אמ;לק – היום רכשנו את Prospero, מערכת ליצירת הצעות מחיר בקלות. הצעות שנראות טוב, גם חוסכות לפרילאנסרים וסוכנויות מ-ל-א זמן, וגם מגדילות את הסיכוי לסגור עסקה.
את הסיפור של פרוספרו הכרנו מההתחלה. למען האמת, פוסט ההשקה שלהם היה אחד מהפוסטים שקראנו לעומק בכדי לקבל השראה להשקה שלנו ב-Product Hunt.
פרוספרו סיימו במקום ה-#2 באותו יום, והיום כבר יש למוצר מעל 1,400 הצבעות.
אם אתם יותר בקטע של וידאו, אז בבקשה:
איך הגענו לזה?
מעצב הבית שלנו באותה תקופה, אבי וואל, ראה פרק בערוץ של רן סגל שבו רן אמר שהם מחפשים שותף מתחום המרקטינג/פיתוח עסקי כדי להעיף את פרוספרו באוויר.
(רגע של המלצה אובייקטיבית – אם אתם מעצבים, לערוץ של רן ביוטיוב יש 63K עוקבים והפרקים שם בהחלט יכולים לעזור לכם להתקדם לשלב הבא).
עם רן היו לי כמה שיחות קצרצרות בודדות לפני כן בסמנג'ר, אז חסכתי לשנינו את ה-Small talk וניגשתי ישר לעניין:
משם זה התקדם לעוד דיבורים, נתונים, שיחות טלפון, פגישה שכללה Architecture & code review עם רן מרגליות (שהוא גם תותח וגם אחד המייסדים של Commun.it), מו"מ… וחתימה.
אמנם סיכמתי את זה בשורה וחצי, אבל זה לקח כמה חודשים טובים 😅
זה המכתב שרן שלח ללקוחות של פרוספרו:
Subject: Prospero has new owners & a brighter future!
TL;DR – Prospero is now owned by a new team, nothing changes for you, your account or proposals.
Full story –
As some of you know, Prospero was built & operated by a bootstrapping designer (Ran) & developer (Ayal).
We have supported the starting & running of the company by freelancing and as time went by, doing that while trying to make Prospero better, and giving you good service became very hard (if you’ve sent me a message that went unanswered, I apologize deeply).
Few months ago, we realized we cannot continue supporting Prospero ourselves. As the community of our customers (that’s you!) means a lot to us, we did not want to shut down the service, and started looking for a partner who’d want to pick up where we left, and continue to invest in making the product better and giving you a great experience.
When we met with Tomer & Gal, we knew we had the right match. The guys have already built one successful online product (called Poptin), and were looking to expand into the proposals space as well.
Today we are transferring the ownership to them, with the hopes that you’ll benefit from a better product & customer experience. As we’re mentioned above – there will be no changes to your account, pricing or your current proposals.
If you have questions, please reply to this email and Tomer & Gal will try to provide clear answers.
We had a pleasure serving you.
Ran & Ayal.
PS – Tomer & Gal have big plans for Prospero in 2019, more details soon.
למה לקנות מוצר קיים? איך אנחנו מוודאים שמוצר הוא טוב?
אז קודם כל, בער בנו לבנות פרוייקט צד גדול במקביל ל-Poptin. כבר כמה חודשים לפני כן חשבנו על המון רעיונות ואפילו אפיינו 2 פרוייקטים עד הסוף, אך בסוף גנזנו אותם משקלולים של כל מיני סיבות.
כיום במקביל לפופטין בין היתר אנחנו מריצים את Premio והעסקנו עובד חדש Dedicated רק לזה.
אוקיי, אז למה לקנות ולא לבנות מאפס?
או: איך אנחנו עושים ואלידציה ומתעדפים רעיונות?
- הרעיון של יצירת הצעות מחיר יפות ובמהירות הוא לא רעיון חדש, וזה חלק ממה שאנחנו אוהבים כאן. כבר יש מתחרים וחברות מצליחות שעושות את זה, מה שאומר לנו שיש שוק ויש מי שמקבל מהכלים האלו ערך אמיתי שהוא מוכן לשלם עליו.
- מלבד זאת, פרוספרו כבר מגיע עם MRR נחמד ומעבר להוכחת POC (Proof of concept).
- אנחנו תמיד בעד מוצרים שהם Stand-alone. מה זה אומר?
מוצרים שהם לא תלויים בצד שלישי ויכולים להתקיים בלי שהחברות הגדולות (גוגל, פייסבוק, אמאזון, טוויטר, לינקדין וכו') ישימו להם מקלות בגלגלים.
בעבר כבר התחלנו לפתח מוצר שהיה כולו תלוי בפייסבוק, ותוך כדי הפיתוח של המוצר ואחרי שכבר שמנו 25 אלף ש"ח, פייסבוק שינו מדיניות שגרמה לנו לוותר על הרעיון (ולמתחרה שקיבל השקעה של 2M דולר לסגור את הבסטה). אז זה לקח שנכתב בדם, ועלה לנו גם כמה שקלים. - רכישת מוצר בנוי חוסכת המון זמן, התעסקות וחוסר וודאות.
בניה של מוצר חדש דורשת המון משאבים, בניית אסטרטגיה, כוח אדם וזמן (שזה המשאב הכי יקר פה). נגיד והיינו רוצים לבנות מתחרה לפרוספרו, היינו צריכים קודם כל לשבת ולאפיין הכל מאפס, לעצב את הממשק, לראיין משתמשים, למצוא מתכנת ולשלם לו X חודשים טובים כדי לפתח MVP נורמלי, להתחיל לשווק ועוד 1001 דברים.
אמנם עדיין היינו צריכים למצוא מתכנת שייקח את המושכות לידיים, אבל לכל שאר הדברים כבר יש לנו תשתית טובה והמון לקחים שאנחנו לוקחים איתנו מהניהול של Poptin. - עוד סיבה שגרמה לנו להיות בטוחים בעסקה היא הנפשות הפועלות מאחורי פרוספרו. מספיקה הכרות קצרה עם רן ואייל (וגם עם ליאור שהיה חלק מפרוספרו בשנה הראשונה), כדי להבין שיש פה מוצר שנבנה בסטנדרטים גבוהים.
- זה תחום שיש לנו הכרות טובה איתו ועניין. אמנם מדובר כאן בתחום המכירות ולא השיווק, אבל לא קנינו חברה מתחום ה-IOT או הVR שההכרות שלנו (וגם המוטיבציה ללמוד אותו) נושקים לאפס. זו מערכת שאם היינו מכירים אותה בימים ההם כאשר שלחנו עשרות הצעות מחיר ללקוחות קידום בתור סוכנות דיגיטל, היינו שמחים להשתמש בה.
מלבד הנקודות האלו, יש לנו טבלה בה אנחנו רושמים בכל עמודה את הרעיון שחשבנו עליו, ובכל שורה פרמטר אחר שישפיע על ההחלטה אם להתקדם עם רעיון כלשהו או לא. לכל פרמטר כזה אנחנו נותנים ציון מ1 עד 5, ובסוף סוכמים.
פרמטרים כאלה יכולים להיות:
- מוצר evergreen – כלומר מוצר שהוא לא טרנדי וקשה לנו לדמיין שיפסיקו להשתמש בו ב-X שנים הבאות
- סוג הלקוחות – האם אלו לקוחות שכיף לנו לתת להם שירות או לא?
- האם יש אפשרות לעשות למוצר סקייל מקידום ממומן (גוגל, פייסבוק וכו')?
- עומק טכנולוגי והאם התמיכה הטכנית היא פשוטה או מורכבת?
- האם השוק מחונך? (והאם יש מתחרים? אם אין – אז אולי הרעיון לא כ"כ טוב).
- עלויות תשתית ואחזקה
- גודל שוק ועוד
מה בתכנית?
אם תירשמו ותשחקו קצת עם הממשק, אתם תראו שתוכלו לייצר הצעת מחיר יפהפיה תוך כמה דקות בודדות. את זה המוצר כבר עושה טוב.
החל מתחילת 2019 אנחנו מתכוונים להרחיב את פרוספרו ו:
- להתאים אותה לסוכנויות דיגיטל (מבחינת שירותים pre-made שאפשר להוסיף בהצעות)
- לאפשר הוספת משתמשים
- לשפר את שיטת התשלום
- להוסיף אינטגרציה עם זאפייר ועוד כל מיני אינטגרציות רלוונטיות
- ולהתפתח לעוד מסמכים מלבד הצעות מחיר
- וכמובן להקשיב למשתמשים, לקבל פידבק והצעות, ולתת שירות hands-on, בדיוק כמו שאנחנו כבר עושים עם Poptin.
אז איך 'המגניבים' אומרים?.. שווה לעקוב 😄