אחד הטרנדים החזקים בתקופה האחרונה הוא שיווק באמצעות תוכן (Content Marketing) ו-Inboud Marketing בכלל. ברשת בה כבר העיניים של כולנו כבר כמעט מתעלמות באופן מוחלט מבאנרים ופרסומות, היה צריך ‘להמציא את הגלגל מחדש’ ולהביא גולשים ולקוחות פוטנציאליים לאתר בדרכים אחרות.
התפיסה של שיווק באמצעות תוכן היא קודם כל לתת. אם תתנו בסוף תקבלו בחזרה. שיווק באמצעות תוכן זו אסטרטגיית שיווק שמתמקדת ביצירה והפצה של תכנים רלוונטים שנותנים ערך לגולשים (קהל מוגדר וממוקד מראש) בכדי להפוך אותם ללקוחות בעתיד. התכנים לא צריכים לעסוק ישירות במוצר או בשירות שלכם, אלא בנושאים שיש להם זיקה למוצר ושיכולים לעניין את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם.
משווקי שותפים רבים גם משתמשים בשיווק באמצעות תוכן כדי להשיג רווחים, כמו שכתבנו בפוסט הקודם.
התכנים יכולים להיות בפורמטים שונים:
בלוג – אולי הדרך הכי נפוצה לייצר תוכן. כמו הפוסט שאתם קוראים עכשיו, כך כתבנו עוד הרבה פוסטים ארוכים על נושאים שקבענו מראש או שחשבנו עליהם תוך כדי עבודה, ופרסמנו בהפרשים של כמה ימים בין פוסט לפוסט. בבלוג תוכלו לכתוב הסברים נושאים שונים, מדריכים, לפרט על מקרי בוחן, לפרש רשימת מושגים וכדומה. בהמשך הפוסט אפרט מהיכן תוכלו לקבל רעיונות, תמונות, אינפוגרפיקות וכדומה.
פודקאסט – ראיונות או שידורים קוליים מוקלטים בד”כ בנישה מסויימת.יכול להעשות באולפן או אפילו בבית כשני הצדדים מרוחקים. את הפרקים אפשר להפיץ ב-SoundCloud, Itunes ובאתר שלכם. אני אישית מאזין לכמה וכמה פודקאסטים באופן קבוע (בנסיעה למשרד וחזרה) באורך של 20 דקות עד 50 דקות בדרך כלל. בכדי שהפוקאסט יהיה איכותי, מלבד מתן ערך רב וטוב לגולש, חשוב להשתמש בציוד הקלטה מקצועי ולערוך את הפרק לפני שמפיצים אותו.
סרטוני וידאו – אם אתם פרפורמרים ויודעים להצטלם ולדבר בצורה רהוטה, תוכלו לעשות סרטוני וידאו קצרים ולהפיץ אותם באתר, ב-youtube וברשתות החברתיות וההפצה השונות. סרטונים הם דרך מעולה להעביר מסר ולהציג את עצמכם כמקצועיים בתחום. סרטוני הוידאו יכולים להיות סרטוני הדרכה, קורסים חינמיים, ראיונות וכדומה.
ניוזלטר – כתיבת מייל בתדירות מסויימת (שבועית / חודשית וכד’) עם עדכונים שונים. מומלץ לתת תוכן טוב למי שנרשם לרשימת תפוצה ולא רק לפרסם מבצעים או הנחות. רשימת תפוצה צריך לתחזק ולשמור מעודכנת, לבדוק אחוזי פתיחת מייל ולחיצה על קישורים ולהסיק מסקנות.
אינפוגרפיקות – אינפוגרפיקה היא דרך מעולה להעביר מידע, מספרים ונתונים בצורה ויזואלית וקלילה יותר. אינפוגרפיקה יכולה להכיל גרפים, מפות, איורים, טקסטים וכדומה. גולשים ובלוגרים רבים אוהבים לשתף אינפוגרפיקות איכותיות וזו דרך מעולה להפיץ את התוכן שלכם. גם כאן מדובר בהשקעה לא קטנה ולעיתים רבות תצטרכו לערב מעצבים גרפיים.
EBooks – ספרונים ומדריכים אלקטרוניים, בד”כ בפורמט PDF, שניתנים להורדה או נשלחים במייל. דרך מעולה לאסוף כתובות מייל לרשימת התפוצה היא להציע EBook או מדריך חינם למי שמכניס את המייל לפופאפ או לתיבת ניוזלטר. בספרונים יש לתת ערך רב לגולש ויש גם מקום להציע שירותים או לספר על החברה שלכם או מי אתם.
למה כדאי לשווק באמצעות תוכן
מיני מותג – תהיו אוטוריטה בתחום שלכם. ככל שישתפו יותר את התוכן שלכם ויתפסו ממנו כמקור סמכותי ואיכותי, יבינו שאתם או החברה שלכם מומחים בתחום ויחזרו לאתר שלכם שוב ושוב. מותג נישתי חזק יעזור לכם להשיג לקוחות בעלויות נמוכות, לקבל המלצות ואזכורים לעיתים קרובות כאשר מדברים על נושאים בתחום שלכם.
אנשים מחפשים לפני שהם רוכשים – בעזרת תוכן איכותי שמקודם במנועי החיפוש (או מופץ בצורה חכמה אחרת) תוכלו להגיע לקהל היעד בשלב מוקדם אך חשוב במשפך הקניה, בו הם למעשה עושים סקר שוק ומבררים מחירים וחוות דעת או אפילו רק מקבלים מידע ראשוני על התחום.
לאחר מכן תוכלו “לרדוף” אחריהם עם קמפיין רימרקטינג ולתפוס אותם בשלבים מתקדמים יותר במשפך. רשימת רימרקטינג (שיווק מחדש) גדולה וממוקדת יכולה להיות נכס חזק בפני עצמה כאשר בונים קמפיין להגדלת מכירות של מוצרים קיימים, חדשים או חיזוק מודעות ושם המותג.
מחירי הפרסום עלו – אפיקי ה-PPC הולכים ומתייקרים. אם לפני כמה שנים שילמתם ב-Adwords על מילת מפתח מסויימת 2$, היום יכול להיות שכבר תשלמו עליה 8$ או 12$ ואפילו יותר. בדומה לכך גם עלויות הקליקים בפרסום הממומן בפייסבוק עלו משמעותית ומגיעים לכמה דולרים בודדים, ובנישות מאוד ממוקדות גם יותר. שיווק באמצעות תוכן יכול להוות עבורכם אפיק חלופי להגדלת כמות המבקרים באתר שלכם ולהגברת המכירות.
התעלמות מפרסומות – מחקרים ישנים וחדשים רבים מראים שהעין שלנו כבר התרגלה להתעלם מבאנרים ופרסומות (“עיוורון באנרים“). אנשים צורכים תוכן כל הזמן וזו דרך טובה לתת ערך לגולש וגם להזכיר להם שאתם מתמחים בתחום ותוכלו לעזור להם עכשיו או בעתיד בשירות שיצטרכו.
הגדלת טראפיק – בגדול, יותר תוכן איכותי => יותר כניסות לאתר => יותר לידים ומכירות. תוכן איכותי מוביל ליותר שיתופים ואזכורים וקבלת קישורים נכנסים באופן טבעי. אם מעבר לזה תעשו קידום אורגני לאתר ותמשיכו לבנות קישורים בצורה חכמה ותוסיפו תכנים באופן שוטף, תוכלו להכנות מדירוגים טובים במנוע החיפוש של Google והתקדמות של מגוון ביטויי זנב ארוך .בנוסף לזה ייכנסו אליכם גולשים גם מ-Direct (הקלדה ישירה של הדומיין בשורת הכתובת או מ-Bookmark) או יחפשו את שם המותג שלכם. מלבד הגדלת כמות הכניסות, תוכן עוזר לשפר יחס המרה, לתת ביטחון לגולש ובסופו של דבר להוביל ליותר רווחים מהאתר.
הגדלת רשימת תפוצה – תוכן טוב מאפשר איסוף אימיילים ובניה של רשימת תפוצה של אנשים שירצו להתעדכן בתכנים שלכם. אלו שנרשמים לניוזלטר שלכם ישמחו לקבל מכם עדכונים במייל לגבי תכנים חדשים, ומדי פעם (במידה, בתדירות ובתזמון הנכונים) תוכלו גם למכור להם.
שלבים בתהליך יצירת תוכן
הגדירו מטרות – השלב הראשון בתהליך יצירת התוכן הוא הגדרת מטרות: השגת לידים, הגברת מודעות למותג או למוצר חדש, הגדלת כמות מכירות וכדומה. התוכן שתיצרו יהיה בהתאם למטרות שתרצו להשיג. לדוגמא: אם יש לכם חנות וירטואלית והמטרה שלכם היא להגדיל מכירות מהאינטרנט, תוכלו לכתוב מדריכי קניה או ביקורות למוצר באתר שלכם או באתרים אחרים ושיקשרו אליכם.
הגדירו קהל היעד – תנתחו מראש מי קהל היעד שלכם ותחלקו אותו לפי קבוצות או פרסונות. צרו תוכן שיהיה רלוונטי וקהל היעד, התאימו את התוכן ואת השפה והשתמשו מונחים מקצועיים בהתאם.
בחרו את סוג התוכן – אחרי שהגדרתם מטרות וקהל יעד בחרו את הפורמט בו תפיצו את התוכן שלכם מבין אלו שפירטתי לעיל (בלוג, פודקאסט, סרטוני וידאו וכו’).
בחירת נושאים – כתבו רשימת נושאים שתרצו לכתוב או לדבר עליהם. בהמשך הפוסט כתבתי על כמה דרכים וכלים שיכולים לעזור לכם לגלות נושאים חדשים לכתיבה באופן שוטף.
לוח זמנים מראש – הגדירו לוח זמנים מראש (לחודש או חודשיים קדימה) עם תאריך פרסום לכל תוכן מרשימת הנושאים שיצרתם.
הקצו זמן ומשאבים – תוכן טוב דורש השקעה מצידכם. אם לא תקדישו זמן מוגדר לכתיבה (שידור / צילום או כל פורמט אחר) אז לא תצליחו לתחזק את זה לאורך זמן. בהתאם לזמן שאתם יודעים שתצליחו לפנות ליצירת תוכן, תדעו באיזו תדירות תוכלו לפרסם את התכנים.
הפצת התוכן בפלטפורמות השונות – הגיע זמן פרסום התוכן? כיום כבר יש לא מעט פלטפורמות טובות להפצת תוכן. שתיים מהבולטות בהן הן Outbrain ו-Taboola. כמו כן אפשר לפרסם את התוכן שיצרתם גם ללא קמפיינים ממומנים ע”י שיתוף ברשתות חברתיות, ניוזלטר וכדומה. על נושא זה אפרט יותר בהמשך.
ניתוח ומדידה – אחרי שהפצתם את התוכן, הגיע השלב בו צריך למדוד את הביצועים שלו. המספרים שיכולים לעניין אתכם הם: כמות גולשים חדשים כתוצאה מיצירת התוכן, התקדמות בביטויי זנב ארוך בגוגל, כמות שיתופים ברשתות חברתיות, זמן שהיה באתר, המרות, לידים, מכירות ועוד. תעזרו בגוגל אנליטיקס כדי לעקוב אחר חלק מהמטריקות, ובצעו אופטימיזציה בהמשך בהתאם לנתונים.
Click image to open interactive version (via E-Commerce Content Marketing).
על מה לכתוב? 8 כלים ודרכים שיעזרו לכם ליצור רשימת נושאים מעניינת
Buzzsumo – הכניסו נושא לשורת החיפוש והכלי יציג לכם את המאמרים והכתבות הכי פופולריות וויראליות בתחום. תוכלו לדעת עבור כל מאמר כמה אנשים שיתפו אותו בכל רשת חברתית, ובגרסה בתשלום תוכלו לדעת גם מי שיתף ומי קישר. אם תעברו על הכותרות ותכנסו לכמה וכמה מאמרים תוכלו לקבל רעיונות לכתיבה ולראשי פרקים.
Semrush – כלי שמאפשר לנתח מתחרים, אך אם תכניסו את הנושא (מילת מפתח) לשורת החיפוש, תוכלו לקבל ביטויי מפתח רלוונטים נוספים שיכולים לתת לכם רעיונות או לשמש כראשי פרקים. כדאי לשלב את מילות המפתח שהכלי מציע בתוך המאמר ולעשות גם אופטימיזציה, אבל על זה ארחיב בהמשך.
Google suggests – חפשו על הנושא שלכם בגוגל. מלבד הכותרות והתוצאות שתראו בדף הראשון והשני, תוכלו לקבל רעיונות גם מההצעות של גוגל בשורת החיפוש ובתחתית דף התוצאות.
בתחתית הדף:
קבוצות בפייסבוק ופורומים – עוד דרך מעולה לגלות על מה כולם מדברים, מה אנשים שואלים ומה הם רוצים לדעת, זה להיות חברים בקבוצות בפייסבוק
Search Console – אם כבר יש לכם תוכן באתר ואנשים מגיעים אליכם ממנוע החיפוש של גוגל, תוכלו להיחשף לחלק לא קטן מהחיפושים המדוייקים שלהם ולקבל גם משם רעיונות.
Google Keywords Planner – השתמשו במתכנן מילות המפתח של גוגל כדי למצוא עוד מילות מפתח ולהשליך מהן על נושאים לראשי פרקים לכתיבה.
Google Trends – דרך מעולה לדעת כמה הנושא שבחרתם “חם” ואילו נושאים ושאילתות קשורות אליו.
מתחרים – בדקו על מה המתחרים שלכם או קולגות שלכם כותבים ותשאבו משם רעיונות. בעיקרון כמעט כל תת כותרת יכולה להיות נושא לפוסט שלם אם תעמיקו, תרחיבו ותרדו לפרטים.
איך יוצרים תוכן איכותי
אז איך מתחילים? אחרי שכבר בניתם רשימת נושאים ולוח זמנים, הגיע הזמן להתחיל להכנס לעומק הדברים.
ראשי פרקים וכותרות משנה – אחרי שבחרתי את הנושא הראשי, אני אישית נכנס לעריכת פוסט ומתחיל לאגד ראשי פרקים. ברגע שצברתי 3-6 ראשי פרקים שרלוונטים וממוקדים לנושא הראשי, אז אני עובר לכותרת. אפשר כמובן גם לעבוד הפוך ולהתחיל עם הכותרת ואז לרדת לרזולוציה של ראשי פרקים ואיסוף דוגמאות.
חשוב להקפיד על ריווח בין פסקאות, פיסוק נכון, ולהסתכל מנקודת המבט של הגולש. אף אחד לא אוהב לקרוא פסקאות טקסט ארוכות ודחוסות עם משפטים שלא נגמרים. תקלו על הקורא ובנו את הטקסט כך שיראה נעים לעין.
נקודה חשובה: הגולש הממוצע שנכנס לפוסט שלכם, יגלול למטה, יעבור על ראשי הפרקים ויסתכל על אלמנטים שיקפצו לו לעין. אם כותרות המשנה שלכם מנוסחות בצורה טובה ומושכת, רוב הסיכויים שהגולש ישאר ויקרא את המאמר (או לפחות את הפרקים שהכי עניינו אותו). אם ראשי הפרקים לא מעניינים או הכותרות שלהם לא אטרקטיביות, סיכוי גדול שהגולש ינטוש את האתר.
כותרת – הכותרת היא בעצם חלון הראווה של הפוסט שלכם, או המארחת בכניסה למסעדה שתגרום לכם לשבת שם. רק על כתיבת כותרת מושכת אפשר לרשום פוסט אורך ומעמיק. לבינתיים אתן כאן כמה טיפים ממאמר של אאוטבריין:
– כותרות שמכילות מספרים אי זוגיים זוכות לתוצאות טובות יותר מכותרות עם מספרים זוגיים.
– תשלבו שאלה בכותרת.
– כותרות שמכילות מילים שליליות זוכות לתוצאות טובות יותר מכותרות עם מילים חיוביות.
– כתבו את קהל היעד שלכם בכותרת.
פתיח וסיכום – מומלץ להתחיל כל מאמר עם פסקת הקדמה שתספר מה הניע אתכם לכתוב את הפוסט הספציפי הזה או לפתוח עם מקרה מסויים, מעין סיפור שכבר יצור עניין ויכניס את הקוראים ל’אווירה’ של הפוסט.
בסיום הפוסט תכתבו כמה שורות סיכום שיסקרו את עיקרי הדברים והמסקנות החשובות שהקורא צריך לקחת איתו.
תמונה ראשית – בדומה לכותרת הראשית, גם לתמונה הראשית יש תפקיד מאוד חשוב במשחק בו הגולש צריך להחליט אם ללחוץ על הלינק לכתבה או לא. נושא התמונה רלוונטי בעיקר לרשתות החברתיות (בעיקר פייסבוק) בהן הלינק בד”כ מלווה עם תמונה בפיד, או בפרסומים בפלטפורמות להפצת תוכן כמו אאוטבריין וטאבולה. באותו מאמר של אאוטבריין שקישרתי אליו בחלק על הכותרות, תוכלו לראות גם המלצות לבחירת תמונה לכתבה שלכם, למשל:
– תמונות Close-up עובדות טובות יותר מתמונות של אנשים בפעולה.
– השתמשו בתמונות בהן מופיע קהל היעד שמתאים שאליו מוכוון התוכן שלכם.
– תמונות Lifesyle אמיתיות עובדות טוב יותר מתמונות מצויירות.
אינפוגרפיקות – אינפוגרפיקה היא דרך מעולה להציג תוכן או לסכם אותו בדרך ויזואלית ונעימה למשתמש. ברוב המקרים, גם אם התוכן שלכם הוא מאוד איכותי, גולשים יקראו רק חלקים ממנו או ירפרפו עם העין ויעברו על ראשי הפרקים והתמונות. אם יש אינפוגרפיקה במאמר (היות וזה משהו די ייחודי), הסיכויים שתצליחו לגרום לגולש להישאר באתר שלכם יגדלו משמעותית. בנוסף לכך, אם יצרתם אינפוגרפיקה איכותית, כנראה שהרבה בלוגרים ישתפו אותה בפוסטים שלהם ויתנו לכם קרדיט.
יש מגוון אתרים בנושאים שונים שמציעים הטמעה של אינפוגרפיקות ע”י קטע קוד של HTML שבו כבר מוטמע הקרדיט ליוצר. תוכלו להעזר בהם בכדי לשתף אינפוגרפיקות לפוסטים שלכם (כמו שעשיתי בפוסט הזה למעלה) או ליצור קוד HTML כדי שבלוגרים ישתפו את מה שאתם יצרתם.
תמונות ודוגמאות – שלבו בטקסט תמונות ודוגמאות, צילומי מסך, וכל מה שיקל על הגולש להבין על מה אתם מדברים. כשהגולש סוקר את הטקסט בשניות הראשונות, העין שלו תתתעכב על התמונות (בדומה לאינפוגרפיקות) והן יכולות לעזור לו בהחלטה אם להישאר באתר ולהמשיך לקרוא או לנטוש. מדריכים והסברים איכותיים צריכים לכלול צילומי מסך או סרטונים מפורטים של השלבים השונים, ואילו עבור פוסטים מלאי טקסט מומלץ לשלב תמונות מעניינות כדי לא להעמיס על העיניים של הגולש שרואה רק מילים ועוד מילים. עוד על קניית תמונות ומציאת תמונות איכותיות בחינם תוכלו לקרוא כאן.
דוגמאות לא חייבות להיות רק תמונות, גם דוגמאות מילוליות הן בהחלט חשובות כדי להקל על הקורא ולעזור לו לבדוק אם הבין את כוונתכם.
קידום תחומי עניין ושימוש חכם במילות מפתח – הכתיבה צריכה לשלב מילות מפתח וביטויים מאותו עולם סמנטי. השתמשו במתכנן מילות המפתח של גוגל ובשאר הכלים שציינתי בכדי למצוא רשימות נושאים בכדי ליצור רשימת ביטויים שאותם תשלבו באופן טבעי בכתיבה שלכם. טקסט שמכיל ענן סמנטי של מילים ומונחים מקצועיים מהתחום יתקדם טוב יותר במנועי החיפוש ויעזור ל-Google להבין במה עוסק האתר שלכם.
אופטימיזציה – בחירת מילות מפתח זה רק שלב אחד בתהליך האופטימיזציה לפוסט שתכתבו. תוך כדי הכתיבה או בסיומה, תבדקו שבאמת השתמשתם במילות המפתח ובאיזו צפיפות (לא צריך לדחוף את מילות המפתח בכל משפט שני, אלא לנסות לכתוב טבעי כמה שיותר). צעד חשוב לא פחות הוא להכניס תגיות מטה: לנסח Title שתמשוך את הגולשים (ברוב המקרים ה-Title תהיה הכותרת) ותכיל את מילות המפתח, ולנסח meta description שיעלה את אחוז ההקלקה על התוצאה שלכם בגוגל (תגית התיאור הזו לא משפיעה על דירוג האתר). אם יש לכם אתר שבנוי על וורדפרס, תוכלו להעזר בתוסף Yoast SEO.
תוכן evergreen – תכתבו תוכן “ירוק עד”. מדובר בתוכן שיהיה תמיד רלוונטי, או לפחות רלוונטי לתקופת זמן ארוכה. בניגוד לאייטמים בחדשות או פוסטים על טרנדים חולפים, אנשים תמיד יחפשו את התוכן הזה וגם מנועי החיפוש אוהבים אותו.
ציטוטים וקישורים – השתמשו בציטוטים וקישורים (שנפתחים בחלון חדש) כדי לגרום לתוכן שלכם להיות יותר אמין ויעיל עבור הקוראים.
קריאה והגהה – בסוף הכתיבה תקראו את מה שכתבתם ותוודאו שאין שגיאות כתיב, פיסוק חסר, רווחים מיותרים וכדומה.
תהיו זמינים לתגובות – גם התגובות נחשבות לתוכן. הרבה גולשים לפעמים מתחילים מקריאת התגובות (התנהגות דומה אפשר לראות גם ברשתות החברתיות) ורק אח”כ קוראים את הטקסט. אם שואלים אתכם שאלות או מבקשים חידודים, או אפילו מתווכחים אתכם – תענו. אם משבחים אתכם על המאמר, תגידו תודה 🙂
כמה לכתוב?
מחקר של SerpIQ על אורך מאמרים ומיקומים שלהם בגוגל הראה את התוצאות הבאות:
כלומר בתוצאות הראשונות בגוגל היו ממוקמים דפים שמכילים כ-2500 מילים, והמספר יורד ככל שמתרחקים ויורדים בדף תוצאות החיפוש בגוגל.
זה לא אומר שאתרים עם תוכן קצר לא יופיעו בדירוגים גבוהים (יש עוד פרמטרים רבים אחרים באלגוריתם של גוגל), אבל בהחלט אפשר להסיק שגוגל אוהב תוכן ארוך ואיכותי.
כך תפיצו את התוכן שלכם
אחרי שסיימתם לכתוב ולערוך את התוכן שלכם, הגיע הזמן להפיץ אותו הלאה.
Outbrain – פלטפורמה להפצת תוכן שמציעה קריאה נוספת של מאמרים בסופן של כתבות באתרי תוכן וחדשות. אחרי שתרשמו למערכת תוכלו להעלות קישורים לפוסטים שכתבתם ולתת הצעה מחיר לקליק (או לבחור הצעת מחיר אוטומטית). תוכלו לשנות את תמונת הטיזר ולשנות את הכותרת. מומלץ לעשות מבחני A/B ולנסות כמה כותרות שונות ולראות איך ה-CTR (יחס הקלקה) משתנה. המאמרים שלכם יופיעו באתרי התוכן המובילים, אך לא תוכלו לבחור לבד היכן יופיעו אבל כן תוכלו לסנן publishers מבין הרשימה בה הם הוצגו. תקציב יומי מינימלי הוא 10$, וניתן לעצור את הקמפיין בכל שלב.
Taboola – עוד פלטפורמה מעולה להפצת תוכן, על אותו עיקרון של אאוטבריין, רק עם תפוצה גדולה יותר באנגלית.
כפתורי שיתוף חברתיים – הציבו כפתורי שיתוף בפוסטים שלכם. תוכלו להוסיף אותם בתחילת הפוסט, בסופו או כסרגל צף. אם יש לכם אתר וורדפרס, תוכלו לראות המלצות לתוספים של כפתורי שיתוף כאן.
פרסום ממומן ברשתות חברתיות – אחרי שפרסמתם את הפוסט בדף העסקי שלכם בפייסבוק, מומלץ לעשות קמפיין ממומן שמתמקד בקידום פוסטים והשגת קליקים, ולא לעשות boost ישירות הדף העסקי עצמו. צרו קהל יעד רלוונטי (פילוח לפי תפקידים, תחומי עניין, גיל, אזור גיאוגרפי וכו’) ותתחילו בקמפיין בתקציב שתבחרו.
קבוצות ברשתות החברתיות – פעילים בקבוצות בתחום ההתמחות שלכם ברשתות החברתיות? שיתוף הפוסט שלכם בקבוצות רלוונטיות יכול להשיג הרבה כניסות בזמן קצר ולחשוף את האתר או הבלוג שלכם בפני גולשים שיהפכו לקוראים קבועים.
לא תמיד צריך לשתף כל מאמר שכתבתם כפוסט (סטטוס) חדש בקבוצה. לעיתים קרובות תגלו שאנשים שואלים שאלות ובמקום להגיב להם תגובה ארוכה ומייגעת תוכלו פשוט לקשר למאמר הרלוונטי שכתבתם.
רשת מדיה – פרסום המאמרים שלכם ברשת המדיה (GDN) יכול גם הוא להניב כמות כניסות יפה בעלויות נמוכות.
קידום אורגני – סימניות וקישורים מבלוגים ואתרים אחרים יכולים לעזור למאמר שתכתבם להתקדם בתוצאות החיפוש בגוגל ולקבל יותר הופעות וכניסות ממבקרים חדשים.
ניוזלטר – הפיצו את התוכן שיצרתם לרשימת התפוצה שלכם כדי להחזיר קוראים לאתר. אפקט נוסף שיש לדרך ההפצה הזו היא שלעיתים קרובות אנשים ישלחו את התוכן ששלחתם לקולגות שלהם ותזכו לכניסות ממבקרים חדשים.
דוגמאות לחברות שמשווקות באמצעות תוכן
HubSpot – אם חיפשתם בגוגל שאליתות בנושאים של שיווק ומכירות, כנראה שכבר נתקלם בפסוטים של חברת HubSpot שמתחזקת 2 בלוגים: Marketing blog ו-Sales blog ומפיצה EBook, אינפוגרפיקות ופודקאסט. ללא ספק מדובר על אחת מהחברות שאפשר ללמוד מהן הכי הרבה על שיווק באמצעות תוכן.
Moz – מקור תוכן עיקרי עבור מקדמי אתרים ומומחי SEO. אתר ותיק עם בלוג חזק שמכיל תוכן שמתעדכן בתדירות גבוהה מאוד (בהתאם לתחום הדינמי בו הם עוסקים)
HubStaff – כלי שעוזר לנהל עבודה מרחוק. חברה שדוגלת בשקיפות (וגם חושפת את כל הנתונים הכספיים שלה כאן), ומדברת בבלוג שלה על נושאים רלוונטים שונים שקשורים ל-SaaS, משפכי המרה, ניהול פרוייקטים, צוות עובדים וכו’. הנה דוגמא למאמר שלהם על איך הם מודדים את ה-ROI של השיווק שהם עושים באמצעות תוכן.
Buffer – אי אפשר לדבר על שיווק באמצעות תוכן בלי להזכיר את Buffer. הכלי שהחברה פיתחה מאפשר הפצה חכמה של פוסטים (סטטוסים) ברשתות החברתיות בקלות ובזמן האידיאלי. כמו HubStaff גם Buffer דוגלת בשקיפות, ומנהלת 3 בלוגים חזקים בנושאים של מדיה חברתית, נתונים שקופים ותרבות עבודה, IT וטכנולוגיה.
לסיכום, שיווק באמצעות תוכן צריך להיות חלק בלתי נפרד מאסטרטגיית השיווק של כל עסק עם נוכחות אינטרנטית. תוכן איכותי זה נכס. אם תשקיעו בתכנים שלכם, תקבלו תמורה ותשואה יפה לאורך זמן. גם בפן של פיתוח אישי, אתם תשפרו את רמת הכתיבה שלכם מפעם לפעם, תחכימו ותלמדו בכל פעם שתרצו לכתוב פוסט על נושא חדש. תפעלו לפי המדריך, ועם הרבה השקעה וגם קצת סבלנות, תגיעו לתוצאות מעולות. בהצלחה 🙂