כמות האתגרים העומדת מול בעל העסק המנהל חנות אינטרנטית היא אינסופית. כל יתרון העומד לרשות בעל העסק עשוי להביא לו את ה-edge שיהפוך את החנות שלו לרווחית יותר. פופאפים הפכו בשנים האחרונות לכלי שיווקי עצמתי להגדלת רשימות הדיוור, הגדלת הפניות, המכירות וכל מדד אחר בתחום המסחר האלקטרוני. איך גם אתם תוכלו לצרף את האתר שלכם לרשימת המותגים שמשתמשים בפופאפים בהצלחה? בהמשך הפוסט תוכלו למצוא 7 טיפים שימושיים שיעזרו לכם להשתמש בפופאפים כדי להפוך את האתר שלכם למכונת מכירות משומנת!
למי לא יצא להיתקל בפופאפים במהלך הגלישה היומית שלו באינטרנט? המותגים הגדולים בעולם עושים שימוש בפופאפים באתרים שלהם, תוכלו למצוא ברשימה חברות מובילות כמו: Walmart, Amazon, AT&T, L’Oréal, IKEA, H&M, Sony, Pampers, Victoria’s Secret ועוד רבות וטובות. למעשה, לפי האתר Conversific.com כ-30% מ-1,000 אתרי המסחר הגדולים ביותר בארה"ב משתמשים בפופאפים.
אין ספק שפופאפים הם אחד הכלים החזקים ביותר בארגז הכלים שלנו, הם מאפשרים לנו להמיר את הטראפיק הקיים באתר שלנו כמעט ללא מאמץ, ועם זאת עדיין הקונוטציה שעולה לרוב הגולשים כשהם חושבים על פופאפים היא שלילית, למה זה קורה?
פופאפים כשכבה נוספת מעל האתר
חשוב שנבצע את ההבחנה בין סוגי הפופאפים הקיימים. סוג הפופאפים הידוע כמעצבן ביותר הוא הפופאפ שקופץ בחלון חדש עם מסר פרסומי שאינו קשור לאתר עצמו ואינו תואם כלל לתוכן הקיים באתר. סוג הפופאפים יחסם לרוב ע"י חוסמי פרסומות כמו AdBlock ואפילו ע"י הדפדפנים המובילים עצמם. בפוסט הזה אנחנו לא נדבר על הסוג הזה, אלא רק על פופאפים שקופצים בתוך האתר עצמו ע"י קוד JavaScript, למשל:
אפילו גוגל מבצעת הבחנה בהנחיות שלה בין פופאפים שקופצים בחלון חדש ומטרתם פרסום שאינו קשור לתוכן האתר, לבין פופאפ שנמצא כשכבה נוספת מעל דף האינטרנט הקיים.
גם בפופאפים הלגיטימיים אנחנו נתקלים בהרבה מקרים שבהם משתמשים מתלוננים על פגיעה בחוויית המשתמש שלהם. מה הסיבות לכך? זיהינו כמה סיבות עיקריות:
- פופאפים שקופצים באופן מיידי ללא כל הקשר וללא הבחנה – כשהמשתמש נתקל בפופאפ שקופץ לפני שהוא מספיק להתעמק בתוכן הוא עשוי להרגיש שחווית המשתמש שלו נפגעה. ישנם מקרים שבהם פופאפ שקופץ מיד יעשה את העבודה (כמו למשל במקרים מסוימים של הרשמה לניוזלטר)
- מסר לא נכון בתזמון רע – פופאפ המציע תמיכה טכנית למשתמש שנמצא בדף המחירים באתר שלכם עשוי לזכות להיענות נמוכה, כיוון שהגולש הביע עניין במחירים, אין סיבה לדבר איתו בנקודה הזו על תמיכה טכנית. חשוב שהמסר שיועבר לגולש יהיה המסר הנכון בזמן הנכון.
- תדירות גבוהה – אתר שמקפיץ פופאפים בתדירות גבוהה (למשל כל 5 דקות) יצליח בהכרח לעצבן את הגולשים שלו 🙂
למה פופאפים מצליחים לייצר גידול משמעותי ביחס ההמרה? 2 מקרי בוחן
לפני שנבין את הסיבות העיקריות שבגללן פופאפים מצליחים לייצר שיפור עצום ביחס ההמרה, נבחן 2 מקרי הצלחה מובהקים שבהם בעלי אתרים עשו שימוש בפופאפים:
– ניקי מקגוניגל היא יוצרת ובלוגרית שמתפעלת חנות אינטרנטית של Etsy בשם Nikki, In Stitches. המטרה המשנית של ניקי באתר הייתה להגדיל את רשימת התפוצה שלה. באתר של ניקי הייתה תיבה צדדית שהזמינה אנשים להירשם לניוזלטר שלה. התיבה זכתה ליחס המרה ממוצע של 0.4%. ניקי החליטה להטמיע פופאפ מסוג LightBox באתר שלה שיהיה בעל אותה פונקציונליות, כלומר עידוד אנשים להצטרף לרשימת התפוצה. הפופאפ זכה ליחס המרה של 5.5%!! כלומר הפופאפ זכה לגידול של 1375% לעומת התיבה הצדדית (בפועל ניקי זכתה לראות גידול של אלפי משתמשים שנרשמו לניוזלטר שלה).
– דרן רואז הוא צלם מקצועי המפעיל בלוג העוסק בצילום. דרן זכה ל-40 הרשמות חדשות מדי יום לניוזלטר שלו, הוא לא התלונן על כמות הנרשמים, אבל חיפש דרכים להגדיל את הרשימה שלו. דרן, שהוא חובב נלהב של שיווק באינטרנט, החליט להטמיע פופאפ באתר (בעיצוב בסיסי למדי..) – בזכות הפופאפ שהציע לגולשים עדכון שוטף לעדכונים בבלוג, דרן הצליח להגדיל את כמות הנרשמים לניוזלטר ל-350 ביום, גידול של 875%!
כשמנתחים את ההצלחה הגדולה שלה זוכים פופאפים, אנחנו מגלים כמה מרכיבים בסיסיים שרלוונטיים בכל פעם שפופאפ קופץ בהצלחה ומצליח לייצר המרה איכותית.
הסיבה המרכזית להצלחה, היא העובדה שמרבית הפופאפים דורשים את תשומת ליבו המלאה של הגולש ברגע נתון. הפופאפ מכריח את הגולש לנקוט בפעולה: לסגור את הפופאפ או לבצע את הפעולה הדרושה (כמו להירשם לניוזלטר, להשאיר ליד, לבצע רכישה ועוד). זו גם הסיבה שפופאפים עשויים להיתפס כמעצבנים במקרים שבהם התזמון והמסר אינם מתאימים. גם פופאפים שאינם דורשים תשומת לב מלאה כמו פופאפ מסוג בר עליון או פופאפ צדדי זוכים להצלחה דומה כיוון שהם נמצאים ברקע של הגולש מבלי להפריע לו.
העובדות מדברות בעד עצמן, משווקים של אתרי מכירות באינטרנט משקיעים המון משאבים בהבאת גולשים לאתר, אך ברגע שהגולש עוזב את האתר, אנחנו מאבדים את הערך של אותו גולש. תחשבו על כדור פורח שמתמלא באוויר חם ללא הפסקה, אם יפערו חורים בכדור הפורח אנחנו נראה כיצד הכדור מאבד מהגובה שלו לאט לאט. האוויר במקרה הזה הוא הטראפיק לאתר, ופופאפים הוא אחד מהכלים שמאפשרים לסגור את החורים בכדור הפורח באמצעות שימוש נוסף בגולשים שבכל מקרה כבר נמצאים באתר (כלים נוספים כוללים דיוור, רימרקטינג – שיווק מחדש ועוד). המטרה של הפופאפים היא לחזק את מערכת היחסים עם הגולש, שהפך למתוחכם יותר ולבעל ציפיות גדולות יותר מחווית הגלישה שלו בחנות הוירטואלית שלכם. גולשים מצפים שיפתיעו אותם עם יחסי אישי מיוחד, ופופאפ מתוחכם בתזמון מדויק ישיג את המטרה.
7 שימושים מתוחכמים בפופאפים בחנות הוירטואלית שלכם
המשותף לכל אחד מהשימושים שתכף אציג בפניכם הוא שהם משלבים שימוש ב-2 אלמנטים שהם קריטיים לכל פופאפ מוצלח: תזמון מדויק ומסר נכון (מיקרו-קופי במקום והזמן הנכון יעשה פלאים). שימוש נכון בכלים שאציג בפניכם יעזור לכם לתקשר בצורה טובה יותר עם הלקוחות שלכם, וכתוצאה מכך להגדיל את שורת הרווח של החנות שלכם.
1. נלחמים בנוטשי העגלות – צמצום יחסי הנטישה באתר: אחת הבעיות המרכזיות בתחום ה-eCommerce, ולא משנה באיזו נישה החנות הוירטואלית שלכם פועלת, היא גולשים שמכניסים מוצרים לעגלה, אך לא עוברים לשלב התשלום. הגולשים האלה נקראים בעגה המקצועית נוטשי עגלה, וכל משווק מחפש תמיד את הפתרונות שיעזרו לצמצם את אחוז נטישת העגלה. למזלנו, פופאפים מהווים פתרון מעולה לבעיה. באמצעות שילוב של פופאפ שמופעל בעת יציאה מהחלון, המוטמע רק בעגלת הקניות, תוכלו לפנות לאותו קהל שמנסה לנטוש את העגלה בזמן הנכון, ולהציע לו את הפתרון לבעיה. חלק גדול מנוטשי העגלות עוזבים את העגלה בגלל מחירי משלוח – תוכלו לנצל את ההזדמנות להצעת קופון הנחה על המשלוח.
2. עדכונים חמים מהתנור על המוצרים או המבצעים החדשים שלכם: השקתם מוצר חדש ואתם רוצים לעדכן את כל הגולשים הרלוונטיים שלכם על ההשקה. אחת הדרכים הטובות לעדכון המשתמשים שלכם (מעבר לעדכון רשימת הדיוור) היא באמצעות פופאפ. תוכלו לעדכן גולשים שנמצאים בקטגוריה מסוימת בחנות האינטרנטית שלכם, או את כלל הגולשים. יש לכם מבצע חדש? כדאי שהגולשים שלכם יכירו אותו!
3. !Buy Now – צרו תחושת דחיפות ע"י פופאפים עם זמן קצוב לפעולה: אתם בטח מכירים את המבצעים של ה-Black Friday ,Cyber Monday או מבצעים אחרים שתוחמים את זמן הפעולה לתקופה מסוימת. מסתבר שהמוח שלנו עובד בצורה שונה כשיש דדליין על הפרק. יצירה של תחושת דחיפות גורמת לנו לנצל הזדמנויות ולקבל החלטות בצורה מהירה יותר. תוכלו לנצל את ההתניה הזו באמצעות הצגת מבצעים עם דדליין למימוש של מספר שעות/ימים. גולשים שמבינים שיש להם הזדמנות חד-פעמית, יהיו הרבה יותר בשלים לביצוע המרה.
4. המליצו ללקוחות שלכם על מוצרים רלוונטיים: פופאפים הם פלטפורמה מצוינת להמלצה על מוצרים רלוונטיים לגולש. גולש שנמצא בדף מוצר מסוים, עשוי להתעניין במוצרים אחרים, אז למה שלא תיידעו אותו על זה? כל עוד ההמלצות שלכם תהיינה רלוונטיות, הגולשים יעריכו אותן ויגמלו לכם בהגדלת נתח המכירות שלכם.
5. הזדמנות שנייה לעשות רושם ראשון – הגדלת רשימת התפוצה: מכירים את האמרה אין הזדמנות שנייה לעשות רושם ראשון? מסתבר שבאמצעות שימוש מושכל בפופאפים תוכלו לגשת ליוזרים שלכם שוב ולעניין אותם במשהו מיוחד שיש לכם להציע. לרוב אחרי שהגולשים יעזבו את האתר שלכם מבלי שקנו מוצר, הם לא יחשבו עליכם יותר אלא אם יתקלו במקרה בכם שוב. השימוש הנפוץ ביותר בפופאפים כיום הוא הוספת המשתמש לרשימת הדיוור שלכם – ברגע שאתם מקבלים מהמשתמש את כתובת המייל שלו, תוכלו לדוור לו ובכך לשמור על מערכת היחסים חיה ונושמת. תוכלו גם להוסיף את המשתמש ישירות למערכת ה-CRM שלכם.
6. טרגוט המסר השיווקי לפי ערוץ הפרסום: מה אם הייתם יכולים להציג מסר שיווקי שונה לקהל היעד שלכם בהתאם למקור התנועה שלו או למידת ההתעניינות שלו במוצרים מסוימים? מסתבר שזה אפשרי ופשוט לביצוע! באמצעות טרגוט חכם תוכלו להציע לגולשים שהגיעו מגוגל מסר מסוים, ולגולשים שהגיעו מפייסבוק מסר אחר. אפשר גם לבצע פילוח חכם יותר ולהציג מסר מסוים לגולשים שהגיעו מאתר ספציפי – תוכלו להציג הטבה מיוחדת לגולשים של אותו אתר ולחזק את שיתוף הפעולה ביניכם. באמצעות פילוח מקור התנועה תוכלו להציג את המסר המדויק והנכון ביותר לכל גולש בצורה אינדיבידואלית.
7. דברו עם הלקוחות שלכם: הגולשים שלכם מצפים לקבל יחס אישי, תם העידן של המותגים הענקיים חסרי הפנים, הגולשים שלכם רוצים לדעת מי עומד מאחורי המותג. סביר להניח שלגולשים שלכם יש התנגדויות רבות הנוגעות לחנות האינטרנטית שלכם. תחשבו על זה ככה: אתם מבקשים מהגולשים שלכם לסמוך עליכם בכך שיכניסו את מספר כרטיס האשראי שלהם ויהיו בטוחים שהמוצר יגיע אליהם כפי שהובטח להם באתר. הקפצת פופאפ לתמיכה טכנית או צ'אט וירטואלי בזמן הנכון יסייע לגולשים שלכם לדבר עם נציג אנושי ולקבל מענה מלא לכל ההתנגדויות שמונעות מהם לבצע רכישה.
סיכום
שימוש בפופאפים הפך לנפוץ מאוד במהלך השנים האחרונות, ואתרי מסחר אלקטרוני שהבינו את הפוטנציאל בשימוש נכון בפופאפים הצליחו להגדיל את יחסי ההמרה בצורה משמעותית. אל תפחדו להיות יצירתיים, המסר הנכון בזמן הנכון יכול לעשות פלאים. פופאפים הם מהדרכים הטובות ביותר להעביר את המסר שלכם לגולש, השתמשו בפופאפים כדי להציע הצעה רלוונטית בהתאם לסוג הגולש ולהתנהגות שלו באתר. אחרי שנכנסתם ללופ, תשתמשו ב-A/B TESTING כדי למצוא את הניסוחים, ההצעות והתזמון הטוב ביותר ליחס המרה מנצח.
עם המערכת של poptin אפשר ליצור פופאפים מתקדמים לחנויות וירטואליות ולהגדיל את יחס ההמרה בקלות. קראו את הראיון עם מייסדי Poptin למידע נוסף.
יש לכם שאלות, הערות או סתם בא לכם לדבר? נפגש בתגובות 🙂