לקחנו לראיון קצר את אמיר שניידר. בן 35, אבא ל-2 ילדים, מנהל השיווק של קבוצת אלדר העוסקת בתחום הנדל"ן והמייסד של קבוצת הפייסבוק המוצלחת "מנהלי שיווק מצייצים".
ספר לנו קצת על העסק, תחום הפעילות ומי קהל הלקוחות שלכם.
"קבוצת אלדר היא קבוצת נדל"ן מובילה עם קשת רחבה של פעילויות שיווק ויזמות נדל"ן בארץ ובחו"ל. קבוצת אלדר הוקמה לפני 18 שנה על-ידי עמיר שאלתיאל, והינה החברה הגדולה בישראל לשיווק פרויקטים. הקבוצה מדורגת מזה השנה השלישית במקום הראשון בדירוג bdi coface לשיווק פרויקטים עם כ-80 פרויקטים בפריסה ארצית מבאר שבע ועד טבריה עם לקוחות מובילים כגון: שיכון ובינוי, אזורים, עופר השקעות ועוד.
לקבוצת אלדר פעילות יזמית מגוונת באמצעות אלדר השקעות בתחום ניהול וארגון קבוצות הרכישה ובאמצעות מטרופוליס בתחום ההתחדשות העירונית והיזמות האורבנית. אלדר השקעות ניהלה וארגנה בהצלחה קבוצות רכישה ברמת גן – מרום נגבה, מגדל של 32 קומות, בביצוע מתקדם של אלקטרה, מגדל עדן טאוור בבת ים, מגדל של 45 קומות על קו החוף של בת ים ועוד שני פרויקטים בכפר סבא. בנוסף, קבוצת אלדר שותפה עם קבוצת אלייד בחברת מטרופוליס, חברה מובילה ליזמות אורבנית עם התמחות בבניית שכונות מגורים חדשות במסגרת התחדשות עירונית – פינוי בינוי ותמ"א 38 – עם אלפי יחידות דיור בפרויקטים בביצוע ובתכנון בתל-אביב, גבעתיים, פתח תקווה, רמת גן ועוד."
מהי אסטרטגיית השיווק הדיגיטלי בה אתה נוקט כמנהל השיווק של קבוצת אלדר?
"אסטרטגיית השיווק הדיגיטלי שלי נוגעת למשפך השיווקי המאתגר של הלקוח בענף הנדל"ן. מאחר ומדובר בעסקה הגדולה ביותר בחייו של הצרכן, היא משלבת אלמנטים שכלתניים ורגשיים ומחייבת הנגשת מידע ברמה הגבוהה ביותר, הענקת ביטחון, אמון ושקיפות באופן כזה שתשכנע מוטיביציונית את קהל הלקוחות שלי שנפרש על קשת רחבה ביותר של קהלים הטרוגניים – רוכשי דירה ראשונה, זוגות צעירים, משפרי ומצמצמי דיור, משקיעים – שעשו את ההחלטה הנכונה ובחרו נכונה. מדובר בשילוב של כלים דיגיטליים שמייצרים פעולות PULL של INBOUND MARKETING וכמובן שימוש בשיווק מבוסס תוכן כדי לייצר את הבשלת המתעניין ללקוח והעמקת המעורבות של המתעניין בפרויקט."
מהלך שיווקי חזק שביצעת בתקופה האחרונה?
"הקמת האתר החדש של אלדר שמביא לידי ביטוי את השינוי המהותי בצורת ההגשה של התכנים. אם בעבר האתר הישן היה אתר תדמיתי, שפנה בעיקר ללקוחות היזמים והיה במהותו אתר B2B קלאסי, הרי שהאתר החדש הינו אתר ששם דגש על הצרכן הסופי עם ערך מוסף אמיתי ללקוח וכלל תכני מגזין עם כתבות תוכן ומדריכים שיסייעו לו במסע בדרך לדירה.
מטרתנו הייתה לסייע ללקוח בתהליך המורכב – להגיע להחלטה הנכונה ביותר עבורו. באתר שילבנו כלים מתקדמים שמשלימים ללקוח את כל מעטפת המידע הנדרשת ללקוח במסע בדרך לדירה – חיתוכים דמוגרפיים מתקדמים אודות סביבת המגורים, מוסדות חינוך קרובים, דרכי גישה ותחנות אוטובוס בקרבה לפרויקט, מחשבון מתוחכם שיודע לחשב את הזמן היידרש להגעה לעבודה ובנוסף כמובן פישוט והנגשה של כל מונחי הנדל"ן במילון נדל"ן בו השקענו רבות וכן הפקות תוכן עצמאיות דוגמת סדרת Highway שמחברת בין עולמות הנדל"ן והרכב לשילוב תוכן אותנטי שמייצר מעורבות וערך אמיתי ללקוח."
האם לעסק יש גם פעילויות שאינן דיגיטליות?
"בוודאי – פעילויות קד"מ, פעילויות בכלים מסורתיים יותר – פרינט, שלטי חוצות ועוד."
מהם מקורות הידע או האנשים שאתה עוקב אחריהם בכדי להישאר מעודכן?
"אני מקפיד לעקוב אחר קבוצות מקצועיות ולהתעדכן בכל הטרנדים, החידושים והמגמות בשיווק וכן מקפיד לקרוא מדריכים מקצועיים. ביניהם:
Fast Company, The Next Web, Business Insider, Adweek, Psfk, Kissmetrics, Seth Godin Blog."
מדוע פתחת את קהילת "מנהלי שיווק מצייצים" ואיך גרמת לה לגדול?
"פתחתי את קהילת מנהלי שיווק מצייצים מאחר וחיפשתי זירה מקצועית ואיכותית שבו אוכל להתייעץ עם אנשי שיווק שחווים את האתגרים שאני חווה ואוכל להתייעץ איתם. לשמחתי בשנתיים שבהן הקהילה פעילה, הצלחנו לייצור את אחת הקהילות הגדולות והמקצועיות ביותר לאנשי השיווק והפרסום בישראל – זירה בה ניתן להתייעץ, להיפגש, לשתף ובעיקר לקיים שיתופי פעולה ולקדם מהלכים משמעותיים.
איך גרמנו לה לגדול? באמצעות שילוב בין עולמות האון ליין והאוף ליין – קיום מפגשי נטוורקינג חוויתיים, עידוד שיתופי פעולה עסקיים ומקצועיים בין חברי הקהילה, ייזום פינות תוכן ועידוד חברי הקהילה לשתף קייס סטאדיז ואתגרים מקצועיים ועוד."
בחודש האחרון קבוצת אלדר הצטרפה ל-Poptin, מה היו המטרות שלכם בצירת פופטינים באתר?
"התרשמתי מאוד מהשירות והכלי המתקדם שמאפשר לי כמנהל שיווק לשפר את יחס ההמרה של הגולשים באתר החברה. בנוסף, הכלי מאפשר לי באמצעות מערכת ידידותית לשלב מסרים חכמים לעידוד הגולשים לבצע פעילויות ברמת מעורבות גבוהה – למשל לבצע רישום לניוזלטר או לחילופין להשאיר פרטים אודות פרויקט חדש – וזאת לאחר שהגדרתי פרמטרים מאוד מדויקים על מידת האינטראקציה של הגולש באתר. למשל, זמן שהייה באתר, פתיחת מספר כתבות, או אפילו קבלת אינדיקציה על יציאה אפשרית של הגולש את האתר.
בעולם הנדל"ן, הכלי מאפשר לי לתקשר עם הלקוחות באופן ישיר באתר בצורה מאוד בולטת ומניעה לפעולה ולהגדיר למשל שבדף פרויקט מסוים יופיע מסר אודות הטבה מיוחדת, מבצע, אירוע מכירות או אפילו לעדכן בסטטוס הפרויקט – כמו למשל סיום שלב שיווק – בתחום שלי מדובר בערך אמיתי גם למשווק וגם ללקוח – WIN-WIN. בנוסף – שימוש בכלי של A/B testing – לבדיקת מסרים."
תודה רבה אמיר ושיהיה המון בהצלחה 🙂