בעקבות הפופולוריות ההולכת וגדלה של אינסטגרם בקרב משתמשי הסמארטפונים בכל העולם, עסקים רבים מעוניינים לפרסם את המוצרים והשירותים שהם מציעים, לקבל חשיפה ולצבור אהדה מצד קהל יעד רלוונטי.
אז נכון לאוקטובר 2016, אפליקציית אינסטגרם מציגה את הנתונים הבאים:
אפשר להגיד שיש עם מה לעבוד 🙂
צ'קליסט חובה לפני שמתחילים לשווק באינסטגרם
הפכו את החשבון לעסקי
כבר פתחתם לעסק שלכם חשבון אינסטגרם רגיל? הפכו אותו לעסקי! אינסטגרם מציעה לעסקים פרופיל עסקי, בו תקבלו נתונים ואפשרויות מורחבות יותר לעומת פרופיל אישי. מבין האופציות החדשות שיפתחו עבורכם תוכלו:
להוסיף כפתור יצירת קשר
ולראות נתונים על:
Impressions – מספר הצפיות הכולל בתמונה
Reach – מספר החשבונות הייחודיים שראו את התמונה
Engagement – מספר הלייקים והתגובות לתמונה
דמוגרפיה – אחרי שתשיגו 100 עוקבים תוכלו לקבל נתונים דמוגרפיים וכמה פעמים בממוצע הם מבקרים באינסטגרם ביום.
קידום פוסט ישירות מהממשק – דרך כפתור promote. על הפרסום הממומן ארחיב בפוסט נפרד.
לבחור תחום – חשבון עסקי גם מאפשר לכם לבחור את התחום בו החברה עוסקת. אם תסתכלו שוב בתמונה למעלה תראו ש-Poptin שייך לתחום של מחשבים וטכנולוגיה.
להוסיף כתובת – שתופיע ישירות מתחת לתיאור העסק בפרופיל.
אם אינכם יודעים איך לפתוח חשבון עסקי, צפו בסרטון הבא:
Creating a Business Account on Instagram from Instagram for Business on Vimeo.
לוגו
בחרו את הלוגו שלכם עבור תמונת הפרופיל שלכם. כמו בדף פייסבוק עסקי, גם בדף העסקי באינסטגרם כדאי שתמונת הפרופיל תהיה הלוגו שלכם, וכמובן באיכות טובה.
שם
שם החשבון שלכם באינסטגרם צריך להיות כמו שם החברה שלכם. אם הוא כבר תפוס על ידי משתמש אחר, תמצאו משהו שיהיה כמה שיותר דומה לו, אפשר להוסיף גם קו תחתון בין המילים או נקודה.
תיאור
כתבו תיאור שמפרט על העסק שלכם בצורה קולעת ואטרקטיבית. אל תשאירו תיאור ריק. אם אתם עובדים על אפליקציה או כלי שעדיין לא תרצו לחשוף יותר מדי מידע עליו, רשמו משהו קצר עם רמז קטן וטעם של עוד. אם החברה שלכם כבר פעילה ועובדת, תוכלו לכתוב גם 4 שורות שיכולות לכלול תחומי עיסוק עיקריים, סניפים ומשהו שיגרום להם ללחוץ על הלינק לאתר שלכם.
קישור בפרופיל
בפרופיל מתחת לתיאור יש מקום לשים קישור לאתר שלכם. תוכלו לשים את הקישור לדף הבית, לדף של מוצר או שירות מסויים שאתם בדיוק מקדמים ויוצרים עליו באז, או לדף נחיתה.
תמונות
אז הכל באינסטגרם מתחיל ונגמר בתמונה שאתם מעלים. אם בהתחלה אינטסגרם הייתה רק אפליקציה לצילום תמונות ועיצוב שלהם עם פילטרים מגניבים, היום מדובר ברשת חברתית מובילה שכל בעל עסק שמשתמש בה חייב לדעת איך להתנהל עם תמונות. אז הנה כמה טיפים:
השתמשו בתמונות איכותיות – תוכלו לקנות תמונות מדי פעם, אך אם תצליחו ליצור תמונות אותנטיות ומגניבות בעצמכם ברזולוציה טובה, זה רק יתרום למותג שלכם.
אם תרצו להשקיע קצת יותר, תוכלו לתכנן מראש את התמונות שתעלו ולסדר אותן כך שכמה תמונות ביחד יצרו תמונה אחד גדולה. תזכרו, יש 3 תמונות בשורה והתמונה החדשה ביותר שתעלו תהיה מצד שמאל למעלה.
רוצים לחסוך זמן? השתמשו ב-Buffer או כלים אחרים בכדי לפרסם את הפוסטים שלכם בצורה אוטומטית וללא צורך להכנס לאפליקציה כל פעם מחדש.
העלו תמונות של הצוות ושל לקוחות מרוצים – תמונות אותנטיות, מאחורי הקלעים, אירועי חברה, ימי כיף, משרדים, תמונות תוך כדי עבודה וכדומה עוזרים, מחזקות את הקשר עם העוקבים שלכם והן את המותג.
השתמשו בפילטרים כשצריך – אנשים אוהבים פילטרים (כל עוד זה לא מוגזם מדי). אפליקציית פילטרים מעולה שתפסה תאוצה בזמן קצר היא Prisma. האפליקציה מציעה פילטרים ייחודיים ואומנותיים במיוחד והיא מאוד נוחה לשימוש.
תגוונו עם memes וציטוטים – תמונות מהסוג הזה זוכות ל-Engagement גבוה ויכולים לעזור לכם להגדיל את רשת העוקבים שלכם.
השתמשו בסימן מים – תטביעו את הלוגו שלכם כסימן מים על התמונה. אם ישתפו את התמונה שלכם או יצרו יתייגו מישהו וכדומה, הלוגו שלכם יהיה שם.
תנו תיאור לתמונה – כתבו תיאור מעניין לתמונה שיגרום לאנשים לעשות לייק או להשאיר תגובה. לפעמים כדאי גם לכוון את הגולשים ללינק לאתר שלכם שמופיע במסך הראשי של הפרופיל שלכם.
האשטאג
אמנם זה גם קשור לתמונות אך מגיע לזה סעיף בפני עצמו. כתיבת האשטאג רלוונטים זה אולי הדבר הכי חשוב שתצטרכו לעשות בשביל לקבל חשיפה ו-Engagement לפוסט שלכם. חיפוש קצר בגוגל יכול לחשוף בפנייכם כמה וכמה אתרים שיכולים להמליץ לכם על האשטאג פופולריים ורלוונטים אליכם. אתם יכולים להוסיף כ-30 האשטאגים לתמונה, אבל עדיף לא להגזים והשתמש בכמה עיקריים. תוכלו להוסיף אותם בסוף התיאור או לשלב כמה בהם בתוכו.
לסיכום, אם עדיין לא פתחתם חשבון עסקי לעסק שלכם, זה הזמן לעשות את זה. הוסיפו תמונות בתדירות סבירה, השתמשו בטיפים במאמר, ושדרגו את הנוכחות של המותג שלכם 🙂