הבנת הכוונה מאחורי מילות המפתח של המחפש תאפשר לך לבנות פרסום בגוגל יעיל יותר, ממוקד יותר ובסופו של דבר ריווחי יותר, כי לא כל מילות המפתח שוות, לא בכוונת המחפש שהקליד אותן ולא בערך שלהם עבורך כבעל עסק.
הבנת מילות המפתח דרך כוונת המשתמש
הערה: המילה כוונה, המוזכרת במאמר זה, היא במובן intent ולא במובן mean
מנועי החיפוש קיימים כדי לספק למשתמשים תוצאות רלוונטיות לשאילתת החיפוש שלהן. מסעות פרסום יעילים מבוססים על הבנה שלך כמפרסם על האופן שבו הקהל שלך מחפש אחר המוצרים או השירותים שלך.
נקודת מפתח כאן היא להבין את הכוונה מאחורי חיפוש מילת מפתח נתון ולא רק את המשמעות המילולית של מה שחיפש.
"רגע, אתה רוצה לומר שמה שהגולש חיפש, זה לא בהכרח מה שהתכוון?"
אני אענה על השאלה החשובה הזאת בהמשך, אבל עכשיו אקח אתם קצת אחרוה בזמן.
לפני שנים רבות (זה נשמע כמו התחלה של סיפור לילדים) מנועי החיפוש היו "טפשים" במובן שהם הביאו תנועה שלקחה בחשבון רק את הימצאותן של מילות מפתח בטקסט. מאז, עברו שנים רבות של צמיחה טכנולוגית הן בתשתיות והן בתיכנות המאפשרות לגוגל להבין את מה שכתוב בצורה הרבה יותר טובה. LSI קוראים לזה.
גוגל קורא את המאמר ומבין את ההקשרים שבו, באופן שאם משתמש רוצה למצוא מידע ספציפי, מנוע ההחיפוש יכול לנתב אותו יותר טוב, הרבה יותר טוב מבעבר. למשל, אם גוגל יקרא מאמר על מסי הוא ידע שהוא שחקן כדורגל שמשחק עכשיו בברצלונה, שנולד בארגנטינה, ששמו המלא הוא Lionel Andrés Messi או בקיצור ליונל או ליאונל או ליאו גם אם כל הדברים האלה לא כתובים במאמר. למה? הכי הוא מקשר בין מה שהוא יודע ולא רק מהטקסט המונח לפניו.
למנועי החיפוש ובראשם גוגל יש אלגוריתמים מתקדמים, קראתי לזה LSI, וכמויות גדולות של תנועה שהם מנתחים כדי לקבוע אילו תוצאות הן בהתאמה הטובה ביותר עבור מילת מפתח.
מעבר לכך, תוצאות החיפוש של גוגל מותאמות אישית לגולש לפי מיקום גיאוגרפי, שפה, שעה, מכשיר בשימוש וגם היסטוריית החיפושים שלו. מי שמחפש "מדפסת 3D" בפעם העשירית בשבועיים האחרונים יראה תוצאות שונות מזה שמחפש "מדפסת 3D" בפעם הראשונה.
הבנת נושא ההקשרים חיונית ליצירת פרסום בגוגל אדוורדס שממוקדת לא רק למילות המפתח, אלא לכוונה מאחורי מילות המפתח כדי שהפרסום יעמוד ביעדים העסקיים.
מערכת הפרסום של גוגל יכולה לעזור לך לעמוד ביעדים העסקיים על ידי כך שהיא מעמידה לך אסטרטגיות מחיר שונות כמו למשל "מקסימום קליקים", "יעד להמרה" ועוד, אבל כל זה יעבוד הרבה יותר טוב אם תהיה לך תשתית בנוייה היטב של מסעות פרסום וקבוצות מודעות.
במאמר זה, נסתכל על הדרך להבין ולסווג מילות מפתח על בסיס כוונה intent כדי שתוכל להתאים לכוונה: תקציבים, מחיר מקסימלי לקליק, מודעות ודפי נחיתה.
הבנת כוונת המחפש
במובנים רבים, שיווק במנועי חיפוש באמצעות פרסום בגוגל Google AdWords הוא אסטרטגיה של תגובה ישירה, כלומר מי שמחפש מוכן לנקוט פעולה ועכשיו, כי הרי הוא לא סתם חיפש, הוא חיפש כי יש לו בעיה, כי יש לו כאב יש לו צורך.
גם למי שמחפש "שעון יד יוקרתי" יש 'בעיה', אמנם לא בעיה שיש לי או לך (הלואי עלינו), אבל יש לו בעיה וקוראים לה: "איך להיפטר מ- 30,000 שקל מהר וגם לגרום לכולם לקנא בי".
אכן, בעיה קשה!
אם אתה אינסטלטור בקדימה (יישוב בשרון, לא מפלגה) ומישהו מחפש "אינסטלטור בקדימה", אז יש סיכוי טוב שאם אתה מספק בדיוק את מה שהוא צריך ואם המודעה שלך מופיעה בדף תוצאות החיפוש של גוגל, יש סיכוי גבוה שהם ילחצו וגם יפנו אליך. אתה מציע להם את השירות ברגע הנכון שהם צריכים אותו.
זה שיווק דיגיטלי במיטבו.
למרבה הצער, גם אם אתה מספק שירותי אינסטלציה בקדימה, אתה לא היחיד באזור שנותן שירותים כאלה, ואתה לא היחיד שמפרסם.
מונחים מסחריים הם תחרותיים מאוד בפרסום בגוגל ויש מתחרים רבים. בדרך כלל יש צימוד בין רמת התחרות למחיר הקליק, אבל זה לא חייב להיות כך.
אם יש למילת מפתח מסויימת מחיר גבוה לקליק, זה אומר שהמפרסמים מוכנים לשלם אותו כי בסופו של ענין זה משתלם להם כלכלית. הם עשו את החישוב, לפחות זאת ההנחה, שהם התנהגו כמו אנשי עסקים ואני עוד אתייחס לזה בהמשך.
למשל, לקונדיטורית שמכינה עוגות יום הולדת עם הדפסים יש אתר בו ניתן לעצב ולהזמין את העוגות אוןליין. היא חישבה ומצאה כי היא מוכנה לשלם 40 שקל עבור כל מכירה של עוגה ללקוח ועדיין להרוויח. אם מחיר הקליק הממוצע לחיפוש בנישה שלה הוא 4 שקלים, היא תהיה מוכנה לשלם בממוצע עבור 10 קליקים עד שתהיה מכירה.
אתם איתי?
אם אחרי 5 קליקים, שעלו לה 20 שקל היא תעשה מכירה הרי היא הרוויחה לקוח, עשתה מכירה ונשארו לה יותר שקלים בכיס.
אם אחרי 15 קליקים היא תעשה מכירה שעלתה לה 60 שקל, היא תרויח פחות ואולי אף תפסיד ואולי גם תחליט שהפרסום לא כדאי לה.
שמח שאתם עדיין איתי, אז בואו נתקדם.
מכיון שהיא לא היחידה שמתחרה על הכנת עוגות יום הולדת עם הדפסים ויש אחרים שמפרסמים בגוגל, קרה והמחירים עלו. עכשיו כדי להיות באותו מיקום מודעה היא צריכה לשלם נניח 8 שקלים.
יושבת לה הקונדיטורית ועושה חישוב. תזכרו שהיא עדיין מוכנה לשלם 40 שקלים עבור המרה, עבור לקוח שרוכש.
היא תהיה מוכנה לשלם על כל קליק יותר ובתנאי שתעמוד ביעד ההמרה. במילים אחרות, מחיר הקליק הממוצע שהיא מוכנה לשלם הוא תוצאה של מחיר יעד ההמרה (שהוא כרגע 40 שקלים) חלקי מספר הממוצע של קליקים הנדרשים להמרה.
אם היא תשפר את דף הנחיתה כך שיותר אחוזים מהגולשים יקנו, הרי היא תהיה מוכנה לשלם יותר עבור כל קליק ועדיין לעמוד ביחד המרה של עד 40 שקל לעוגה.
ההנחה היא שהמפרסמים מתנהגים באופן רציונלי ולא אמוציונלי כך שהמחיר נקבע משיקולים עסקיים בלבד. זה לא תמיד כך במציאות. למשל, בשוק הובלות הדירה, ניקיון דירות ובתחומים אחרים התחרות הפכה להיות אמוציונלית והמתחרים שם מעלים את המחירים בטירוף רק כדי להימצא מעל המתחרים שלהם בתוצאות. מה שמניע אותם זה לא חישובים עסקיים "קרים" אלא עניינים "חמים" של אגו ועל זה הם מוכנים לשלם והרבה גם עם אין בזה הגיון או צידוק כלכלי לא עכשיו ולא בעתיד.
למי יש יותר כבוד?
עבור רוב העסקים, יש הזדמנויות נוספות למיתוג ולמיקוד לקוחות גבוה יותר במשפך השיווק. אנחנו פשוט צריכים לפתח הבנה טובה יותר של הכוונה מאחורי מילות מפתח לחיפוש.
הצעד הראשון כאן הוא להבין את שלוש הקטגוריות של שאילתות חיפוש:
שאילתות חיפוש ניווט
האם אתה מקליד פעם "Google.com" או "Facebook.com" בדפדפן שלך? או שאתה פשוט מקליד "גוגל" או "פייסבוק" ישירות לשורת הכתובת? זוהי שאילתה מסוג ניווט, חיפוש שבוצע מתוך כוונה ללכת ישירות לאתר מסוים, או אפילו דף באתר.
ישנם שני דברים עיקריים שיש לקחת בחשבון עם חיפוש ניווט:
זוהי תנועה בעלת ערך גבוה עבור המותג או העסק שלך. כי מי שמחפש אותך, רוצה אותך, הוא לא סתם חיפש את השם שלך. הוא חיפש כי הוא מכיר אותך או הוא קרא/שמע עליך.
יש הזדמנות להיות נוכחים עם עסקים אחרים, לבנות מודעות למותג שלך ואולי גם לגנוב קליקים מהמתחרים שלך.
אני לא בעד פרסום על שמות המתחרים, זאת החלטה שלך האם לפרסם או לא. אפשר לפרסם על שמות המתחרים, כלומר להתחרות במכרז על שם מותג, שם עסק, שמות אנשים שהם לא אתה ולא העסק שלך. זה אפשרי. אם תבחר לעשות פרסום על ביטויים אלה, זה כבר ענין שלך.
אתה לא חייב לפרסם רק על שמות מתחרים תוכל לפרסם גם על מונחים כלליים. למשל, אם אתה מוכר מדרסים מיוחדים לאנשים שעומדים הרבה זמן בוודאי תרצה לפרסם למי שמחפש "מדרסים בהתאמה אישית" – זה חיפוש ממש ממוקד, אבל אולי כדאי שתשקול גם להציג את המודעה בפני מי שמחפש "כיתה להשכרה". נכון, מי שמחפש "כיתה להשכרה" לא מחפש "מדרסים" אבל אתה יודע שהוא מרצה שמחפש כיתה ולכן אתה יכול להציע לו את המוצר שלך. אתה שם את עצמך מול העיניים שלו – זהו מיתוג! זה לא תגובה ישירה.
נמשיך עם הדוגמה של המדרסים.
נניח שאתה מוכר "מדרסים מסיליקון". יש הגיון שתחשוף את עצמך גם לפני מי שמחפש "מדרסים מגבס" תגרום לו פחד, אי ודאות, ספקות לגבי מה שחיפש ותציע לו את המוצר שלך.
חיפוש בתשלום יכול להיות שימושי מאוד.
שאילתות חיפוש מידע
במונחים של נפח, זהו החלק העליון של המשפך השיווקי בעסק שלך.
יש מגוון עצום של שאילתות פוטנציאליות על פני מגוון רחב של נושאים שם בחוץ. עסקים, שיווק, בריאות, כושר – הרשימה עוד ארוכה. עם חיפוש מידע, המידע הוא המטרה הסופית. כמעט לכל עסק יהיו הזדמנויות בחיפוש מידע.
מנקודת מבט עסקית, אתה רוצה לפרסם למי שמחפש שאילתות הקשורות למוצר או לשירות שאתה מספק. כמובן שיהיה עליך לייצור תוכן שעונה על השאלות האלה או לספק מידע על נושאים מסוימים. פעולה זו תציב אותך בפני הקהל הפוטנציאלי שלך. לדוגמה:
מה זה טיפול רגשי?
טיפים עבור טיפול רגשי לילדים
מה ההבדל בין טיפול רגשי באומנויות לבין טיפול רגשי במים?
ההזדמנות במילות המפתח עם כוונה של חיפוש מידע כאן היא להגיע מול הקהל שלך ולבנות מודעות למותג, אמינות וסמכות.
ניתן להשתמש בתנועה המחפשת מידע כדי ליצור הובלה. תוכל להציג מודעה למחפשים אחר מידע בנוסח "הורד מדריך חינם" או "צפייה בוידאו על [נושא]" כדי להתחיל איתם את המשפך השיווקי.
אסטרטגיה פופולארית היא להשתמש בביקורים אצלך באתר כדי לסווג אנשים לפי תחומי הענין שלהם ולבנות רשימת שיווק מחדש remarketing שתנסה ליצור הפניות או לפרסם את המוצר או השירות שלך בהתאמה לדף בו היו.
זכור כי המחפשים נמצאים בשלב של חיפוש מידע, הם עדיין לא מוכנים לפנות או לקנות את מה שאתה מוכר, וזה בסדר. בשלב זה אתה בונה את המותג שלך, כך שכאשר הם יהיו מוכנים, הם כבר ידעו למי לפנות.
שאילתות חיפוש עסקי
שאילתות מסחריות או עסקיות מתייחסות לפעולה הרצויה שאתה רוצה שהמחפשים יעשו ובדרך כלל זה פנייה אליך בטופס או בטלפון מה שקרוי ליד Lead או קנייה באתר.
לליד וגם לקנייה קוראים המרה.
אלה יכולים לנוע מן המובן מאליו – כמו חיפוש על "שרברב בקדימה" או ביטוי מפתח כמו "משלוח המבורגרים בתל-אביב" וכולל "טיפול בכאב גב תחתון".
הפעולה שאתה רוצה שמישהו יעשה תהיה תלויה בעסק ויכולה לכלול לא רק ליד או רכישה אלא גם דברים כמו הרשמה לגירסת ניסיון, רישום לניוזלטר (רשימת תפוצה), רישום להורדת מדריך ועוד.
המרה היא פעולה רצויה עבור העסק שלך שתקדם את המטרות של הלקוח ושלך. זה צריך להיות Win Win לכולם.
חשוב לא רק למקד את מילות המפתח האלו, אלא גם להבטיח שתתמקד בסיוע למבקר להשלים את המטרה שלשמה הוא חיפש, לחץ והגיע לאתר שלך.
מילות מפתח חד משמעיות ותוצאות מותאמות אישית
לא כל מילות המפתח ברורות לחלוטין בכוונה שלהן. למה הכוונה בחיפוש כמו "קוסמטיקה". אם משתמש מחפש "קוסמטיקה", מה בדיוק הוא או היא מחפשים?
הגדרה?
קורס?
טיפול?
טיפים?
עבודה?
אני חושב שמי שמחפש מילים כלליות שכאלה גם לו לא ברור מה הוא מחפש, כי אם היה לו ברור מה הוא מחפש הוא היה רושם זאת, רושם יותר מילים בביטוי המפתח. מכיון הוא לא יודע, הוא מחפש כיוון על ידי כך שהוא אומר לעצמו: "אני כבר ארשום בגוגל [מילה], נראה מה גוגל יציג ונתקדם משם" וגוגל עוזר לו.
כאשר הכוונה אינה תמיד ברורה, Google מציג בדרך כלל דף תוצאות המכסה מגוון רחב של תשובות פוטנציאליות כי גם גוגל לא יודע לנחש מהי התשובה או התשובות המתאימות לאותו גולש.
אם אתה מחפש במנוע החיפוש שאילתה מדוייקת, למשל: "מה היא הטמפורטורה בירושלים?" תקבל תשובה ברורה. אבל אם תחפש "מהי טמפרטורה" גוגל לא יבין לאיזה טמפרטורה אתה מתכוון: לטמפרטורה בחלל, אולי על הירח, טמפרטורה בקוטב הדרומי או טמפרטורה של אדם בריא?
מיפוי כוונת המחפש למילות מפתח
הבנת כוונת המחפש מאפשרת לך לבנות רשימות אסטרטגיות יותר של מילות מפתח. זה יעזור לך בחלוקה של תקציבים, בניית מודעות ובניית דפי נחיתה בהתאם למילת המפתח ולכוונה שמאחוריה כדי ליצור רלוונטיות לגולש שתעזור לך לקדם את יחסיך עם המחפש.
אם עד כה רשימת מילות המפתח שלך כללה עמודה אחת, אני מציע להוסיף עמודה נוספת שם תציין את הכוונה שאתה מעריך שיש למחפש: ניווט, מידע, עסקה.
בנוסף, אני מציע לך גם להוסיף עמודה המציינת את הערך הכספי עבורך: נמוך, בינוני, גבוה.
ניקח לדוגמה 3 ביטויי מפתח שיש להם נפח חיפושים:
מרפאת טיפול רגשי מכבי ברמת השרון
מה זה טיפול רגשי?
מטפלת רגשית בילדים ברמת השרון
כאן יש לנו שלוש מילות מפתח שלכל אחת מהן מצויינים נתונים שנלקחו ממתכנן מילות המפתח של גוגל. אני הוספתי את הכוונה ואת הערך הכספי מהעיניים של מטפלת בטיפול רגשי שיש לה קליניקה ברמת השרון ושאינה עובדת במסגרת הקופות החולים.
מרפאת טיפול רגשי מכבי ברמת השרון
ביטוי זה מציג חיפוש עם כוונת חיפוש מסוג ניווט. הערך הכספי של זה מועט שכן קשה למקד מהי כוונתו של מי שמחפש ביטוי כזה. אולי הוא מחפש את כתובת המרפאה, אולי הוא מחפש שעות פתיחה, אולי הוא רוצה לדעת האם יש חנייה חינם בקרבת מקום?
מה זה טיפול רגשי?
מונח זה מציג נפח נמוך יותר בהשוואה לקודמו אבל יש בו כוונת חיפוש מידע. חיפושים אלה עשויים להצביע על הורה שהילד/ה שלו אובחנו כזקוקים לטיפול רגשי. יכול להיות שאת הביטוי "מה זה טיפול רגשי?" יחפש סטודנט שעושה עבודה בנושא.
אם זה הורה, שבשלב הזה הוא רק מחפש מידע, יש פה הזדמנויות למיתוג, בניית אמינות ויש ערך להוספת המשתמש לרשימת הלקוחות פוטנציאלים על ידי הכנסתו למשפך השיווקי. יש פוטנציאל להניע מהלכים של שיווק מחדש ולהמשיך ולקדם את הלקוח הפוטנציאלי במשפך השיווקי עד לפנייה – ליד.
מטפלת רגשית בילדים ברמת השרון
מאחורי מונח זה יש כוונה ברורה שקשורה למטרות העסק. המשתמש מחפש מטפלת רגשית לילדים ברמת השרון ואם זה מה שיש לך להציע, אתה מוכן גם לשלם לגוגל כדי שיביא לך את אותו מחפש, כי אתה מעריך שחלק מהמקליקים גם יפהו וחלק מהם יהיו לקוחות משלמים.
עלות לקליק ותחרות של AdWords
כאשר אני מנהל פרסום בגוגל עבור לקוח, אני משתמש בנתונים של אדוורדס מול הנתונים שאותם מעריך הלקוח. אם הלקוח מעריך שלביטוי מפתח מסויים יש ערך כספי נמוך, ובגוגל המחיר גבוה – יש מקום לחקור מהיכן נובע הפער. אותו דבר אם הלקוח שלי נותן ערך כספי גבוה לביטוי והמספרים של גוגל מראים שהמפרסמים מוכנים לשלם מעט מאוד, אם בכלל על ביטוי זה – גם זה דרוש הסבר.
מחיר נמוך שמוכנים המפרסמים לשלם עבור קליק יכול להעיד שהביטוי הזה הוא בסדר, אבל לא ביטוי שלמענו הם מוכנים לשלם, כי ניסיון העבר שלהם לימד אותם שאין בו פרנסה. יש חיפושים ויש גם הקלקות אבל הן לא מתורגמות לפעילות עסקית של פנייה רלוונטית או רכישה ולכן במשך הזמן המפרסמים התאימו את הצעות המחיר שלהם לתוצאות העסקיות.
אתה כמפרסם יכול להיעזר בניסיון שלהם, "ללמוד מאחרים" קוראים לזה או לנסות בעצמך.
יכול להיות גם שעלית על ביטוי מפתח שמעטים גילו ואין עליו תחרות, מה שמסביר את המחיר הנמוך. אני ספקן לגבי אפשרות זו, אבל אם מצאת, אני מאחל לך הצלחה.
כיצד לנחש הכי טוב את כוונת המחפש?
כוונת המחפש אינה תמיד ברורה ב -100%. אתה יכול לסווג מילות מפתח שיש לה כוונה מסחרית / עסקית כאשר למעשה הן עשויות להיות יותר אינפורמטיביות בטבען.
דוגמה לכך היא "מהירות אתר". הערכה שלי היתה שזוהי מילת מפתח מסחרית שאותה מחפשים בעלי עסקים קטנים שרוצים שהאתר שלהם יהיה מהיר. מכיון שמהירות אתר היא עבודה טכנית בעיקרה, הם יפנו אליי ויבקשו לשכור את שירותי כדי שאשפר את מהירות האתר שלהם. אני יכול לומר לכם שעסקים לא מגיעים אלי בגלל שאני נמצא בראש התוצאות בגוגל בחיפוש "מהירות אתר".
אם תחפשו בגוגל תוכלו לראות שהאתר שלי במקום השני בתוצאות החיפוש לביטוי "מהירות אתר", אבל תוכלו לראות בבירור שאין מפרסמים על ביטוי זה. למה? אולי היו מפרסמים בעבר, אבל הם הבינו כי הביטוי "מהירות אתר" לא יביא להם פרנסה ולכן הם לא מוכנים להשקיע ואפילו 25 אגורות עבור כל קליק.
עם זאת, אם תתבונן מקרוב בתוצאות של גוגל לביטוי "מהירות אתר" תראה שאין, בתוצאות שגוגל מציג, כוונה עסקית. כולם מציעים כלי או כלים כאלה ואחרים לבדיקת מהירות האתר ואף תוצאה לא מציעה שירות או מוצר בתשלום לשיפור המהירות, כך שבסופו של ענין, זהו מונח עם כוונת מידע.
המחשבה הראשונית שלי כאן היתה שגויה. עם זאת, על ידי חיפוש מילת המפתח ובדיקת התוצאות, אני יכול להבין טוב יותר מה Google רואה ככוונת משתמש ולהשתמש במה שגוגל חושב כדי לעזור לי לשפר את ההערכה שלי.
זה קשור לבעיה שאני רואה לעתים קרובות אצל בעלי עסקים שנוטים לסווג לא נכון את כוונת המשתמש פר ביטוי מפתח. הם חושבים או רוצים לחשוב שכל ביטוי מפתח הוא איתות מכירה ולא כך הם הדברים.
חפש את מילת המפתח ובדוק בקפידה את התוצאות שגוגל מציג הן במתכנן מילות המפתח והן בחיפוש האורגני כדי להבין טוב יותר את כוונת המשתמש כפי שגוגל מזהה.
מרכיב בסיסי של מסעות פרסום מוצלחים בגוגל הוא להבין את כוונת המחפש, להציג לו מודעה רלוונטית ולהביא אותו לדף בהתאם למה שחיפש – כל זה כמובן במחיר שמשתלם לעסק.
אסטרטגיית פרסום בגוגל וכוונת המחפש
הבנת הכוונה מאחורי מילות המפתח שאתה ממקד מפשטת את תהליך בניית הפרסום בגוגל. אם אתה מוכן לשלם הרבה כסף עבור ביטוי מפתח שנראה לך עסקי, אבל לגוגל הוא מרגיש כמו מידע, זה לא יעבוד. אתה תקבל הרבה תנועה ו- מעט מאוד המרות, מה שיביא למחיר המרה גבוה.
זה תלוי כמובן במטרות העסקיות של הפרסום כפי שתגדיר, אבל הניסיון מראה שפער כזה בין הערכה שלך להערכה של גוגל לא יכניס כסף לחשבון הבנק שלך.
פרסום על מילת מפתח, יצירת מודעה, יצירת דף נחיתה צריכות להיעשות על סמך ניתוח מעמיק של כוונת המשתמש כי אחרת זה לא יעבוד. אם זה מתאים לעסק שלך ולמשפכים השיווקים שיש לך בעסק, אז קדימה לפרסם ואם אין תשתית מתאימה, אז הפרסום נידון לכישלון.
ניסיון לדלג על שלבים במחזור הקנייה של הלקוח נידונו לכישלון או למחירי המרה גבוהים במיוחד. אדגים זאת על חנות המוכרת מצלמה דיגיטלית.
להלן מחזור הקניה של גולש המחפש לרכוש מצלמה דיגיטלית:
מצלמה דיגיטלית,
סוגים של מצלמה דיגיטלית,
המלצות על מצלמות דיגיטליות,
מצלמות דיגיטליות DSLR
מצלמות דיגיטליות DSLR של קנון
EOS 600D מחיר
מאחורי כל ביטוי יש כוונה שונה. מי שמחפש "מצלמה דיגיטלית" רוצה מידע ומי שמחפש "EOS 600D מחיר" יש לו כוונת רכישה: הוא כבר ציין את הדגם שהוא רוצה והוא מחפש אחר מחיר. אתם יכולים לדמיין אותו יושב מול המחשב עם כרטיס אשראי ביד. יש לו כוונה עסקית ברורה.
סיכום
כל הרעיון בפרסום בגוגל הוא להיות רלוונטי למה שחיפש הגולש, במוסן שאם הוא חיפש "שמלת כלה" אז במועדה יהיה כתוב "שמלת כלה" ובדף הנחיתה יהיה כתוב? ניחשתם נכון, "שמלת כלה", אבל זה לא מספיק.
כדי שהפרסום שלך בגוגל יהיה ריווחי עליו להיות גם רלוונטי לכוונת הגולש.
לא כל מילות המפתח שוות, לא בכוונה שמאחוריהן בעיני מי שהקליד אותן ולא בערך שלהם עבורך כבעל עסק.