Poptin blog
  • EN
  • בלוג
  • הטבות
  • << קח אותי ל-Poptin
ראשי  /  אנליטיקס ומדידה • מספר טלפון וירטואלי  /  מאיפה הלידים שלכם מגיעים? הדרך הפשוטה לגלות עם מספרים וירטואליים

מאיפה הלידים שלכם מגיעים? הדרך הפשוטה לגלות עם מספרים וירטואליים

גל דובינסקי אוגוסט 11, 2016 אנליטיקס ומדידה, מספר טלפון וירטואלי תשאירו תגובה
שימוש במספרי טלפון וירטואליים

בעשורים הקודמים הדרך של בעל העסק הממוצע לנטר ולהבין מהם אמצעי הפרסום האפקטיביים ביותר לעסק שלו, כלומר מה מביא לו בסופו של דבר את הפניות שהופכות בחלק מהמקרים לעסקאות סגורות (בפוסט הזה נתייחס לקבלת פניות של לקוחות מתעניינים כמטרת העל של בעל העסק). במרבית המקרים היה מתבצע פרסום במספר אפיקי פרסום שונים, כמו למשל מקומונים, עיתונים ארציים, רדיו, הפצת פליירים ועוד, ובעל העסק היה מתבסס על אינטואיציה ועל הפניות הכלליות שהיו מתקבלות מכלל האפיקים יחד כדי להחליט האם להמשיך או להפסיק פרסום מסוים. למשל, בעל העסק היה משקיע 5,000 ש"ח בחודש על אפיקי הפרסום השונים, מייצר כמות מסוימת של פניות, וממשיך באותו תמהיל של פרסום מבלי לבחון אליו אפיקים מביאים לו את רוב הפניות והמכירות. בפוסט אציג לכם דרכים להבין באמצעות מספר וירטואלי או מספר סלולרי וירטואלי מהם האפיקים הרווחיים ביותר עבורכם, וכבונוס מיוחד אציג לכם אפשרות באמצעות תכנות PHP בסיסי יחסית להציג מספרי טלפון וירטואליים מתחלפים בהתאם למקורות תנועה נפרדים לנכס האינטרנטי שלכם.

כלל פארטו 80/20

לפי עקרון פארטו, המקור של 80% מכלל הפעילות יהיה מבוסס על 20% מהגורמים הפעילים, כלומר אם נסתכל על תקציב הפרסום וכמות הפניות המתקבלת כתוצאה ממאמצי הפרסום, 80% מהתוצאות יהיו כתוצאה מ-20% ממאמצי הפרסום, ולפי כלל פארטו המורחב (20% מתוך 20% ו-80% מתוך 80%), 64% מהפניות והרווחים של העסק יהיו מקורם ב-4% ממאמצי הפרסום.

כלל פארטו

כיצד נדע לזהות אילו ערוצי פרסום אחראים על 20% מההצלחה שלנו, או אפילו טוב יותר, 4% מהרווחים והפניות הטובות ביותר שלנו? המטרה מאוד ברורה, ככל שנדע מהם הערוצים שמהם אנחנו מקבלים פניות (ובתוך אותן פניות, את האיכותיות ביותר), נוכל לבצע אופטימיזציה ולשפר את כמות ואיכות הפניות.

כיצד נוכל לדעת מאיפה מגיעות הפניות באמצעות מספר טלפון וירטואלי?

מספר וירטואלי מוגדר כמספר טלפון שכאשר מחייגים אליו מתבצעת ניטור פניות טלפוניותהפניה ישירה מהמספר הוירטואלי למספר הפיזי של בעל העסק. למשל במקרה שבו נגדיר הפניה מהמספר הוירטואלי 03-5005005 למספר הנייד של בעל העסק שהוא לצורך הדוגמא 053-5653456, ברגע שלקוח פוטנציאלי יחייג למספר בקידומת 03, הוא מיד יועבר בצורה שקופה למספר הטלפון הסלולרי של בעל העסק (מבלי שהלקוח ידע בפועל שבוצעה הפניה). במקרה של הפניה ממספר קווי למספר סלולרי אנחנו זוכים ליתרון נוסף ברמה המיתוגית, המחייג משוכנע שהוא מתקשר למספר טלפון משרדי (דבר המגדיל את האמינות של העסק) בזמן שבפועל השיחה מגיעה למספר טלפון סלולרי.

בארץ פועלות מספר חברות המפעילות קווי טלפון וירטואליים, בכל מה שנוגע לעבודה עם מספרים וירטואליים בישראל, לנו הייתה התנסות טובה עם חברת maskyoo.

איך נשתמש במספרים הוירטואלים לניטור פשוט של אפיקי הפרסום? עבור כל אחד מאפיקי הפרסום נצטרך להגדיר מספר טלפון וירטואלי אחד שיהיה מזוהה עם אותו אפיק. למשל מספר טלפון 03-0000001 יוגדר עבור כל פניה שהגיעה מפרסום ב-Google Adwords, מספר הטלפון 03-0000002 יוגדר עבור כל פניה שהגיעה מהפייסבוק, מספר הטלפון 03-0000003 עבור כל פנייה שהגיעה מפרסום בפורטל מסוים וכך הלאה. בכל פעם שתתקבל שיחה מאחד המספרים, על הצג של בעל העסק יופיע המספר הוירטואלי וכך הוא ידע מהיכן הגיעה הפניה. מעבר לכך, הוא יוכל להתחבר למערכת הניהול ולראות דו"חות כדי להבין מאיפה הגיעו השיחות, ולאחר ניתוח של השיחות ניתן יהיה לסווג את השיחות לפניות איכותיות יותר ואיכותיות פחות. לאחר שקלול כל הנתונים תוכלו לדעת באופן וודאי מהם מקורות התנועה הממירים ביותר.

יוצאים לדרך: מתחילים למדוד ולהסיק מסקנות

הדרך הבסיסית ביותר לביצוע המדידה, הוא ליצור גרסאות שונות של הנכס האינטרנטי (דף נחיתה, מיניסייט ועוד) שאותו מפרסמים, ובתוך כל אחד מהנכסים להטמיע מספרי טלפון וירטואליים שונים. כשהגולש יכנס לכל אחד מהדפים (בהתאם למקור התנועה שלו) הוא יראה את הטלפון הרלוונטי.

למשל בדף: www.hello.com/moo הגולש יראה את מספר הטלפון הוירטואלי: 03-0000001

וכשיכנס לדף: www.hello.com/boo הגולש יראה את המספר 03-0000002 וכך הלאה.

בונוס: הדרך המתוחכמת למידוד מקורות תנועה

הדרך החכמה להשתמש במספרי טלפון וירטואלייםבחלק גדול מהמקרים לא נרצה לשכפל את הנכסים האינטרנטיים שלנו, וזה יכול לנבוע מהרבה סיבות.
למשל, כשמדובר על עמוד הבית שלנו או האתר הר
אשי של העסק לא ניתן לבצע שכפול ולהטמיע מספרי טלפון וירטואליים שונים, ובחלק מהמקרים גם פשוט אין רצון מצד בעל העסק לסרבל את הנכסים האינטרנטיים שלו והוא יחפש פתרון פשוט לביצוע המדידה. באמצעות תכנות PHP בסיסי (שפת תכנות נפוצה מאוד כיום, כל אתר wordpress מבוסס עליה), נוכל להציג לאנשים הנכנסים לנכס האינטרנטי שלנו מספר טלפון וירטואלי שונה שיתחלף ע"פ מקורות תנועה שנגדיר מראש.

 

בתצורה הבסיסית ביותר, זה יראה ככה (סימנתי בהדגשה את החלקים שישתנו בהתאם לצורך שלכם):

if(strpos( $_SERVER[ 'HTTP_REFERER' ], 'first.co.il') !== false ) echo "03-0000001";

elseif(strpos( $_SERVER[ 'HTTP_REFERER' ], 'second.co.il') !== false ) echo "03-0000002";

else echo "03-0000003";

מה שאנחנו בודקים ב-3 שורות הקוד הללו הוא מאיזה מקור הגיע הגולש לדף. במקרה שהגולש הגיע מהאתר first.co.il (לא משנה מאיזה דף בדומיין, בעצם כל עוד כתובת האתר המפנה מכילה first.co.il התנאי יתקיים) יוצג המספר 03-0000001. כשיכנס גולש מהאתר second.co.il יוצג המספר 03-0000002. בכל מצב שלא כולל את שני הדומיינים בדוגמא, יוצג המספר 03-0000003.

אם אנחנו רוצים לבדוק האם הגולש הגיע מפניה ישירה (Direct), אז פשוט נכנס את כתובת האתר שלנו בחלק של הדומיין.

אם תרצו להציג את אותו קו טלפון וירטואלי עבור כמה מקורות תנועה, פשוט תוסיפו תנאי נוסף באמצעות || (תנאי OR), זה יראה ככה בפועל:

if((strpos( $_SERVER[ 'HTTP_REFERER' ], 'first.co.il') || strpos( $_SERVER[ 'HTTP_REFERER' ], 'second.co.il')) !== false ) echo "03-0000001";

במצב הזה לא משנה אם הגולש הגיע מהאתר first.co.il או מהאתר second.co.il הוא יקבל את מספר הטלפון 03-0000001.

במקרים בהם תרצו לבצע חיתוכים מדויקים יותר של הפרסום (למשל ברמת מילת המפתח שחיפש הגולש מפרסום ב-Google Adwords), תוכלו להשתמש במערכת של callbox אשר תאפשר לכם להציג קו טלפון וירטואלי שונה בהתאם לחיתוכים שונים.

עכשיו כל מה שנשאר לכם, זה להגדיר כמה מספרים וירטואליים ולצאת לדרך למסע המופלא של גילוי ערוצים הפרסום הטובים ביותר 🙂

גל דובינסקי
Poptin Co-Founder , יזם המתמחה בתחום הדיגיטל

כתבו תגובה כאן למטה

תגובות

תגיות: אנליטיקס, לידים, מדידה, מספר וירטואלי, מספר טלפון וירטואלי, מספרים וירטואליים, פניות, קו טלפון וירטואלי
לפוסט הקודם
לפוסט הבא

פוסטים שיכולים לעניין אותך:

  • eCoomerce tracking

    מעקב אחרי ערך הזמנות בחנות eCommerce באמצעות גוגל אנליטיקס וגוגל תג מנג'ר

    7 ביוני 2020
  • כלי SEO

    10+ כלי SEO הנפוצים ביותר לתהליך קידום אתרים

    28 ביוני 2017
  • GTM

    Google Tag Manager: כל הסיבות לשימוש במנהל התגים של גוגל שיחסכו לכם כאבי ראש

    8 באפריל 2017

פוסטים אחרונים

  • כלים מתקדמים בפייסבוק שאתם חייבים להכיר
  • החשיבות של חווית משתמש (UX) כאשר מבצעים שיווק דיגיטלי
  • מעקב אחרי ערך הזמנות בחנות eCommerce באמצעות גוגל אנליטיקס וגוגל תג מנג'ר
  • 5 כללים שיעזרו לך לשרוד כפרילאנסר את משבר הקורונה הבא
  • טבלת השוואה של מערכות להפקת חשבוניות באינטרנט

קטגוריות

  • CRM
  • eCommerce
  • growth hacking
  • PPC
  • SaaS
  • אבטחת מידע
  • אחסון אתרים
  • אנליטיקס ומדידה
  • אתר רספונסיבי
  • בדיקת מיקומים
  • בניית אתרים
  • דפי נחיתה
  • הדרכות מערכת
  • וורדפרס
  • וידאו
  • חווית משתמש
  • חנות וירטואלית
  • כללי
  • מאגרי תמונות
  • מועדון לקוחות
  • מוצר
  • מיקרו-קופי
  • מיתוג
  • מכירות
  • מספר טלפון וירטואלי
  • מפות חום
  • ניהול עסק
  • סליקת אשראי
  • עיצוב גרפי
  • צ'אט וירטואלי
  • קידום אתרים
  • ראיונות
  • שיווק
  • שיווק במייל
  • שיווק ברשתות חברתיות
  • שיווק שותפים
  • שימור לקוחות
  • שיפור יחס המרה
  • תוכן וקופירייטינג
כל הזכויות שמורות POPTIN 2019 ©
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn