Poptin blog
  • EN
  • בלוג
  • הטבות
  • << קח אותי ל-Poptin
Home  /  eCommerce • אנליטיקס ומדידה • כללי  /  מעקב אחרי ערך הזמנות בחנות eCommerce באמצעות גוגל אנליטיקס וגוגל תג מנג'ר

מעקב אחרי ערך הזמנות בחנות eCommerce באמצעות גוגל אנליטיקס וגוגל תג מנג'ר

חוליאן טרומפר יוני 07, 2020 eCommerce, אנליטיקס ומדידה, כללי Comments are off
eCoomerce tracking

במידה ואתם מתחילים לשווק חנות אינטרנטית (eCommerce) אתם בוודאי תעשו שימוש בגוגל אנליטיקס כדי לבחון את ביצועי הקמפיינים שלכם. מה שעליכם לקחת בחשבון הוא שבהגדרות ברירת המחדל שלה, גוגל אנליטיקס לא מציגה אירועים בדוחותיה ועל כן אתם תצטרכו להגדיר עבורה את סוגי היעדים ((Goals שתרצו לעקב אחריהם. תוכלו לעשות זאת בצורה פשוטה באמצעות גוגל תג מנג'ר. במאמר הזה נלמד כיצד למשוך את ערך ההמרות (Value) בחנות ולהציג אותן בדוחות של גוגל אנליטיקס.

השלבים ליצירת מעקב אחר ערך הרכישות בחנות באמצעות גוגל אנליטיקס וגוגל תג מנג'ר:

בשלב הראשון אתם מתבקשים להעביר את המידע מהחנות לגוגל תג מנג'ר באמצעות DataLayer. ה-DataLeyer הוא מאגר מרכזי לנתונים מובנים המאפשר לגוגל תג מנג'ר לסופג מידע ממקורות חיצוניים. דרך ה-DataLayer אנחנו יכולים להעביר סוגי מידע שונים לגוגל תג מנג'ר כדי שיהיו זמינים עבורנו וכדי שנוכל להשתמש במידע הזה בשלב מאוחר יותר – בדיוק כפי שאנחנו מתכננים לעשות בעת מעקב ערך ההמרות בגוגל אנליטיקס. כברירת מחדל, לגוגל תג מנג'ר נדחף מידע מובנה כמו Page View, DOM Ready ו-Window Loaded שזה מידע בסיסי. המידע המתקדם יותר יתאפשר רק כאשר נדחוף אותו מהאפליקציה אל ה-DataLeyer. המידע שנרצה לדחוף הוא הערכים המופיעים בעמוד ה-'תודה רבה' שמופיע לאחר רכישה בחנות כמו Transaction ID, Tax, Delivery, Value ועוד.

אז בואו נלמד כיצד לעשות זאת:

במידה ואתם עושים שימוש באחת מהפלטפורמות הפופולריות לפיתוח אתרים כמו WordPress, Magento, ועוד, תוכלו לעשות זאת באופן יעיל באמצעות תוסף. עליכם פשוט מאוד לחפש בגוגל תוסף שעונה על הצורך ולקנפג אותו לפי הדוקומנטציה שלו. במידה ואתם לא עובדים עם פלטפורמות מוכרות לבניית אתרים או פשוט מעדיפים לעשות זאת באופן עצמאי – תוכלו להטמיע את ה-DataLeyer ישרות בעצמכם בעמודי ה-"תודה רבה" של החנות. כדי לקבל את הקוד הנדרש, בקרו בספרייה של Enhanced Ecommerce (UA) Developer Guide לגשו למסמך של Measuring Purchases. שם תקבלו דוגמה ל-DataLayer שתצטרכו להטמיע בחנות שלכם.

שימו לב – זה לא הקוד המדויק אלא דוגמה שלו; במקום הערכים לדוגמה (כמו המחיר, סוג, מיסים וכו'), עליכם להציב ערכים דינמיים. על כן, יצרתי כאן עם דוגמה קלה יותר שתפשט את הערכים הרלוונטים כולל מידע חשוב נוסף (כמו סוג הEvent-) והיכן צריך להיות תוכן דינמי:

 

dataLayer eCommerce

<script>
var dataLayer = window.dataLayer || [];
dataLayer.push({
  'event': 'transaction',
  'ecommerce': {
    'purchase': {
      'actionField': {
        'id': '{תוכן דינמי}',                         // Transaction ID. Required for purchases and refunds.
        'revenue': '{תוכן דינמי}',                     // Total transaction value (incl. tax and shipping)
        'tax': '{תוכן דינמי}',
        'shipping': '{תוכן דינמי}',
        'coupon': '{תוכן דינמי}'
      },
      'products': [{                            // List of productFieldObjects.
        'name': '{תוכן דינמי}',     // Name or ID is required.
        'id': '{תוכן דינמי}',
        'price': '{תוכן דינמי}',
        'category': '{תוכן דינמי}',
        'variant': ",
        'quantity': '{תוכן דינמי}',
        'coupon': '{תוכן דינמי}'                            // Optional fields may be omitted or set to empty string.
      },
      {
        'name': '{תוכן דינמי}',
        'id': '{תוכן דינמי}',
        'price': '{תוכן דינמי}',
        'category': '{תוכן דינמי}',
        'variant': ",
        'quantity': {תוכן דינמי}       }]
    }
  }
});
</script>

ניתן להקליק כאן כדי לראות את הקוד באתר github.

לאחר שנדחוף את ה-DataLayer בהצלחה לאתר, אנחנו נוכל לבצע רכישה לדוגמה ולצפות במידע מוצף בעמוד ה-'תודה רבה' אחר הפעלה של חלון ה- Preview Mode:

preview mode

 

העברת המידע לגוגל אנליטיקס דרך גוגל תג מנג'ר

בשלב הבא אנחנו צריכים ליצור טריגר חדש בחשבון הגוגל תג מנג'ר. אנחנו נבחר ב-Custom Event  ונקרא לו לפי השם שנצפה ב-DataLayer. אם דחפתם את ה-DataLayer באופן ידני כפי שהצגתי כאן, אז שם ה-Event הוא transaction. אני באופן אישי משתמש בתוסף WordPress שעושה עבורי את כל התהליך ולכן שם האירוע הוא שונה. בקרה שלי אני מציין ששם האירוע הוא: gtm4wp.orderCompletedEEC

code

gtm4wp.orderCompletedEEC

כעת נטמיע תג מעקב אחר המרות בגוגל אנליטיקס באופן הבא:

נוסיף תג אנליטיקס ונגדיר את סוג המעקב שלו כאירוע. בערכים של Category, Action ו-Label תרשמו מה שאתם רוצים ואת ה-Value תשאירו ריק. אני לדוגמה ארשום כך:

GTM1

עד כאן הכל רגיל. מה שיוצא מן הכלל הוא ההגדרות של Enable overriding settings in this tag  כשאנחנו נרצה להוסיף הגדרות נוספות. סמנו את הקופסה ואז לחצו על More Settings. בלשונית Ecommerce סמנו את Enable Enhanced Ecommerce Features   כ-True ואז תסמנו את הקופסה של Use Data Layer:

DataLayer1

הטריגר שאתם צריכים לבחור את הטריגר שיצנו עבור הטרנזקציה.

Data Layer trigger

כעת תשמרו את התג החדש וגשו להפעיל את מצב ה- Preview Mode ובצעו רכישה לבדיקה. בשלב הזה אתם אמורים לראות את התג החדש קופץ בהצלחה לאחר רכישה + אירוע חדש דרך התג אסיסטנט:

Tag Assistant

אם הכל כשורה – אתם יכולים לאשר את השינויים דרך גוגל תג מנג'ר ובמידה ומשהו עדיין לא תקין – בצעו את הפעילה בשנית ובדקו היכן טעיתם.

עכשיו תיגשו לחשבון האנליטיקס. שם תצטרכו להגיד לחשבון לבקש למשוך מידע מהחנות. גשו למנהל המערכת >>  הגדרות של מסחר אלקטרוני >>  ושם תפעילו את אפשרויות המעקב אחר מסחר אלקטרוני מתקדם:

GA

כעת תבצעו רכישה נוספת ותמתינו כ-3 דקות עד שתראו את המידע של ערך הרכישה מופיע בדוחות של גוגל אנליטיקס. מעכשיו תוכלו לראות בדוחות שלכם את ערך הרכישות ממקורות התנועה השונים, ביצועי המוצרים, מכירות עם קופונים ומידע רלוונטי נוסף שישמש אתכם בעת ניהול החנות שלכם:

המרות

הגדרות נוספות שמומלץ לבצע:

לאחר שהשגנו את מטרתנו המרכזים, ישנם עוד 2 המצלות להמשך הדרך:

  1. במידה וטרם הגדרתם את סוג המטבע, שנו אותו כדי שהתצוגה שלכם תהיה תקינה ולא יהיה חישוב המרה שיצור פגיע קלה בחווית המשתמש בעת ניתוח הדוחות. תוכל לעשות זאת כשתגשו למנהל המערכת >> הגדרה של תצוגה מפורטת >>  הגדרת סוג המטבע. במקרה שלי, לשקלים:
    הגדרת סוג מטבע
  2. סננו את מקור התנוע מספק הסליקה שלכם. צריך לעשות את זה כדי לראות את מקור התנועה הרלוונטי לאתר ולא לראות את המקור האחרון של ספק הסליקה כי אחרת תהליך האופטימיזציה שלכם ירד לטמיון.עשו זאת על ידי כניסה למנהל המערכת >>  פרטי מעקב >>  רשימת אי-הכללה של הפניות >>  הוסיפו את הקישור של ספק הסליקה שלכם לרשימה ושמרו.
    זה הכל. כעת תוכלו לנהל קמפיין ולמדוד אותן באופן יעיל עבור חנויות דיגיטליות דרך גוגל אנליטיקס
חוליאן טרומפר
חוליאן טרומפר

מומחה בפיתוח וקידום אתרים ומרצה בהכשרות מקצועיות לרבות קורס קידום אתרים

כתבו תגובה כאן למטה

תגובות

תגיות: data layer, datalayer, אנליטיקס איקומרס, גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר, מעקב ערך המרות
Previous Article
Next Article

Related Posts

  • צ'אט לאתר

    צ'אט וירטואלי מול צ'אט לייב לאתר? מה עדיף?

    12 בפברואר 2025
  • design tools

    עשו זאת בעצמכם:21+ כלים שימושיים ליצירת עיצובים מקצועיים בחינם

    11 בספטמבר 2022
  • יצירת ועריכת סרטוני וידאו

    6 כלים ליצירת ועריכת סרטונים בקלות

    10 בספטמבר 2022

פוסטים אחרונים

  • צ'אט וירטואלי מול צ'אט לייב לאתר? מה עדיף?
  • איך לבצע מחקר מתחרים איכותי במסגרת פרויקט קידום אתרים?ֿ
  • עשו זאת בעצמכם:21+ כלים שימושיים ליצירת עיצובים מקצועיים בחינם
  • 21 תוספים לכרום שכל משווק דיגיטל חייב להכיר‎
  • 6 כלים ליצירת ועריכת סרטונים בקלות

קטגוריות

  • CRM
  • eCommerce
  • growth hacking
  • PPC
  • SaaS
  • אבטחת מידע
  • אחסון אתרים
  • אנליטיקס ומדידה
  • אתר רספונסיבי
  • בדיקת מיקומים
  • בניית אתרים
  • דפי נחיתה
  • הדרכות מערכת
  • וורדפרס
  • וידאו
  • חווית משתמש
  • חנות וירטואלית
  • כללי
  • מאגרי תמונות
  • מועדון לקוחות
  • מוצר
  • מיקרו-קופי
  • מיתוג
  • מכירות
  • מספר טלפון וירטואלי
  • מפות חום
  • ניהול עסק
  • סליקת אשראי
  • עיצוב גרפי
  • צ'אט וירטואלי
  • קידום אתרים
  • ראיונות
  • שיווק
  • שיווק במייל
  • שיווק ברשתות חברתיות
  • שיווק שותפים
  • שימור לקוחות
  • שיפור יחס המרה
  • תוכן וקופירייטינג
© כל הזכויות שמורות POPTIN
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn