במסגרת תהליך קידום אתרים בין אם אתם מקדמי אתרים פרילנסרים, חברה לקידום אתרים או מנהל שיווק שיש בידו אתר גדול למעקב, הכלים הבאים עשויים לענות על חלק גדול מהצרכים שלכם לטובת מעקב, ניטור תהליכי עבודה, מחקר מתחרים, המלצות לשיפור מבנה האתר לטובת Seo ועוד.
בין אם אתה בתחילת דרכך או בתחום מעל ל10 שנים אתה מתחיל לפתח הרגלי שימוש בכלים האלו, ששימוש בהם הפך לתהליך עבודה יום יומי.
לכל כלי יש את המאפיינים הייחודיים שלו שיכולים להשפיע על ניתוח האתר ולאפשר לנו לקדם אותו בצורה הטובה ביותר, ריכזנו מידע מקיף על הכלים השונים שעשויים לעזור לו לניהול תהליך קידום אתרים, חסכון בזמן, הגדלת התפוקה החודשית, שימור לקוחות, שיווק ועוד.
הערות קטנות לפני שמתחילים
חלק מהכלים מספקים מידע רחב יותר מהמוצג כאן, מפאת זמן קריאה והחשיבות הבלטנו את התוכנות המרכזיות שלהם.
המחירים המוצגים כאן הם אך ורק לצורך המחשה, ראוי לציין שיש המון הזדמנויות לרכישה חכמה יותר במסגרת אתרי קופונים או לינקים למבצעים מיוחדים.
ahrefs.com
ahrefs נועד בכדי לבדוק את המתחרים שלכם ולקבל כמה שיותר מידע עליהם. ahrefs מתמקד בדוחות על מילות המפתח שבהן משתמשים המתחרים שלכם. ahrefs יראה לכם לפי איזה מילות מפתח מדורגים המתחרים שלכם ולפי איזה מילות מפתח הגולשים נכנסים לאתר של המתחרים שלכם. כך אתם תוכלו לדעת מה היא מילת המפתח החזקה ביותר של המתחרים שלכם, ומה הן מילות המפתח הנפוצות בשימוש אצלו. כמובן שהכלי נועד לשימושים אורגניים. Ahrefs בנוסף, יספק לכם מידע על הקישורים שמשיגים המתחרים שלכם ויעשה זאת בזמן אמת. לא רק זאת אלא ש-ahrefs יכול להצביע על איזה תוכן מוביל לציטוטים ברשתות החברתיות ואיזה תוכן משרת אתכם בצורה הטובה ביותר.
ל- ahrefs מספר תכניות שלהם ניתן להירשם. התכנית הכי פשוטה עולה 99$ וכוללת משתמש אחד ו300 מילות מפתח שניתן לחפש. תכניות יותר מתקדמות יעלו לכם 179$, 399$ ו-999$ לחמישה משתמשים.
semrush.com
semrush היא תוכנה המאפשרת לנו להזין שם של אתר ולקבל עליו מידע מקיף. בין השאר נקבל מידע על כמה חיפושים נעשו בו, כמה לינקים וקישורים מפנים אל האתר, כמה תנועה אורגנית יש לאתר וכמה התנועה הזאת שווה במונחים כספיים אם היינו רוצים לפרסם באותה כמות. עוד האתר מראה לפי אילו מילות מפתח שחיפשו בגוגל נכנסו לאתר. מידע זה עוזר לנו לקבל ידע לגבי המתחרים שלנו וכך נדע מהי הדרך שבה מחפשים את המתחרים שלנו בגוגל. בנוסף ניתן לראות באתר דו"ח על המתחרים העיקריים של כל אתר. כך ניתן לדעת מי הם המתחרים של האתר שלכם. Semrush הוא אתר מצוין העוזר לכם לדעת מי הם המתחרים העיקריים שלכם וכך אתם יכולים לשלוט טוב יותר במידע על התחרות שמולה אתם צריכים להתמודד.
ל- semrush שלושה מסלולים, הראשון עולה 99$, והוא הפשוט ביותר בנוסף ישנם שני מסלולים נוספים, העולים 200 $ ו400 $. למשתמש הפשוט בהחלט ניתן להסתפק במסלול הפשוט. לעומת זאת למשתמש אשר דרושים לו ניתוחים יותר מורכבים, יתכן ויהיה לו עדיף לשכור את המסלול המתקדם יותר.
Highver.co.il
Highver הינה מערכת לניהול משימות, כלי ייעודי לעולם ה-SEO. המשימות הינן בהתאם לסוג פרויקט לקידום האתר (קידום אתר תדמית, קידום אתר חנות אונליין, מעבר מאתר ישן לאתר חדש וכד'). הכלי מיועד גם לבעלי עסקים שרוצים לקדם בעצמם גם למקדמי אתרים שרוצים סדר בעבודה שלהם. ב-Highver מערכת בדיקת מיקומים יומית שמבצעת קורלציה בין השינויים למשימות שבוצעו.
majestic.com
majestic היא אולי התוכנה המפורסמת ביותר בתחום הSEO, זוהי תוכנה נפוצה ביותר שעושים בה שימוש רב הרבה מהמקדמים. ולא סתם majestic היא תוכנה מצוינת העוזרת לנו במקרים רבים לקבל מידע שימושי הן על האתר שלנו והן על האתרים של המתחרים שלנו. לאתר יש דוחות על האתרים השונים הכוללים מידע רב על כל אתר ואתר. בנוסף ניתן למצוא ב majestic מידע על קישורים שמשיגים המתחרים שלכם ומהיכן הקישורים הללו נמצאים. לצד זאת כאשר אתם מחפשים אתר מסוים יופיעו לכם ה-TRUST של האתר וזה יעיד כמה האתר שאתם מחפשים נחשב על ידי גוגל. זהו כלי שמקדמים רבים עושים בו שימוש וחשוב שתכירו אותו. כלי זה עוזר לנו להחליט האם להחליף קישורים עם אתר מסוים, ולדעת כיצד המתחרים שלנו נתפסים על ידי majestic וכך גם לשער כיצד הם נתפסים על ידי גוגל. Majestic היא אחת התוכנות המומלצות ביותר וניתן לעשות בה שימוש רב ואיכותי ביותר. כל מקדם ימצא בה את מבוקשו.
ל- majestic שלוש אפשרויות של תכניות תשלום, הזולה ביותר עולה 80$, לאחריה יש תכנית ב-100$ ולבסוף תכנית ב-400$. שימו לב ש- majestic מציעה הנחות למי שייקח מראש את המנוי לשלושה חודשים.
zefo.co.il
zefo היא תוכנה ישראלית וככזאת היא מותאמת במיוחד לשוק הישראלי. המערכת נועדה הן בכדי לברר פרטים על האתר שלי והן על המתחרים. המידע הנאסף מוצג בדוחות נגישים ונוחים לתפעול. ניתן לחבר את המערכת לגוגל אנליטקיס וכך לקבל מידע יותר מקיף ושלם. המערכת מספקת שלל כלים, וביניהם גילוי של מילות מפתח חדשות באמצעות SEMRUSH, בדיקת מיקומים יומית, הערכת תנועה באתר שלכם ועוד.
המערכת מבוססת על המון סוגי api ולאחרונה שודרגה רבות למעקב וניטור פרופיל קישורים, כולל מידע כגון מאיזה מקור הושג הקישור/נרכש ולמי לפנות במקרה של הורדת הקישור, בנוסף המערכת יודעת לספק התראה במקרה שבו מסירים לכם קישור.
מחירה של המערכת הוא 149 ₪ במסלול הזול ביותר, 299 ₪ במסלול מתקדם יותר, 599 ₪ שנועדו לסוכנויות קידום קטנות ו999 ₪ לסוכנויות גדולות. אם תרשמו למערכת לשנה שלמה מראש תקבלו הנחה על הסכומים שמופיעים כאן. ההבדל במחירים נובע מהתמיכה שהמערכת מספקת לאתרים.
rankranger.com
rankranger היא תוכנה המציעה מספר פעולות. נראה כי הכלי החריג שלה מבין שאר האתרים שסקרנו עד כה זו העובדה שהיא מציעה תובנות על המדיה החברתית שמתייחסת לאתר ספציפי. עם הכלי של rankranger תוכלו לדעת מה ההתייחסות ברשתות החברתיות לאתר שלכם. עוד מציעה rankranger כלי למילות מפתח, האומר לכם לפי אישה מילות מפתח חיפשו את האתר שלכם או של המתחרים שלכם. Rankranger מתמחה ביצירת דוחות המספקים מידע על הצד השיווקי בעסק שלכם מן הפן הקידומי. ניתן לחבר את הכלי של rankranger לגוגל אנליטקיס ולקבל כך תובנות על הנעשה באתר שלכם. ניתן גם להשתמש ב- rankranger לשם קבלת דוחות על המתחרים שלכם. לדוגמא ניתן לקבל דוח על מילות המפתח שלפיהם נכנסים הגולשים לאתר של המתחרים שלכם.
התכנית הבסיסית של rankranger עומדת על 69$, התכנית המתקדמת יותר עולה 119$ והתכנית הכי מתקדמת עולה 199$. ההבדל בין התכניות נעוץ בכמויות המידע שהחברה מספקת. אם אתם לא סוכנות גדולה ל-SEO הרי שאתם בהחלט יכולים להסתפק בתכנית הזולה ביותר.
seoprofiler.com
seoprofiler מתמקד ביצירת דוחות וכלים לשיפור מיקום האתר שלך בגוגל. ניתן לקבל דוחות על הרשתות החברתיות, על מילות המפתח שאיתן ניתן לעבוד, דוחות על התחרות בתחום. הכלים של seoprofiler עוזרים לבצע אופטימיזציה באתר שלכם וכך אתם תוכלו לקדם את האתר בצורה הרבה יותר טובה. הכלים של seoprofiler מטרתם לשפר את איכות האתר שלך מבחינת קידום, ולהבדיל מכלים אחרים הוא לא מתמקד במתחרים שלך. על כן מוצר זה יכול להיות משלים למוצרים אחרים המתמקדים בתחרות ובמתחרים שלך. באמצעות הכלים של seoprofiler אתם תוכלו להגדיל את הגלישה באתר שלכם ולהבטיח כי התנועה באתר תהיה יותר גדולה.
link-assistant.com
link-assistant הוא כלי שאתם מתקינים על המחשב שלכם. הכלי אינו יושב על שרתים אלא פועל מהמחשב שלכם. הכלי מפיק דוחות על מיקום האתר שלכם, על הקישורים שיוצאים מהאתר שלכם ועוד. כך אתם יכולים לשפר את הקידום באתר שלכם ובנוסף לקבל מידע חשוב על המתחרים שלכם. זהו כלי איכותי היכול לעזור לכם מאוד בכדי לקדם את האתר שלכם בצורה הטובה ביותר. האתר מאפשר לבצע חיפוש לפי הגיאוגרפיה של האתר שלכם, קרי לפי עיר או מקום מסוים. התוכנה מחזיקה גם בכלים לניתוח מילות מפתח, כמו מתכנן מילות המפתח של גוגל אדוורדס ועוד. העובדה שהם נמצאים בתוכנה מקילה על השימוש בהם.
רוב הפונקציות של התוכנה הן חינמיות ועלינו לקחת זאת בחשבון כאשר אנחנו מתלבטים באיזה תוכנה להשתמש. אם נרצה כלים קצת יותר מתוחכמים נצטרך לשלם תוספת תשלום. אך ככלל ניתן לומר כי רוב הפונקציות של התוכנה הן חינמיות וניתן לעשות בהם שימוש ללא הגבלה.
proranktracker.com
proranktracker היא מערכת מבוססת ענן, הנועדה להקל על קידום האתר שלנו ועל קבלת מידע על המתחרים שלנו. המערכת תומכת במובייל וניתן לעבוד איתה מהנייד. המערכת מספקת מידע מקיף על דוחות הנוגעים למילות המפתח, על מיקומים של האתר ועוד שלל פעולות ההופכות את התוכנה לתוכנה איכותית שניתן להיעזר בה מאוד.
מחיריה של התוכנה נעים בין 19$ ל-899$, כאשר באמצע ישנם עוד מספר מחירים שניתן לבחור ביניהם.
serps.com
serps היא תוכנה לקידום אתרים, התומכת הן במחשבים והן במובייל. התוכנה מחזיקה במספר פונקציות, כאשר העיקרית שבהם היא היכולת לבצע חיפוש לפי מיקומים על מספר גדול של מילות מפתח. התוכנה ידידותית למשתמש ונוחה לתפעול. התוכנה מאפשרת לבדוק אלפי ומאות אלפי מילות מפתח בו זמנית בכדי לראות כי האתר שלכם יפעל בצורה הטובה ביותר.
מחירו של השירות נע בין 49$ ל-99$, כאשר לקוחות גדולים במיוחד הצריכים יכולות גבוהות יותר של התוכנה צריכים לפנות לחברה בכדי לקבל הצעת מחיר.
moz.com
MOZ הוא אתר שמספק מידע רב בנושא קידום אתרים. האתר עוזר לכם בנושא קידום האתרים ונועד לשפר את מיקום האתר שלכם וזאת באמצעות הפניית עוד גולשים לאתר שלכם. האתר מציע כלים חינמיים ל-SEO ביניהם חיפוש מילות מפתח חדשות, קבלת מידע על האתר שלכם או של המתחרים שלכם, בנוגע לקישורים שמופנים לאתר ובנוגע למיקום של האתר שלכם. האתר מציע גם כלים שיווק לאתרים שיכולים לעשות בהם שימוש לשיפור האתר שלהם. MOZ מציעה גם כלים יותר מתקדמים לאוכלוסיית מקדמי האתרים.
סיכום
בין עם בחרתם לעבוד עם תוכנה כזו או אחרת, ישנם 5 פרמטרים עיקריים בתהליך קידום אתרים שחשוב לעקוב:
1. מיקומי ביטויים – מעקב יום יומי, זיהוי מגמות סביב ביטוי.
2. קישורים נכנסים – מקורות קישורים, סטטוס הקישור, עמוד המקושר, עמוד המקשר ועוד.
3. אופטימיזציה לאתר – שיפורים נדרשים, זיהוי כשלים במבנה האתר ועוד.
4. מעקב מתחרים – מאלו מקורות המתחרים שלי נהנים (כניסות אורגניות), מאלו מקורות יש להם קישורים, וכן הלאה.
5. נתוני אתר (חווית משתמש) – זמן שהייה, אחוז נטישה.
קידום אתרים הינו בעל חשיבות עצומה להצלחת האתר שלכם והוא משפיע רבות על הרווחים של העסק שלכם. בכדי לקדם את האתר בצורה הטובה ביותר אנחנו זקוקים לכלים איכותיים שיעזרו לנו בצורה הטובה ביותר. הכלים המוצעים במאמר זה הינם מהשורה הראשונה ועליכם לבחור את הכלי האיכותי ביותר שיעזור לכם. כמובן שאם יש באפשרותכם לרכוש יותר מכלי אחד הרי שהדבר יעזור לכם בצורה ניכרת לקדם את האתר. אך רובנו נצטרך להשתמש רק בכלי אחד או שניים בכדי לקבל את התובנות הטובות ביותר. יש לציין כי רבים מהאתרים מאפשרים להשתמש בחלק מהשירותים שלהם בחינם באופן מוגבל. זהו יתרון שאנחנו יכולים לנצל באופן שנוכל להשוות פרמטרים שונים של האתר בצורה הטובה ביותר באמצעות מספר כלים.