עם עלית הפופולריות של השיווק והפרסום ברשתות החברתיות, עלה גם הצורך בכלים לניטור אזכורים של מילות מפתח או שמות מותגים (ומתחרים) בכדי להיות מעודכנים ולהגיב בזמן אמת.
למה זה טוב?
- איתור המלצות, משפיענים ושגרירים של המותג שלכם.
- לזהות משברים ולהשתתף בשיח בזמן אמת.
דוגמאות למשברי רשת: המשבר של פולקסווגן, משבר הקורנפלקס. - מעקב אחר מתחרים וזיהוי הזדמנויות (לדוגמא, לקוחות מאוכזבים של המתחרה).
7 כלים מומלצים
הכלים הבאים יעזרו לכם להיות Hands-on ולדעת מה אמרו על המותג שלכם בכל יום.
חשוב לדעת שאחת הבעיות המרכזיות של הרבה מן הכלים היא אי היכלות לנתח ולסרוק מה קורה בתוך קבוצות סגורות בפייסבוק ובפרופיליים פרטיים. בעבר זה היה אפשרי אך פייסבוק עם הזמן הגבילו את אפשרויות הסריקה לכלים חיצוניים ומכאן התחילו לצוץ שירותים של איתור אזכוריים ידניים על ידי אנשי מקצוע (כפי שאפקט בהמשך המאמר).
Brand24
Brand24, חברה אירופאית, נמצאים בשוק מ-2010 ויש להם מעל ל-2000 לקוחות משלמים. לפני 3 חודשים עשינו איתם ראיון בו הם סיפרו על המוצר, נתונים, ולאן הם רוצים לקחת את המערכת בעתיד. המחיר של Brand24 מתחיל מ-$49 ל-50,000 אזכורים ו-5 מילות מפתח. המערכת מציעה ממשק נוח ויפה ומהבדיקות שעשינו הי מזהה אזכורים באופן די דומה ל-Mention ולשאר הכלים (אך ללא קבוצות פייסבוק).

mention


Mediatoolkit
כלי מעולה שמצליח גם להוציא מדי פעם אזכורים מתוך קבוצות. הכלי מציע חבילה חינמית עד 3000 אזכורים והחבילה הבאה היא 49 יורו. על כל אזכור המערכת נותנת ציון של החוזק של המשפיען, מיקום, אינגייג'מנט וכדומה.

Brandmentions
מוצר שהושק השבוע מחדש והיה שנתיים בביטא. אתמול המוצר סיים מקום 1 ב-Product Hunt וקיבל ביקורות מעולות. אם תכנסו לאתר דרך פרודקט האנט, תוכלו להאריך את תקופת הניסיון משבועיים ל-4 שבועות. המערכת מאופיינת היטב ובעלת עיצוב מרשים ומאוד קלה לתפעול. המחיר ההתחלתי הוא $49 דולר בדומה ל-3000 אזכורים.

Buzzilla
חברה ישראלית משלנו שמציעה מערכת עם אפשרויות ניטור מתקדמות בעברית. סריקת מילות מפתח, שליחת התראות, משתמשים, מחקרים, דו"חות ואף ניטור אנושי. כאן תוכלו לקרוא כמה מקרי בוחן של באזילה. מחירים לא תמצאו באתר אך תוכלו ליצור קשר עם החברה כאן.

mentionlytics

Google Alerts
השירות המוכר והטוב של גוגל ישלח לכם התראות למייל בכל פעם שגוגל איתר מאמר או טקסט ברשת שאזכר את המותג שלכם (או כל ביטוי אחריו אתם רוצים לעקוב). לא הייתי ממליץ להסתמך רק על השירות הזה, אלא להשתמש בו כשירות משלים לאחת המערכות למעלה שמאתרות איזכורים ברשתות החברתיות בצורה טובה יותר.

כמו כן יש גם חברות שמציעות שירותים של שיח ברשת אשר מציעות שירותים של מעקב אחר אזכורים, מתחרים, ניהול שיח ברשת, 'ריכוך' פוסטים זועמים, שיפור תדמית המותג ברשתות החברתיות ועוד. לדוגמא: דבור, SpyTheNet ועוד.