אין זה סוד שעמוד הצ’ק אאוט שאליו מגיע הגולש בטרם ישלים את רכישתו באתר, הוא אחד העמודים החשובים ביותר בתהליך הקנייה, ובעל השפעה מכרעת על ההחלטה לבצע את הרכישה באופן סופי. לכן, יש להתייחס לעמוד זה במלוא הרצינות ולהקדיש לו את מלוא תשומת הלב, שהרי הוא העמוד האחרון אליו נחשף הלקוח, רגע לפני רכישת המוצר.
אתרי איקומרס רבים משקיעים רבות בעיצוב האתר, בהצגת תמונות מוצר איכותיות ומקצועיות, בניווט קל באתר, בממשק נוח וידידותי למשתמש, בהוספת פופ-אפים לאתר שיניעו את המשתמש לפעולה, ועוד בשלל עזרים וכלים שיסייעו למשתמש ויגרמו לו לבצע רכישה באתר, אך שוכחים לעיתים דווקא להתמקד בעמוד החשוב ביותר שבו מתקבלת ההחלטה הסופית – עמוד הצ’ק אאוט.
כיום ניתן למצוא בשוק מספר חברות המספקות שירותי ניהול חנויות וירטואליות, שישמחו לייעץ לכם ולבנות עבורכם עמוד צ’ק אאוט מרשים ויעיל, שיעודד את לקוחותיכם לבצע רכישה ויגדיל את אחוזי ההמרה באתר שלכם. אם בכל זאת, תרצו לבנות את עמוד הצ’ק אאוט בעצמכם, תוכלו להיעזר במדריך שהכנו עבורכם, המכיל את הדגשים החשובים ביותר שיש לשים אליהם לב, כאשר יוצרים עמוד צ’ק אאוט.
אז מהן השיטות שישפרו את אחוזי ההמרה בעמוד הצ’ק אאוט של החנות הווירטואלית שלכם וממה חייבים להימנע? קבלו מדריך קצרצר עם טיפים וכלים שיסייעו לכם בהגדלת המכירות:
1. קצרו את תהליך הרכישה ככל הניתן
אף אחד לא אוהב לבזבז את הזמן שלו ולמלא עשרות שדות מידע, שאינם הכרחיים לביצוע ההזמנה. מחקרים רבים מראים כי ככל שכמות הקליקים הנדרשת לביצוע הרכישה, קטנה יותר, כך גדל יחס ההמרה. צרו טופס רכישה מהיר וקל לשימוש:
* הימנעו מהוספת “שדות” שאינם הכרחיים – לקוחות אינם אוהבים לחלוק פרטים אישיים שאינם הכרחיים לתהליך הקנייה. אף על פי שרבים מכם מעוניינים לאסוף מידע רב ככל הניתן על הלקוחות שלכם, לצורך פעולות רימרקטינג, אפ-סייל, רשימות דיוור ועוד, זכרו שהפרטים האישים הנדרשים למילוי נועדו לצורך ביצוע הזמנה בלבד. הוספת שדות מיותרים שכאלו, עלולים להרגיז את המשתמשים, לגרום להם לפקפק בהחלטתם לרכוש את המוצרים ועשויים אף לגרום להם לנטוש באמצע התהליך. לאחר ביצוע ההזמנה תוכלו להציג בפני המשתמש הודעה ולהציע לו להזין פרטים נוספים לצרכי דיוור, קבלת הטבות ייחודיות ועוד.
* השתמשו באפשרות “מילוי אוטומטי” שמציע גוגל – מדובר בהטמעה פשוטה מאוד בטופס הרכישה שלכם, המאפשרת מילוי אוטומטי של הפרטים האישיים של הגולשים (המשתמשים ב-Chrome או ב-Android) על-ידי גוגל. הפעולה נעשית על סמך פרטים אישיים שהזינו הגולשים באתרים שונים בעבר, וגוגל זוכר זאת עבורם. כאשר ניתנת למשתמשים האפשרות להזין את פרטיהם בצורה מהירה וללא צורך לחפש את המידע הדרוש לצורך השלמת העסקה, כך גדל הסיכוי שהם יבצעו את הרכישה.
2. צרו Single-Page Checkout – עמוד צ’ק אאוט שמתפרס על פני עמוד אחד
לקוחות מעדיפים לבצע את תהליך הרכישה בעמוד אחד, שהם רואים את תחילתו וסופו, מאשר לבצע צ’ק אאוט על פני מספר עמודים, מבלי לדעת עוד כמה עמודים נותרו להם עד להשלמת הרכישה.
הנה כמה סיבות לכך שעדיף להשתמש ב-Single-Page Checkout:
* תהליך הרכישה נראה קצר יותר עבור הלקוח – מה שמעודד אותו לבצע את הקנייה.
* כמות הקליקים הנדרשת להשלמת התהליך קטנה יותר, וכך גדלים הסיכויים שהמשתמש ישלים את הרכישה.
* כאשר כמות הקליקים הנדרשת להשלמת התהליך קטנה יותר, כך גדל הסיכוי שהמשתמש יישאר מרוכז, דעתו לא תוסח והוא לא יתפתה לחפש אחר אלטרנטיבות אחרות.
שימו לב לעמוד הצ’ק אאוט של SEPHORA המשתמש באסטרטגיית Single-Page Checkout:
3. גרמו ללקוחות שלכם להרגיש בטוחים
מכיוון שברשת האינטרנט קרו לא פעם מקרים של גניבת פרטי אשראי, אנשים רבים נרתעים מהזנת פרטיהם באתרים ברחבי הרשת, ולעיתים אף מוותרים על רכישת מוצר כלשהו, אם נראה להם שהאתר איננו רציני מספיק או בטוח לקנייה. כדי להרגיע את המשתמשים שלכם ולהעניק להם תחושת ביטחון, הציגו בעמוד הצ’ק אאוט לוגואים של כרטיסי האשראי שאתם מכבדים, וכן סמל “קנייה מאובטחת”. כך תיצרו תחושה שהאתר שלכם מקצועי ובטוח לקנייה, והמשתמשים ירגישו בטוחים יותר להזין את פרטי כרטיס האשראי שלהם, ויהיו נכונים יותר לבצע רכישה, מבלי להתמהמה.
4. אפשרו ללקוחות לבצע שינויים בעגלת הקניות שלהם מעמוד הצ’ק אאוט
אין דבר נורא יותר ללקוח מאשר להגיע לעמוד הצ’ק אאוט ולגלות ששכח מוצר מסוים שרצה לרכוש, שבחר את החולצה במידה הלא נכונה, או שהוסיף בטעות לעגלת הקניות שלו מוצר שאיננו מעוניין בו, ללחוץ על כפתור “הקודם” כדי לבצע את השינויים, ואז לגלות שכל הפרטים שמילא עד כה, נמחקו. כדי לא לגרום ללקוח להתייאש ולנטוש את עגלת הקניות שלו רגע לפני התשלום, העניקו ללקוח שלכם את האפשרות לבצע שינויים בהזמנה שלו גם בדף הצ’ק אאוט. אפשרו לו לשנות את כמות המוצרים שבחר, את הצבע או המידה, וכן להסיר מוצרים מיותרים.
דוגמה נפלאה לכך ניתן לראות באתר של ASOS המאפשר עריכה של עגלת הקניות, גם בשלב הצ’ק אאוט.
5. אפשרו ללקוחות שלכם לפתוח חשבון ולבצע הרשמה לאתר, לאחר שלב הצ’ק אאוט
כאשר מופיעה בפני הלקוחות שלכם ההודעה “עליך להירשם תחילה לאתר בטרם תוכל להשלים את הזמנתך”, קטנים הסיכויים שאכן יבצעו את הרכישה. אל תהרסו להם את המומנטום! תנו להם להמשיך ברכישה מבלי להירשם תחילה לאתר. לאחר ביצוע ההזמנה, הציעו ללקוחות שלכם להירשם לאתר כדי לעקוב אחר סטטוס ההזמנה שלהם ולקבל את פרטי הזמנה. כך אתם תיהנו ממספר רב יותר של עסקאות, והם ייהנו מחוויית קנייה ללא הפרעות.
ASOS מאפשרים מספר אופציות הרשמה מהירות לאתר שלהם באמצעות רשתות חברתיות, וכן מעבר לעמוד הצ’ק אאוט מבלי לבצע הרשמה לאתר.
דרך נוספת ויעילה להגדיל מכירות ולהקטין נטישת עגלות היא באמצעות טכנולוגיית exit intent שמזהה את התנהגות הגולשים ומקפיצה פופאפ עם הצעה רלוונטית לפני שמתכוונים לעזוב את האתר מבלי לבע רכישה.