בעידן האינטרנט הכלי המרכזי המשמש לשמירה על קשר עם לקוחות הוא הדוא"ל.
בנייה ותחזוקה של רשימת תפוצה רבת פוטנציאל הם הבסיס, מרגע שיש ברשותנו די כתובות ניתן ליזום פניות משלל סוגים תוך שימוש במערכת דיוור המאפשרת שליחה למספר גדול של נמענים.
כולנו יודעים על קיומו של "חוק הספאם" (מדובר למעשה בתיקון שהוכנס בסוף שנת 2008 לחוק התקשורת) החושף את מי ששולחים מיילים הנחשבים דואר זבל או דואר פרסומי מטריד לקנסות. שמירה על הכללים הברורים שהוגדרו בחוק, תוכן בעל ערך בגוף המייל, רשימת תפוצה טובה ושימוש נכון במערכת דיוור מתקדמת יבטיחו שהפניות שלנו יתקבלו באהדה וישיגו מטרותיהן.
אספנו עבורכם רשימה של מערכות דיוור מובילות. אם אתם כבר נוהגים לשלוח דוא"ל לנמענים רבים, או מעוניינים להתחיל לעשות זאת, תמצאו ביניהן כאלה המספקות פתרון מושלם.
מי שמעדיפים מערכות ישראליות, עם ממשקים נוחים בעברית ותכונות בעלות ערך לפעילות מול קהל יעד מקומי, ימצאו ארבע כאלה מקובצות יחד בתחתית הרשימה.
4 מערכות מתוצרת כחול לבן:
Active Trail
מערכת מצוינת שעלות השימוש בה נמוכה ביחס למערכות דיוור בעלות מאפיינים דומים. מאפשרת הקמה וניהול מסעות פרסום במסרונים, הקמת דפי נחיתה, ולמעשה כל התכונות שניתן לצפות ממערכת דיוור, כולל אוטומציה, דוחות, ניתוח, התממשקות ועוד.
Active Trail מחזרים במרץ אחר סטארטאפים ומציעים שימוש חינמי למשך שישה חודשים! לחברות העונות על תנאי סף כגון מספר עובדים שאינו עולו על 15, גיל של שנתיים לכל היותר ועוד.
קופון שיקנה לכם 10% הנחה על כל חבילה בתשלום: Poptin
Viplus
או בשמה החדש Smoove היא מערכת דיוור ואוטומציה הצוברת פופולאריות בארץ ובעולם. המערכת מאפשרת ניהול מקצועי של מועדוני לקוחות, דיוור מכל הסוגים לרשימות תפוצה, מסעות פרסום במסרונים, עיצוב נוח לניוזלטרים (למשל באמצעות פונקצית Drag & Drop אינטואיטיבית), שירות תמיכה סביב לשעון. אפשר ליצור חשבון ולהשתמש בו חינם, ללא הגבלת זמן, כל עוד רשימת התפוצה אינה עולה על 200 אנשי קשר אליהם שולחים לא יותר מ2,000 מילים בחודש. המסלולים בתשלום הם זולים יחסית ויש גם אפשרות לרכוש "בנק" מיילים.
רב מסר
מערכת ישראלית ותיקה ומוכרת בעלת רקורד מוכח ככזו המספק פתרונות דיוורים טובים.
ברב מסר מקפידים לא לנוח על זרי דפנה, להתחדש ולהוסיף תכונות שהמשתמשים לומדים לצפות להן ממערכות דיוור דוא"ל, כגון כפתורים להטמעה, A/B testing , דוחות, דיוור אוטומטי ועוד.
מי שמעוניינים במערכת ישראלית ימצאו ברב מסר תכונות שתפורות למידותינו כגון מניעה אוטומטית של שליחת דיוור אוטומטי בחגי ישראל ובשבתות. תמיכה מקצועית זמינה בשעות העבודה ויש גם שלל סרטוני הדרכה שוודאי תזדקקו להם כדי לנצל היטב את המערכת (אפשר גם להשתתף בקורס בתשלום להכרת המערכת). רב מסר מציבים תנאי תשלום קשוחים מעט, יש לשלם מראש ל12 חודשים ומקבלים החזר אם מפסיקים את ההיקשרות לפני כן.
Inforu
מדובר למעשה במערך של שירותי שיווק הכולל גם דיוור אלקטרוני לצד ניהול מסעות SMS, פרסום בפייסבוק, מחולל דפי נחיתה, ניהול סקרים ועוד. מערכת הדיוור של Inforu מכונה InforuMail.
חברת Inforu היא בת למעלה מ15 שנים ונמצאת בבעלות "שמיר מערכות ומפעלים בע"מ" מי שבשנות השמונים פיתחו, יצרו ושיווקו, בין היתר, את מכשיר הEpilady שנחל הצלחה עולמית מסחררת.
InforuMail היא מערכת שליחת מיילים טובה עם שלל תכונות מתקדמות וממשק נוח בעברית. ניתן לייבא ולייצא בקלות רשימות תפוצה, לקבל שלל נתונים סטטיסטיים, לקבוע מסננים (לפילוח הקהל לדיוור), לשלוח מיילים אוטומטית בהתקיים תנאים שמגדירים מראש ועוד. יש תמיכה טובה, חומר הדרכה רב וניתן להשתתף בקורסים להכרת המערכת ועקרונות שיווק בדוא"ל בכלל, עלות החבילות היא סבירה.
מערכות דיוור לא ישראליות:
Mailchimp
מערכת הדיוור הפופולארית ביותר בעולם עם למעלה מ14 מיליון משתמשים (נכון לתחילת שנת 2017).
Mailchimp מתאימה במיוחד למי שעושים צעדיהם הראשונים בתחום השיווק באימייל אולם אין זה אומר שהיא לא מספקת גם את כל הכלים המתקדמים יותר (כאלה המאפשרים ניתוח נתונים מורכב, דוחות מפורטים, פילוח מדויק ועוד).
מדובר במערכת נוחה המציעה מגוון עזרים כגון תבניות נאות וחומרים משעשעים לתיבול המייל. עסקים קטנים יכולים להסתפק בתוכנית החינמית המאפשרת שליחת עד 12,000 מיילים לחודש לעד 2,000 כתובות מייל שונות. עלות התוכנית הבסיסית, עם שלל תכונות אינטגרציה (למשל לתוכנת הCRM), מעקב וניתוח היא 10$ לחודש + תשלום נוסף לפי גודל רשימת התפוצה. התוכנית המתקדמת ביותר עולה 199$ לחודש ומתאימה לעסקים העושים שימוש נרחב ומתוחכם בדיוור לנמענים רבים.
GetResponse
מערכת דלה מעט מבחינת עיצוב המיילים (מספר קטן של תבניות, אפשרויות התאמה מוגבלות). יתרונה המרכזי הוא איסוף יעיל של נתונים כגון כמה מיילים נפתחו, כמה נשלחו הלאה ("העבר") ועוד. המנויים של GetResponse מקבלים טיפים אוטומטיים על הרגלי צריכה של קהלים בעלי מאפיינים דומים לאלה של רשימת התפוצה.
חבילה בסיסית עולה 15$ לחודש (עד 1,000 נמענים), המתקדמת ביותר (עד 10,000 נמענים) 165$ לחודש (יש גם חבילה ב799$ לחודש עבור מי שלהם רשימת תפוצה עם מעל ל 100,000 נמענים). ניתן לנסות את החבילה הבסיסית למשך 30 יום ללא תשלום.
AWeber
מערכת מצוינת עם ממשק משתמש נוח במיוחד אולם ללא אפשרות להעלות רשימות קשר מג'ימייל או כל מקור אחר. קל ליצור מיילים נאים עם Aweber, כלי המעקב והניתוח הם בסיסיים ולא ניתן להתממשק לגוגל אנליטיקס.
אין תוכנית חינמית במערכת זו אולם ניתן לנסות את החבילה הבסיסית ללא תשלום למשך 30 יום.
מנוי בAweberעולה 19$ לחודש, תוספת של 10$ לחודש כדי להגדיל מספר הנמענים המרבי מ500 ל2,500. תוספת 30$ לחודש תידרש כדי לדוור לעד 5,000 נמענים, 50$ לשלוח ל10,000 כתובות מייל ו130$ למי שנחוצה להם תוכנית עם עד 25,000 נמענים.
Campaign Monitor
מערכת טובה עם מגוון תכונות שימושיות כגון מענה אוטומטי מתוחכם. אין די אפשרויות התממשקות למערכות שיווק נוספות כגון תוכנת הCRM שלכם אך ישנן שמועות (נכון לתחילת 2017) על שיפורים משמעותיים בעניין זה בדרך.
Campaign Monitor היא קלה לשימוש, מי שבכל זאת נתקל בקשיים יגלה שמאתגר למצוא להם מענה מכיוון שאין תמיכה בצ'אט או בטלפון (למעט עבור מנויים על חבילת פרמיום). חיסרון נוסף הוא שאין דרך להעלות רשימות קשר ממקורות חיצוניים.עלות חבילה בסיסית היא 9$ לחודש ומאפשרת שליחת עד 2,500 אימיילים לעד 500 כתובות שונות, חבילה גדולה יותר עולה 29$ לחודש והיקרה ביותר 149$ לחודש (מנויים על חבילה זו זכאים לתמיכה בטלפון).
Constant Contact
מערכת דיוור מצוינת עם שלל תבניות עליהן קל לבנות מיילים נאים. ניתן להעלות רשימות תפוצה מג'ימייל ומאוטלוק, ניתן לבנות טפסים, להתממשק לגוגל אנליטיקס ולהשתמש במערכת גם מהמובייל באמצעות אפליקציה.
כשמחשבים תוספות עבור הגדלת מספר מרבי של כתובות המייל אליהן מדוורים מסתבר שמחירי החבילות יקרים מעט. יש תקופת ניסיון חינמית של 60 יום.
Infusionsoft
מדובר למעשה במערכת CRM שכללנו בפוסט קודם על מערכות CRM מומלצות.
Infusionsoft כוללת גם פלטפורמה לשיווק במייל תוך דיוור למספר נמענים גדול. יש הגיון רב בטיפול בדיוור ישירות ממערכת הCRM וInfusionsoft השכילו להעמיד לרשות המשתמשים את כל התכונות שניתן לצפות ממערכת דיוור מתקדמת. יש ליזכור שחבילה בסיסית עולה 199$ לחודש כך ששימוש במערכת זו לצרכי דיוור כדאית רק למי שמעוניינים בפתרונות שהיא מציעה עבור מגוון נושאים שיווקיים נוספים. יתרון גדול של מערכת זו הוא תמיכה והדרכה מנציג אישי.
iContact
מערכת דיוור הידועה בתכונות ייחודיות להתממשקות ופעילות ברשתות חברתיות. חסרונותיה הם שאי אפשר להעלות רשימות תפוצה (לא מג'ימייל ולא משום מקור אחר), תכונות מענה אוטומטי לוקות בחסר וקושי לקבל תמיכה.
ללא ספק אחת ממערכות הדיוור המובילות המספקות פתרון כולל לשיווק במייל, תוכנית בסיסית עולה 14$ לחודש וניתן לשלוח מיילים ללא הגבלה, לאחרונה הוסרו הגבלות 100 כתובות ו400 מיילים מתקופת ההתנסות החינמית (30 יום).
Emma (או MyEmma)
מערכת דיוור בעלת אופי צעיר וחצוף משהו. הכל בEmma מעוצב למופת, החל מהתבניות וכלה בתצוגת הגרפים. המערכת מאפשרת מעקב אחר נתונים בזמן אמת, שליחה אוטומטית (בהתקיים תנאים שתגדירו) של מני הודעות (למשל ברכות לימי הולדת, איחולי חג שמח, אישור על הצטרפות לרשימת התפוצה או יצירת מנוי לניוזלטר וכד').
עוד יתרון של Emma הוא התמיכה המעולה, עבור כל משתמש חדש מעצבים בEmma תבנית אימייל ייחודית לו.
אופן התמחור בEmma שונה מזה הנהוג במערכות דיוור אחרות, יש תשלום חד פעמי של 250$ ליצירת החשבון ובהמשך תשלום חודשי לפי החבילה בה תבחרו, ניתן לקבל תקופת ניסיון חינמית בת 60 יום.
לאחרונה השיקו ב Emma את שירות EmmaPlus המאפשר להתחשב בהתנהלות חברי רשימת התפוצה שלכם מעבר לזו שבמייל, דפוסי גלישה ברשת, רכישות מקוונות (או תהליכי רכישה שלא הושלמו), אינטראקציה עם האתר שלכם ועוד.
Sendinblue
מערכת דיוור המאפשרת גם ניהול שליחת מסרונים למכשירי מובייל (מסעות פרסום ב SMS). חוץ ממגוון תבניות נאות (בהם ניתן לערוך התאמות לפי טעמכם וצרכיכם) תמצאו מיילים ענייניים מן המוכן, לצורך שיחזור סיסמא למשל. יכולות הדיוור האוטומטי יותר ממספקות אך אין אפשרות להעלות רשימות תפוצה ממקור חיצוני או להתממשק לכלי שיווק כגון תוכנות CRM. באופן כללי מדובר במערכת נוחה אולם נדרשת תקופת היכרות עד שמתחילים להרגיש בבית. עלות השימוש נמוכה יחסית, החבילה הבסיסית ביותר עולה רק כ7$ לחודש ויש גם חבילה חינמית לגמרי (עד 9,000 מילים לחודש וללא הגבלת מספר כתובות).
Mailerlite
מערכת דיוור פשוטה מאוד לתפעול לה נוספות תכונות חדשות דרך קבע אם כי בפיגור מה ביחס למערכות דיוור אחרות שחדשנות היא החרוטה על דגלן. כך למשל רק לאחרונה (נכון לתחילת שנת 2017) הושקו אפשרויות שליחת מיילים אוטומטית ויצירת דפי נחיתה. שימוש חינמי מתאים לבעלי רשימות תפוצה בהן עד 1000 כתובות מייל (אין הגבלה על מספר המיילים שניתן לשלוח בכל חודש). חבילות לבעלי רשימות תפוצה גדולות יותר יעלו החל מ 10$ לחודש (2,500 כתובות) ועד 35$ לחודש (10,000 כתובות).
Vertical Response
מערכת המציעה תמורה מעולה לעלות השימוש, לבעלי צרכים בסיסיים כנראה שתספיק התוכנית החינמית הנדיבה.
ממשק משתמש ידידותי מאוד, תמיכה מסורה ושלל תכונות מתקדמות. יש המתלוננים על באגים, קשיים והתנהלות עצלה (בהעלאת רשימות תפוצה למשל) אך נראה שכולם נפתרים בסופו של דבר. יש מבחר מספק של תבניות אולם הן כמעט בלתי ניתנות לעריכה. כדי להתקדם מהחבילה החינמית יש להתחיל לשלם דמי מנוי חודשיים שגובהם נע, לפי החבילה שתבחרו, מ22$ לחודש ועד 212$ לחודש.
Convert Kit
מערכת מתקדמת עם שלל תכונות חכמות כגון "תגים" שניתן להגדיר ולייחס לקהל מסוים כדי לשלוח מיילים ממוקדים. ניתן ליצור טפסים ודפי נחיתה, בעלי כישורי פיתוח (ידע בHTML ו CSS) יכולים ליצור תבניות ייחודיות. ConvertKit מתממשקת לשלל פלטפורמות, כולל מערכות ניהול וובינרים, חשבונות ברשתות חברתיות, תוכנות CRM ועוד. חווית ההצטרפות למערכת היא ראויה להערכה. כל החבילות הן מסוג "הכול כלול" (אין מגבלות שימוש בתכונות שהמערכת מציעה אלא רק על גודל רשימת התפוצה), החל מ29$ לחודש עבור 1000 כתובות מייל וכלה ב79$ לחודש עבור 5,000. יש חיוב ראשון מיד לאחר ההצטרפות אבל מובטח החזר למי שמודיעים שאינם מרוצים בתוך 30 יום מרגע יצירת החשבון.
Mad Mini
מערכת ידידותית בעלת מראה ואופי צבעוני, מתאימה יותר למי שכבר רכשו ניסיון מסוים בשיווק בדוא"ל. Mad Mini מציעה תכונות מתקדמות מאוד בתחומים מסוימים, כך למשל התממשקות מעולה לפלטפורמות חיצוניות ושלל כפתורים מוכנים לשתילה ("Share", "Like", "Pin", "retweet" ועוד). מנגד ייתכן ותיתקלו בדברים שחסרים לכם, A/B testing למשל. יש תמיכה טובה במייל ובצ'אט וניתן גם לתאם שיחת ייעוץ טלפונית.
יש תוכנית חינמית מוגבלת (עד 100 כתובות ברשימת התפוצה), חבילה בסיסית ב10$ לחודש, וחבילות מתקדמות ב42$ (עד 10,000 כתובות), 199$ (עד 50,000 כתובות) ו1000$ לחודש (350,000 כתובות).
למי שעושים צעדיהם הראשונים בשליחת מיילים לרשימות תפוצה גדולות אנו ממליצים להתחיל עם חבילות חינמיות, לצבור ניסיון, להכיר את הצרכים והכלים שנועדו לתת להם מענה.
רק לאחר התוודעות לתחום, תדעו לקבוע אלו תכונות דרושות לכם, להשוות בין מערכות הדיוור השונות (שהמובילות מביניהן פורטו לעיל) ולבחור חבילה מתאימה במערכת העונה באופן מיטבי על צרכיכם.