לאחר כ-3 שנים של עבודה יומיומית עם הפופ אפים הממירים של "פופטין" החלטנו לעשות סיכום מקיף על כל היתרונות שקיימים להטמעתו באתר ומדוע אנחנו לא יכולים היום להקים פרויקט חדש בלעדיו.
הטמעה קלה ונוחה באתרים
אחד היתרונות הגדולים ביותר של פופטין הוא הקלות בהטמעה בכל אתר וורדפרס חדש שאנו מקימים. כדי להטמיע באתר, צריך להתקין את התוסף של פופטין ולהכניס את קוד ההתקנה האישי. באותו רגע הפופ אפ יעבוד בהתאם לדומיין שהגדרנו (רק לא לשכוח לנקות קאש). זה פשוט קסם מבחינתנו שאין זמן המתנה ברגע שיצרנו במערכת האתר "פופטין" את הפופ אפ המעוצב ואת כללי התצוגה דקה לאחר מכן הוא כבר מוטמע באתר וזה חיסכון זמנים גדול מאוד עבורנו. כמו כן, אפשר להטמיע בכל אתר שהוא לא וורדפרס על ידי קוד ולא צריך מתכנת.
עיצוב ברמה הכי גבוהה
אפשר לעצב פופ אפ בהתאמה אישית מבחינת אפיון: טקסט, צבעים, תמונה/ סרטון, מיקום ועוד. המערכת ליצירת פופ אפים מאוד קלה להבנה וחוויית המשתמש מצוינת בסגנון של DRAG & DROP.
אנו יכולים להעלות תמונות מהמאגר שלנו או להשתמש במאגרים קיימים ותבניות מוכנות. אפשר להתאים פופ אפ אחד לנייד ואחד אחר לדסקטופ והשמיים הם הגבול.
יש יתרון גדול בכך שאנו יוצרים את הפופאפים במערכת פופטין כי כך אנו יכולים בקלות לשפכל פופ אפ שיצרנו לאתר אחר עם אותו עיצוב וכללי תצוגה ואפשר גם לעשות התאמה אישית כדי לשנות דברים קטנים (לדוגמא לשנות מספר טלפון בין אתר לאתר אבל שהעיצוב יהיה תואם).
חשיפה מהירה לטופס השארת פרטים
אחת הבעיות הגדולות של בניית אתרים מעוצבים, שלפעמים טופס בתחילת האתר נראה פחות טוב מבחינה עיצובית ולרוב הטופס יהיה בסוף העמוד, בין אם זה בדף הבית או בסיידבר בעמודי האתר. תוספי הפופ אפ של פופטין מאפשרים לנו "לפתוח את העניים" ליוזר שנמצא באתר עם מידע מדויק ומהיר..לדוגמא טופס שבו הוא צריך להשאיר פרטים..בצורה הזו לא נותנים לו זמן להתמהמה ולחפש את הטופס או איפה משאירים פרטים. לירון קטלן, הבעלים של סוכנות ניהול מוניטין מסביר: " מבחינתי לפי כללים ברורים שאנו מגדירים של זמני שהייה באתר / אחוזי גלילה באתר / יציאה מהדפדפן אני רוצה שהיוזר יקבל אופציה להשאיר פרטים גם אם הוא לא התכוון לכך. הפופ אפ אמור לשכנע אותו לעשות מאמץ כדי שיחזרו אליו לקבלת מידע נוסף על השירות או המוצר".
שיפור אחוזי המרות
בין אם הלקוח הגיע מקידום אורגני או מקמפיין ממומן בפייסבוק או בגוגל, העובדה שאנו שמים פופ אפים באתרים מביאה למצב שאנו מקבלים הרבה יותר מילויי טפסים מהפופ אפ מאשר מהטפסים הנייחים באתר עצמו. עצם הרעיון שאנשים נחשפים לפופ אפ מעוצב שגורם להם להשאיר פנייה, זה ההישג הגדול בהטמעה של פופטין. לא בטוח שאם לא היה פופ אפ הם היו משאירים פרטים והפופ אפ "מגרה" אותם כן ליצור קשר עם החברה, השירות או האתר. הפופ אפ זה עוד מקום לחשיפה של מידע שיווקי/עסקי שאותו בעלי האתר רוצה להציג ליוזר בצורה חדה ומהירה בהתאם למאפייני הגלישה שלו באתר.
מהירות האתר לא נפגעת
אחד הפרמטרים הכי חשובים של השנים האחרונות בכל הנושא של קידום ובניית אתרים הוא מהירות. גוגל הכריזה שאתר לא מהיר ייפגע בתוצאות החיפוש ויקבל פחות קרדיט, לכן יש חשיבות רבה למהירות אתרים.
יש לציין כי התוסף של פופטין לא פוגע בציוני המהירות אך כן יש לבצע אופטימיזציה בתוך האתר כדי לשפר את המהירות בשילוב העבודה עם פופטין.
אנו עובדים עם תוסף בתשלום הנקרא WP-ROCKET שמאפשר להשהות קוד JS ובכך למעשה כאשר האתר נטען יש השהייה של פופטין עד לירייה של הפופ אפ ובצורה הזו האתר לא נפגע מבחינת מהירות ועדיין משתמש ביכולות של פופטין. תוסף נוסף בחינם שגם יכול לעשות את העבודה הוא Litespeed Cache.
נציג מכירות או שירות
תמיד מחפשים איך לבנות אתרי תדמית שיהפוך גולשים ללקוחות ואחד הכלים המשמעותיים הינו השימוש בפופטין. אנו מסתכלים על פופ אפ בדיוק כמו שמוכר בחנות פיסית היה מגיע אלינו ושואל אם אנחנו צריכים עזרה או מסביר לנו על מבצע מסוים שיש בחנות.
באותו אופן כך הפופ אפ אמור להציע לאנשים עזרה או לספר להם על דיל מיוחד שקיים כרגע באתר/בחנות.. כאשר הבנו שזו השיטה המסורתית בשילוב השיטה הדיגיטלית, מצאנו את השחקן המרכזי, והוא הפופ אפ! בדיוק כפי שמוכר/ת בחנות היו מציעים לנו את הג'ינס כי הוא דווקא עכשיו עם מבצע ב99 ש"ח או אומרים לנו שכל החנות ללא מע"מ, או אומרים להם כל המדף השמאלי בהנחה, כך אנו מציעים לאנשים את המידע הרלוונטי והמסקרן ביותר כדי שימשיכו לשהות באתר ויעברו בין עמודים/מוצרים שונים כדי שישאירו פרטים או יבצעו רכישה.
"אין לאן לברוח"
ברגע שאנחנו שמים פופ אפ מעוצב וזה "קופץ" ליוזר שנמצא באתר עם מבצע מיוחד או משהו שקשור לאותו עמוד תוכן שבו הוא נמצא הוא ישר מסתכל על הפופ אפ, ברגע שהפופ אפ יהיה מעניין ומסקרן הוא ימשיך לשלב הבא בין אם להשאיר פרטים או ללחוץ על כפתור בפופ אפ ולעבור לעמוד הרלוונטי שאליו הפופ אפ מפנה. וגם אם הוא לא מעוניין לבצע המרה או צריך לבצע פעולה אקטיבית של לחיצה על כפתור סגירה או על המסך כדי לסגור את הפופ אפ..אך מה שבטוח את המידע השיווקי שרציתם להעביר לו הוא ראה. המטרה היא ליצור פופ אפ שגם לא ישגע את היוזר שנמצא באתר אך עדיין כזה שיוכל להיות בולט לעין.
חלק חשוב במשפך השיווקי
כאשר אנו מטמיעים פופ אפ באתר אנו חושבים 10 פעמים על המטרה שלו כי הוא צריך להביא את היוזר למצב של "סקרנות". אנו לא יכולים להעמיס את האתר ב-200 פופאפים ולכן בוחרים בקפידה 1-4 פופאפים שיעשו את העבודה עם כללי תצוגה שונים בהתאמה למובייל ולדסקטופ. בצורה הזו, הקריאייטיב חייב להיות מדויק ואמור לספק שדרוג טקסטואלי בנוסף לתכנים שהם נחשפים אליהם באתר – אולי עם הצעה מיוחדת כמו הנחה או הטבה, אולי לתת להם מידע נוסף על מוצר/שירות שהם לא הכירו, אולי לתת להם אפשרות להתקשר או להשאיר פרטים בצורה מהירה וכדומה. ברגע שהם משאירים פרטים או יוצרים "המרה" שאותה מגדירים מראש הם נכנסים לחלק אינטגרלי במשפך השיווקי שלכם. ערוץ הגעת הליד הוא "פופטין" ויש לכך חשיבות רבה בתהליך הבנת הלקוחות שלכם. תוכלו לנתח כמה מכל מי שהשאיר פרטים בפופטין סגר איתכם עסקה לעומת כל מי שהשאיר פרטים במקום אחר באתר, תוכלו לנתח איזה פופטין הכי אפקטיבי עבורכם ואלו שפחות יעילים תוכלו לשנות בהתאם, תוכלו לשנות כללי תצוגה שפחות עבדו טוב והשמיים הם הגבול בכל הנוגע לאופטימיזציה של הפופ אפ.
אוטומציה על קצה המזלג
בשנים האחרונות עולם האוטומציה השיווקית-עסקית התפתח בקצב מסחרר. פלטפורמות כמו זאפייר ואינטגרומט הם שם דבר בכל הנוגע לחיבורים והתממשקויות בין כלים. אחד היתרונות המשמעותיים של פופטין הוא החיבור המהיר אל זאפייר ואינטגרומט לביצוע אוטומציה. אחת האוטומציות שאנו הכי אוהבים היא שכל פרטי ליד חדש יועברו לCRM שלנו, המייל שלו ייכנס כבר לניוזלטר ויישלח לו מייל היכרות ראשוני. עם פופטין אפשר לבצע גם התממשקויות ואוטומציה עם עשרות כלים מובנים נוספים בתוך המערכת ללא שימוש בזאפייר או אינטגרומט (פאוור לינק, האבספוט, פייפדרייב וכו') שזה חיסכון של זמן, כסף ומשאבים.
שדרוג הצעות מחיר (לבוני אתרים)
אתם בוני אתרים? אנו כבר למעלה משנתיים מכלילים בתוך הצעת המחיר שאנו שולחים ללקוח לגבי בניית אתר את איפון, עיצוב והטמעת פופ אפ כחלק מההסכם. ללקוחות הראשונים מהרגע הראשון שהתחלנו לעבוד עם פוטפטין נתנו את זה כ"מתנה מאיתנו" על זה שהם בחרו בנו לבניית האתר, אבל בהמשך ללקוחות הבאים זה לחלוטין היה מתומחר ומגולם במחירי הבנייה. וכך, השגנו עוד יתרון על מתחרים שאנו מציעים שירות שהוא אקסטרה. הלקוחות פשוט אוהבים את זה כי לבסוף הפופ אפ ממיר המון פניות, לפעמים הרבה יותר מטופס רגיל באתר.
כמה דוגמאות של פופ אפ מעוצב שעושה את העבודה:
דר' סרגיי קידר – רופא כירורג בכיר שבנינו לו אתר תדמית. הקמנו לו פופ אפ שמופיע לאחר 10 שניות באתר ליוזרים חדשים עם מספר טלפון למקרה חירום וגם אופציה להשאיר פרטים. רוב הפניות באתר מגיעות מהפופ אפ. כפי שתוכלו לראות העיצוב של הפופ אפ בצורת לב כדי לגרום תחושה נעימה לצופה שנחשף לפופ אפ לראשונה.
שיר במתנה – פופ אפ שקופץ לכל מי שמנסה לסגור את הדפדפן ובו ממליצים לו להקליט שיר במבצע חד פעמי של 340 ש"ח עם טופס השארת פרטים. העובדה שאנשים נחשפים למבצע גורם להשאיר פנייה כדי שיחזרו אליהם בנושא רגע לפני שהם כבר רצו לצאת מהאתר. כמו כן, באותו אתר יצרנו פופ אפ נוסף לכל מי שמנסה לסגור את האתר וברגע שהוא מנסה לצאת הוא מקבל פופ אפ עם מתנה מיוחדת "דיסק בעיצוב אישי במתנה"..בפופ אפ הסגירה יש לנו 5.75% המרה לעומת 0.37% בפופ אפ הרגיל! אפשר להסיק מזה מסקנה שזה פשוט איבוד של לקוחות אם לא עושים פופ אפ שנשלח בעת ניסיון יציאה מהאתר.
ניהול מוניטין – סוכנות הדיגיטל שלנו החליטה לעצב לאתר התדמית שלה פופ אפ מודרני בצבעים וברוח המותג. לצורך כך, לקחנו תבנית בסיס מוכנה של פופ אפ מהמערכת של פופטין, העלנו תמונות נוספות הכוללות את הלוגו שלנו ודמות מצוירת מסקרנת, שינינו צבע רקע והוספנו טקסטים שיווקיים. בצורה הזו יצרנו פופ אפ שנראה מרענן ומיוחד אשר שונה לחלוטין מפופאפים אחרים בתחום.
אולפני לי-רון – אחד הפופ אפים שאנחנו הכי אוהבים בגלל השימוש בסרטון תדמית. כאן ללקוח יש סרטון תדמית המציג את העסק ואת השירותים. את הסרטון הכנסנו לתוך פופ אפ ומתחתיו טופס השארת פרטים. הפופ אפ הביא לחשיפה יפה לסרטון התדמית ולצפייה בו ובמקביל להשארת פרטים.
לסיכום:
אנו מאמינים שהעיצוב של הפופ אפ משפיע באופן רב על הלקוח מבחינת המרות. אנשים יעדיפו להשאיר פרטים כאשר הפופ אפ מושך, מסקרן, אטרקטיבי, מעוצב בצורה יפה וכמובן כאשר הקריאייטיב שלו משכנע.
הקלות והנוחות ביצירת פופ אפ במערכת של פופטין והניתוח שלו מבחינת אחוזי צפייה, אחוזי המרות, כמות קליקים מאפשרת לנתח כל פופ אפ ולבצע ייעול ואופטימיזציה על מנת שתוכלו להגיע לביצועים הטובים ביותר.
אז אם אתם רוצים לשדרג את השירות שלכם לבניית אתרים וגם לשפר את ההמרות דרך האתר ההמלצה הטובה ביותר שלנו היא להוסיף פופאפים (חשוב רק לא להעמיס על האתר ולעשות זאת בצורה מתונה).
לירון קטלן, יזם דיגיטלי, הבעלים של סוכנות הדיגיטל "ניהול מוניטין" וסוכנות "Marketing Automation", מעל 15 שנות ניסיון בעולמות הפרסום והשיווק הדיגיטלי בארץ ובחו"ל.