאחד הכלים השיווקיים העוצמתיים והמדויקים ביותר בארסנל של כל משווק מקצועי. כיוון שלדף הנחיתה תמיד תהיה מטרה מאוד מסוימת, אנחנו נמדוד את מידת ההשגה של אותה מטרה באמצעות יחס המרה.
עד כמה חשוב יחס ההמרה בדפי נחיתה? יחס ההמרה הוא ההיבט החשוב ביותר בכל דף נחיתה. יחס ההמרה קובע מה היחס בין הפעולה שרציתם שתבוצע בדף ע"י הגולש (למשל יצירת קשר) לבין כמות הגולשים שנחשפו לדף הנחיתה. אם נכנסו לדף הנחיתה 100 גולשים ו-3 אנשים יצרו קשר, יחס ההמרה שלכם יהיה 3:100 = 3%.
נבחן מצב אפשרי שבו אתם משקיעים 5,000 ש"ח בפרסום ממומן של דף הנחיתה מדי חודש ומקבלים תוצאות בשווי של 10,000 ש"ח כשיחס ההמרה הוא 3%, אם תצליחו להגדיל את יחס ההמרה ל-4%, תקבלו תוצאות בשווי של 13,330 ש"ח. להשגת אותן תוצאות תצטרכו להגדיל את תקציב הפרסום ל-6,660 ש"ח בכל חודש. אז מצד אחד, יש את האפשרות לשפר את יחס ההמרה ב-1%, מצד שני אפשרות להשקיע 1,660 ש"ח כל חודש, מה תעדיפו? 🙂
ריכזתי עבורכם 11 היבטים חשובים שאם תקפידו עליהם בדפי הנחיתה שאתם בונים, תוכלו להגדיל את יחס ההמרה בדף שלכם בצורה ניכרת.
1. כותרת אחת שהיא מרכזית וברורה
הכותרת היא המקום בו העניין הראשון במוצר או השירות שלכם נוצר. לכל דף נחיתה צריך להיות מסר ברור ומטרה ברורה שלשמה הדף נוצר. במקרה שבו אין לדף כותרת ראשית, הגולש לא ידע במה להתרכז באינטרקציה הראשונה שלו עם הדף. לחלופין, אם הכותרת המרכזית לא תעביר את המסר היטב, הגולש יקבל מסר שגוי ואנחנו עשויים לאבד אותו.
המטרה המרכזית של הכותרת הראשית היא לתפוס את תשומת הלב של הגולש, ולאחר שזה קורה, להסביר לו בקצרה במה המוצר/השירות עוסקים. חשוב שהכותרת תהיה קצרה, לא יותר מ-15/20 מילים. כמה שפחות מילים בכותרת, יותר טוב (כמובן בלי לאבד מהמסר).
2. המשכיות השפה העיצובית מערוץ הפרסום לדף נחיתה
דמיינו את החופשה הבאה שלכם: אתם נכנסים לאתר מלונות ומזמינים לכם מלון במרכז העיר. נחתתם בשדה התעופה, הגעתם ללובי של המלון, עליתם במעלית לחדר ופתאום להפתעתכם אתם מגלים שהחדר נראה שונה לגמרי מהתמונות שראיתם באתר. במקום פרקט קיבלתם גרניט, במקום אמבטיה יש מקלחון ובמקום נוף לעיר, נוף לקיר. גולש שראה פרסום חיצוני שלכם בבאנר ברשת המדיה של גוגל, התרשם מהשפה העיצובית של הבאנר, הקליק עליו ונכנס לאתר, ברגע שהגולש ייחשף לאתר שמדבר בשפה שונה לחלוטין מהשפה שהתרגל אליה הוא יקבל את אותה תחושה שמקבל התייר שקיבל חדר מלון שונה ממה שהזמין. ברגע שאנחנו לא שומרים על אחידות בשפה העיצובית של אמצעי הפרסום שלנו ודפי הנחיתה, אנחנו פוגעים בתחושת הביטחון של הגולש ויוצרים דיסוננס שקשה לגשר עליו.
דוגמה מעולה לשמירה על אחידות בשפה העיצובית תמצאו בבאנר של חברת Smartair ובדף הנחיתה שאליו מוביל הבאנר:
3.שימוש בפופאפים חכמים
הגולש עבר על הדף ולא המיר? יש עוד סיכוי, אפילו גדול, עדיין "לתפוס" אותו. הקפצה של מסר נכון בזמן הנכון באמצעות פופאפ או ווידג'ט בולט תלכוד את תשומת ליבו ותגרום לו לקבל החלטה אם להשאיר פרטים או לא.
הוספה של פופאפ כאשר הגולש מתווכן לעזוב את הדף או לאחר שהגולש גלל 60%-70% מהדף יכולה לשפר את יחס ההמרה בעשרות אחוזים.
אם עדיין אין לכם פופאפ חכם בדף הנחיתה שלכם, תוכלו ליצור פופאפים חינם דרך Poptin.
4. בחירת תמונות נכונה – ההבדל בין חובבן למקצוען
הכלל של תמונה אחת שווה אלף מילים תקף גם בדפי נחיתה. המוח שלנו מעבד תמונות הרבה יותר מהר מטקסט, לכן לתמונה נכונה ברגע הנכון יש השפעה גדולה. מומלץ לשלב תמונות גדולות ואיכותיות שקשורות באופן ישיר למוצר או לשירות שלכם, כשהעדיפות היא כמובן לשלב תמונות של המוצר עצמו. זכרו שהמטרה העיקרית של התמונה היא למשוך את תשומת ליבו של הגולש ולהסביר לו בפחות משניה אחת את מהות המוצר או השירות.
טעות נפוצה בשילוב תמונות היא בחירה של תמונות שאינן מתאימות לקהל המקומי, כמו למשל דמויות אמריקאיות לדף נחיתה שמיועד לקהל הודי.
בדף הנחיתה של חברת Golden Sands תוכלו למצוא את התמונות הנכונות לגולש המחפש חופשה, מצד אחד נוף מרהיב, ומהצד השני בקבוק שמפניה ומיטה נוחה.
5. הבנת קהל היעד והתאמת מסרים
המסר המרכזי בדף הנחיתה שלכם צריך לענות על הצורך הבסיסי ביותר של הגולשים שלכם. מה הכוונה? נניח שהמוצר שאתם מוכרים הוא מצבר לרכבים פרטיים. אילו צרכים יש לגולשים שלכם, מה מטריד אותם ואילו פתרונות הם מחפשים? ציפייה סבירה של לקוח היא לקבל מצבר עם אחריות לכמה שנים, מצבר ממותג מוכר, משלוח עד הבית ואפשרות החזרה (אפשר כמובן לחשוב על עוד אפשרויות). ברגע שאנחנו מבינים מה הציפייה הסבירה של הלקוח, נתייחס לכל אחד מהאלמנטים בדף הנחיתה ובכך נגדיל את הסיכוי שהוא ירכוש את המוצר שלנו. חשוב שהמסר יהיה ברור ויענה על החששות של הלקוח.
לרוב הדרך הטובה ביותר ללמוד על הצרכים הבסיסיים של הלקוחות שלנו היא פשוט לשאול אותם, מומלץ לבצע סקרים ללקוחות קיימים ואפילו סקרים ללקוחות שנטשו את דף הנחיתה.
6. הוכחה חברתית
אנשים אוהבים חברות שהם יכולים לסמוך עליהן, זו הסיבה שהחברות הגדולות במשק משקיעות כ"כ הרבה משאבים בפיתוח המותג שלהן. הדרך לגרום לגולשים לסמוך עלינו היא באמצעות הוכחה חברתית, כלומר הצגת אלמנטים מסוימים באתר שיגרמו לאנשים להבין שהם יכולים להשאיר פרטים בבטחה ולהיות בטוחים שיקבלו את המוצר או השירות הטובים ביותר. כיצד אנחנו יכולים לגרום לגולשים שלנו לסמוך עלינו? הוכחה חברתית יכולה להגיע בכמה צורות, למשל באמצעות ביקורות אותנטיות של לקוחות שלכם (Testimonials), כלומר שם מלא, שם החברה, והביקורת של הלקוח (שילוב של תמונת הלקוח תשפר מאוד את ההמרה).
ישנן דרכים רבות נוספות להגדלת ההוכחה החברתית בדף הנחיתה, כמו למשל: שיתוף נתונים חברתיים מרשתות חברתיות, שילוב פוסטים מרשתות חברתיות, הצגת נתוני אמת של העסק (מספר לקוחות, מספר עסקאות ועוד), הצגת לוגואים של חברות גדולות שאיתן עבדתם, הצגת מידע על אבטחת מידע ואייקונים של חברות אשראי במקרה של סליקה ועוד.
7. WIFM – What's In It For Me
בהרבה מאוד מקרים אני נתקל בדפי נחיתה שהמסרים העיקריים שלהם הם בסגנון הבא: "אנחנו החברה הכי טובה בארץ" או "המוצר שלנו הוא הכי טוב בשוק", מה שאותם בעלי עסקים מפספסים הוא שאת הגולש לא מעניין אם אתם הגדרתם את עצמכם כטובים ביותר, מה שמעניין את הגולש הוא מה הוא ירוויח באופן אישי מהשימוש במוצר או השירות שלכם. אנשים לא קונים מוצרים בגלל מה שהם, אלא בגלל התועלת שהמוצרים מביאים להם.
אם המסר העיקרי של הדף שלכם הוא שאתם הכי טובים, אתם מאבדים את הלקוח כבר בנקודה הראשונה. הלקוח רוצה לדעת איך אתם יכולים לעזור לו לפתור בעיה מסוימת שהוא מתמודד איתה, או למלא פער מסוים שקיים כרגע בחיים שלו. איך עושים את זה? בכל פעם שאתם מנסחים את הרעיונות המרכזיים לדפי הנחיתה, תשאלו את עצמם כלקוח: "מה זה נותן לי?", אם התשובה היא כלום, אז סימן שזה לא עונה על שום צורך. דרך נוספת היא להשלים את הפיצ'ר ביחד עם מילות קישור כמו "ולכן..", "וזה מאפשר לי…", "וכתוצאה..". לדוגמה: המוצר מגיע עם זכות החזרה תוך 30 ימים וזה מאפשר לי להשתמש במוצר בראש שקט ולהחזיר אותו אם לא אהיה מרוצה.
לפני שאתם ניגשים לתכנן את דף הנחיתה שלכם, תכנסו לנעליים של הלקוח שלכם ותשאלו:
?What's in it for me
8. דרך התקשרות ישירה, פשוטה וזמינה
השקעתם בעיצוב של דף הנחיתה, בחרתם תמונות בקפידה והמסר שלכם ברור ועונה לדרישות של קהל היעד שלכם. עכשיו הגיע הזמן להגדיל את יחס ההמרה – הגולש השתכנע שהוא רוצה להתנסות במוצר או השירות שלכם ורוצה ליצור קשר, איך הוא יעשה את זה?
הדרכים המקובלות ליצירת קשר הן טופס לידים, כלומר טופס שדרכו הלקוח התעניין יכול להשאיר פרטים שמגיעים אל בעל העסק, ובעל העסק יוצר קשר עם הלקוח.
יש מקרים שבהם טופס לידים לא יענה על דרישות הלקוח. במקרים רבים יש דחיפות מצד הלקוח ליצור קשר עם בית העסק, ובמקרה שבו יש רק טופס לידים בדף, הדבר לא אפשרי. בדיוק בשביל לאפשר ללקוח ליצור קשר באופן מיידי, כדאי להוסיף טלפון (טלפון וירטואלי יסייע לכם לנטר את כמות הגולשים שהגיעו מדף הנחיתה). במקרה שבו אתם לא זמינים, אתם יכולים להיעזר בשירותי השארת הודעה לנציג אנושי.
אפשרות נוספת למתן מענה מיידי ללקוחות היא צ'אט וירטואלי או צ'אט אנושי, אבל בהרבה מקרים אנשים מסוימים יעדיפו את המגע האנושי ולכן ירצו מספר טלפון אליו ניתן להתקשר.
בכל מצב, האפשרות הזמינה והפשוטה ליצירת קשר היא הדבר שיעשה את ההבדל בין לקוח שייצור אתכם קשר באופן מיידי או בזמן שנוח לו, לבין לקוח שהחליט לוותר עליכם ולדבר עם המתחרה שלכם.
9. זמן הטעינה של דף הנחיתה
מה שמאפיין את הדור שלנו הוא הרצון לקבל מענה מיידי לצרכים שלנו. לקוחות פוטנציאליים היום (גם כאלה שלא משתייכים לדור ה-Y) רגילים להשתמש בסמארטפון שלהם כדי לקבל תשובה מיידית לכל שאלה, לקבל מידע מלא על כל עניין בכל זמן נתון. לא סתם ענקיות אינטרנט כמו גוגל עושות את כל המאמצים מהצד שלהן "להפוך את האינטרנט למהיר". אם הגולש נכנס לאתר שלכם במקביל לכמה אתרים של מתחרים, והאתר שלכם נטען בקצב העולה על 5-6 שניות, קיימת סבירות גבוהה שהלקוח יוותר על ההמתנה ויעבור לאתר הבא. קצב טעינה טוב לדף נחיתה הוא 2 שניות ומטה, ואם הדף שלכם לא נטען בזמן הזה, כדאי לבצע אופטימיזציה לדף. תוכלו לבדוק את זמן הטעינה של הדף משרתים שונים בעולם באמצעות הכלי החינמי של Pingdom.
10. רספונסיביות והתאמה מלאה למובייל
מהי רספונסיביות? מדובר בהתאמה של התצוגה של דף הנחיתה או כל רכיב אינטרנטי לרזולוציה של המשתמש. כלומר במחשבים יראו את האתר בצורה מסוימת, ובמכשירים הניידים האתר יוצג בצורה המותאמת לגודל המסך הקטן.
יהיה לכם מאוד קשה למצוא תחום אינטרנטי שבו נפח התנועה מהמובייל נמוך מ-50% מנפח התנועה הכללי. עד כמה התנועה מהמכשירים הניידים גדלה בשנים האחרונות?
חברות פרסום המציעות דפי נחיתה הבנויים באמצעות תמונות ולא טקסט חי יתקשו לספק גרסה רספונסיבית אמיתית כיוון שהתמונה מגיעה כמקשה אחת (וזאת מעבר לחסרונות של הצגת טקסט חי בכל הקשור לפן האורגני בגוגל). חשוב לוודא שדף הנחיתה שלכם יציג גרסה רספונסיבית טובה לגולש במובייל.
טיפ: אם תוסיפו אלמנט דביק של טלפון עם קישור tel: בחלק העליון של הדף, הגולש תמיד יוכל להתקשר אליכם בלחיצת כפתור פשוטה.
11. הנעה לפעולה – Call To Action
רוצים שהגולשים שלכם יבצעו פעולה מסוימת באתר? ישאירו פרטים? יתקשרו? תעזרו להם להבין את זה באמצעות אמצעים טקסטואליים וויזואליים. באמצעות אמצעי הנעה לפעולה תוכלו להגדיל באופן משמעותי את יחס ההמרה שלכם בדף הנחיתה. חשוב להשתמש באלמנטים גדולים וברורים, להשתמש בניגודיות צבעים שתציג את האלמנטים הרלוונטיים להנעה לפעולה (למשל טופס הלידים).
עד כמה זה פשוט? במקרה שבו אתם מעוניינים שהגולש יתקשר אליכם, הוסיפו ליד הטלפון את המילים "התקשרו עכשיו 03-1111111". רוצים שהגולש ישאיר פרטים? רשמו "השאר פרטים ונציג ייצור עמכם קשר בהקדם" בסמוך לטופס הלידים. תוכלו להשתמש גם באמצעים ויזואליים שיניעו את הלקוח להשאיר פרטים:
טיפ: גולשים רגילים שאלמנטים של הנעה לפעולה מגיעים ככפתורים, לכו עם האינסטינקט הבסיסי של הגולשים והשתמשו בכפתורים.
12. A/B Testing
דף הנחיתה שלכם עלה לאוויר, עבר שבוע וקיבלתם 15 המרות. האם זה טוב או רע?
כמובן שהתשובה לשאלה הזו תלויה בהמון גורמים כמו למשל סכום הכסף השקעתם בהבאת התנועה לדף הנחיתה, המחיר הרגיל שאתם משלמים לליד במקרים אחרים בתחום ועוד. לאחר קבלת נתונים ראשונים על הביצועים של האתר, חשוב לבחון איך אפשר לשפר את ביצועי הדף מכאן והלאה. כיצד עושים את זה? באמצעות A/B Testing. הרעיון פשוט, מקימים 2 גרסאות של דף הנחיתה עם אלמנט אחד שונה (לדוגמא כותרת מרכזית שונה), ובודקים איזה דף עובד טוב יותר. באמצעות ביצוע בדיקות A/B תכופות תוכלו לשפר את המחיר שאתם משלמים לליד (CPL). חשוב לבדוק אלמנט אחד בכל פעם ולא מספר רב של אלמנטים, כיוון שבמקרה שתבדקו כמה אלמנטים במקביל לא תוכלו לקבל מסקנות ברורות מהניסוי.
איך מתקדמים מכאן?
דף נחיתה ממיר יכיל את רוב האלמנטים הנ"ל. חשוב שתכירו את תחום העיסוק שלכם ואת אופי הלקוחות ותתאימו את דף הנחיתה והמסר השיווקי ללקוחות – תדברו עם הלקוח בגובה העיניים ובשפת המותג שלכם. חשוב למדוד את הביצועים של הדף ולשפר ללא הפסקה, בצעו ניסויים כל הזמן. מכאן, הכדור בידיים שלכם!
יש לכם שאלות? טיפים נוספים? בואו נדבר על זה בתגובות 🙂