Poptin blog
  • EN
  • בלוג
  • הטבות
  • << קח אותי ל-Poptin
Home  /  SaaS • כללי • מיקרו-קופי • מיתוג • תוכן וקופירייטינג  /  גם אתם יכולים לכתוב מיקרו-קופי: כך תעשו זאת.

גם אתם יכולים לכתוב מיקרו-קופי: כך תעשו זאת.

תומר אהרון אוגוסט 26, 2016 SaaS, כללי, מיקרו-קופי, מיתוג, תוכן וקופירייטינג Comments are off
מיקרו-קופי

אז לפני הכל, מה זה מיקרו-קופי?

מיקרו-קופי מתייחס לבחירת המילים והניסוח של ההסברים הקצרים והמשפטים הנוגעים לפעולה מסויימת שהמשתמש צריך לבצע. מדובר בניסוח הנחיות או הוראות שיוצגו כהנעה לפעולה, במהלכה והפידבק (התוצאה) שהמשתמש יקבל אחריה.

המילים הקטנות שיעשו את ההבדל הגדול

אז מה נכלל במיקרו-קופי? המילים שעל גבי כפתורים, בתוך או מעל שדות, הודעות שגיאה ואישור, טקסט בתוך Tooltip, הודעה בזמן טעינת אתר, דף 404, מצבי אפס בממשקים וכדומה.

אם לפני כשנה-שנתיים החלק הניכר של מעצבי UI/UX, מאפיינים של מערכות, משווקים באינטרנט ובוני אתרים לא הכירו את המונח, היום חיפוש מהיר בגוגל יחשוף אתכם למגוון מאמרים בתחום ובעיקר לאזכורים על כנרת יפרח והספר שכתבה מיקרו-קופי: המדריך המלא

מיקרוקופי
(מהאתר microcopy.co.il)

למה זה טוב?

בחירה נכונה של מילים תעזור לכם ב:

  1. חיזוק המיתוג שלכם
  2. הנעה טובה יותר לפעולה
  3. מענה טוב יותר על שאלות או אי הבנות
  4. מניעת חששות והגברת האמון
  5. מניעת תקלות, אכזבות, שגיאות ומצבים לא רצויים.

כמו כן תוכלו להנעים עם מילים מצחיקות את זמן ההמתנה של המשתמשים, או להעלות להם חיוך כשהם מגיעים לדף 404.

6 נקודות שיעזרו לכם לכתוב מיקרו-קופי בעצמכם:

  1. אפיינו שפה שתתאים למותג שלכם. תחשבו מי הקהל שלכם, הפרסונות, וצרו מסרים ומשפטים בהתאם. תוכלו להעזר בהתייעצות עם לקוחות, לקרוא תגובות שכתבו לכם באתר או בדף הפייסבוק וכדומה.
  2. דברו (כתבו) בשפה של המשתמשים. אם אפשר להשתמש בשפה מדוברת, אז אל תחששו. אנו מגיבים לאתרים ולממשקים כאילו היו בני אדם, ומצפים שיענו לנו בהתאם. ככל שהממשק יהיה "יותר אנושי" נגיב לו יותר טוב ונבצע יותר פעולות.
  3. הסתכלו מנקודת המבט של המתשמש. אם יצרתם ממשק חדש, כנראה שאתם מכירים כל כפתור וכל שדה ויודעים מה כל דבר עושה. משתמש חדש שרואה את הממשק בפעם הראשונה לא יודע מה שאתם יודעים וצריך לנסות ולהתסכל מנקודת המבט שלו על הדברים ולהבין איפה הוא יכול להיתקע ולכתוב לו הוראות בהתאם. גם בדברין הכי קטנים, לדוגמא:
    אם המשתמש צריך להירשם למערכת שלכם ולבחור סיסמא, תרשמו ליד השדה כמה תווים היא צריכה להכיל ואם הוא חייב לבחור תווים מיוחדים. ציינו מה שדה חובה ומה לא, וכמובן מה יקרה בסיום ההרשמה.
  4. רשמו לגולשים את הערך שהם יפיקו בעקבות הפעולה והמנעו משימוש במילים גנריות. כשמדובר בכפתורים, חשוב לזכור שלא בכל כפתור צריכים להיות יצירתיים ולהמציא את הגלגל מחדש. לדוגמא כפתורים של "המשך" או "הוסף לסל" בד"כ ישארו כך.
  5. הלקוחות שלכם משתמשים במערכת ברמה היומיומית? אל תגזימו בניסיון להצחיק ולשעשע, כי אחרת זה יימאס אחרי הפעמים הראשונות.
  6. לכתוב בלשון זכר או נקבה? אם רוב (מעל 80%) הגולשים שלכם הן נשים, נסחו את הטקסטים בלשון נקבה, ולהפך. אם זה לא, אז אפשר לפתור את זה בכמה דרכים: להתנסח בצורה שתתאים לשני המינים (לך, רצית, אותך, עבורך וכו'), לכתוב ברבים או להשתמש בשמות פעולה (הרשמה, התחברות, הורדה וכו').

איך אפשר בלי כמה דוגמאות

דוגמאות לדפי 404 שמדברים בשפה של המותג

דף dribbble404
דף dribbble.com – 404

 

דף buzzalot 404
דף buzzalot.com – 404

 

דוגמאות נוספות תוכלו לראות באתר הזה fab404.com

דוגמאות להודעות אישור

אישור קמפיין ב-mailchimp
אישור קמפיין ב-mailchimp
תזמון מייל ב-mailchimp
תזמון מייל ב-mailchimp

 

 

 

 

 

 

 

 

דוגמא להודעות שגיאה

הודעת שגיאה yahoo
הודעת שגיאה – yahoo.com

 

דוגמא לכפתור

כפתור מ- buffer.com
כפתור מ- buffer.com

 

בלינק הזה תוכלו לראות דוגמאות נוספות לטקסטים על כפתורים.

 

דוגמאות מצבי אפס

מצבי אפס - gmail trash folder
Gmail trash folder

 

Gmail spam folder
Gmail spam folder

 

ברשת תוכלו למצוא עוד מגוון ענק של דוגמאות שיעזרו לכם לקבל השראה ולהתחיל לכתוב מיקרו-קופי לאתר או למערכת שלכם. בהצלחה!

תומר אהרון
תומר אהרון

יזם, מייסד משותף של Poptin. מתמחה בשיפור יחס המרה, קידום אורגני, שיווק ברשתות חברתיות וניהול קמפיינים PPC.

כתבו תגובה כאן למטה

תגובות

תגיות: הודעות אישור, הודעות שגיאה, כפתורים, כתיבה, מיקרו-קופי, מיקרוקופי, מיתוג, מצבי אפס, עריכה לשונית, קופירייטינג
Previous Article
Next Article

Related Posts

  • צ'אט לאתר

    צ'אט וירטואלי מול צ'אט לייב לאתר? מה עדיף?

    12 בפברואר 2025
  • design tools

    עשו זאת בעצמכם:21+ כלים שימושיים ליצירת עיצובים מקצועיים בחינם

    11 בספטמבר 2022
  • יצירת ועריכת סרטוני וידאו

    6 כלים ליצירת ועריכת סרטונים בקלות

    10 בספטמבר 2022

פוסטים אחרונים

  • צ'אט וירטואלי מול צ'אט לייב לאתר? מה עדיף?
  • איך לבצע מחקר מתחרים איכותי במסגרת פרויקט קידום אתרים?ֿ
  • עשו זאת בעצמכם:21+ כלים שימושיים ליצירת עיצובים מקצועיים בחינם
  • 21 תוספים לכרום שכל משווק דיגיטל חייב להכיר‎
  • 6 כלים ליצירת ועריכת סרטונים בקלות

קטגוריות

  • CRM
  • eCommerce
  • growth hacking
  • PPC
  • SaaS
  • אבטחת מידע
  • אחסון אתרים
  • אנליטיקס ומדידה
  • אתר רספונסיבי
  • בדיקת מיקומים
  • בניית אתרים
  • דפי נחיתה
  • הדרכות מערכת
  • וורדפרס
  • וידאו
  • חווית משתמש
  • חנות וירטואלית
  • כללי
  • מאגרי תמונות
  • מועדון לקוחות
  • מוצר
  • מיקרו-קופי
  • מיתוג
  • מכירות
  • מספר טלפון וירטואלי
  • מפות חום
  • ניהול עסק
  • סליקת אשראי
  • עיצוב גרפי
  • צ'אט וירטואלי
  • קידום אתרים
  • ראיונות
  • שיווק
  • שיווק במייל
  • שיווק ברשתות חברתיות
  • שיווק שותפים
  • שימור לקוחות
  • שיפור יחס המרה
  • תוכן וקופירייטינג
© כל הזכויות שמורות POPTIN
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn