משתמשים בפופאפים באתר או בדך הנחיתה שלכם? מעולה! 50% אחוז מאחוריכם. אבל זה לא מספיק…
בכדי להגיע ליחס ההמרה הגבוה ביותר ולמצות את הפוטנציאל המקסימלי מהפופאפים שלכם, צריך ליצור A/B טסטים.
מה זה A/B TEST של פופאפים?
לא בטוחים איזו גרסה של הפופאפ תמיר יותר טוב? כפתור אדום או כפתור כחול? כותרת עם סימן שאלה או סימן קריאה?
בעזרת מבחן A/B תוכלו להציג לגולשים שלכם 2 וריאציות (או יותר) של פופאפים, באופן אקראי בינהם, כאשר המטרה היא לבחון איך אלמנט מסויים בפופאפ משפיע על יחס ההמרה.
בכדי להסיק מסקנות מהטסטים שתריצו, תצטרכו לבדוק את הנתונים על מספרים גדולים. עשרות גולשים או המרות בודדות נחשבים למספרים קטנים ולא כדאי לקבל החלטות מהירות על בסיס מספרים כאלו. באותה מידה, מומלץ להריץ טקסטים על פני תקופה ארוכה יחסית ולא של ימים בודדים, היות ויחס ההמרה יכול להשתנות בהתאם לימי השבוע, מזג האוויר, אירוע תקשורתי וכדומה.
אילו פרמטרים או אלמנטים כדאי לבחון ב-A/B TEST?
כותרת / הצעה
הכותרת או ההצעה היא אחת האלמנטים הכי חשובים ומשפיעים. הגולשים שלכם ישאירו לכם את המייל או הפרטים שלכם רק אם הם ידעו שיקבלו ערך בתמורה (אם יש גם פסקת טקסט – אז גם עליה אפשר לעשות ניסויים).
נסו לתת הצעות שונות כמו אחוזי הנחה, הורדת eBook, סרטוני הדרכה וכדומה ותבדקו מה הכי קורץ לגולשים שלכם.
טריגר
הפרמטר השני הכי חשוב הוא הטריגר, כלומר מתי ואיפה יקפוץ הפופאפ לגולש. תוכלו לעשות מבחנים כאלו ולבחון את יחס המרה:
– הקפצה של הפופאפ לאחר 10 שניות שהייה בדף לעומת 15 שניות
– הקפצה של הפופאפ לאחר גלישה ב-2 דפים לעומת 3 דפים
– הקפצה של הפופאפ בדף הראשי של הבלוג לעומת דף פנימי וכדומה.
שדות
תחת האלמנט הזה אפשר להתייחס למספר נקודות:
– מספר שדות
אני טיפה מכליל, אבל ככל שיהיו בטופס יותר שדות, אז יחס ההמרה ירד. יש תחומים מסויימים מורכבים יותר בהם יותר שדות יכולים דווקא להגדיל את יחס ההמרה, אבל ככלל תנסו לשים בפופאפ רק את השדות הכי הכרחיים עבורכם.
– Placeholders
יש משמעות גם לקופי שבתוך השדות עצמן. לרוב הבדלים יהיו קטנים, אבל קופי ברור ואטרקטיבי יכול לסחוט עוד כמה עשיריות אחוז של יחס המרה.
– שדות חובה + ואלידציה
אם תהפכו את השדות לחובה למילוי או שדות שידרשו ואלידציה, איכות הלידים תעלה ולא תקבלו המרות עם פרטים שגויים. אך אם תדרשו שכל השדות יהיו חובה, תפספסו גם אחוז קטן מסוים של לידים טובים ויחס ההמרה עשוי להיפגע .
פלטת צבעים
רקע
איזה צבע רקע לפופאפ ימיר יותר טוב באתר שלכם? רקע שמתשלב עם צבעי האתר או דווקא רקע שיבלוט ויקפוץ לעין? התשובה לא חד משמעית, ובגלל זה צריך לעשות A/B TEST ובכל אתר התוצאות יכולים להיות שונות.
צבע טקסטים
חשוב שהטקסט על גבי רקע הפופאפ יהיה קריא וברור. מתלבטים מה ימיר יותר טוב – טקסט לבן על רקע שחור? או טקסט צהוב על רקע אפור? תעשו A/B TEST.
כפתור
מומלץ שצבע הכפתור יהיה עם ניגודיות לצבע הרקע של הפופאפ. אם הרקע של הפופאפ צהוב, אל תעשו כפתור בצבעי צהוב-כתום. בכדי להחליט איזה צבע יעבוד הכי טוב, אז שוב – תעשו A/B ותנסו גרסה עם כפתור אדום, כחול, ירוק וכו'.
ב-A/B TEST שיצרנו עבור האתר שלנו, רצינו להשוות את הביצועים בין גרסה עם כפתור אדום לכפתור כחול. רוב האנשים ששאלנו אותם מה לדעתם ימיר טוב יותר טענו שהכפתור האדום. אך בפועל הגרסה עם הכפתור הכחול המיר ב-X אחוזים יותר!
תבנית
עיצוב הפופאפ או התבנית שתבחרו הם מאוד חשובים להצלחת הקמפיין. במערכת של Poptin יש מאגר תבניות מוכנות מראש שנראות היטב ותוכלו לבחור מבינהן ולבדוק איזו תבנית ממירה טוב יותר עבור האתר לשכם.
סוג פופטין
אז דיברנו על תבניות, אבל מבחן שבגרסה אחת שלו יכלול לייטבוקס לעומת מסך מלא או שורת בר יכול גם הוא להניב תוצאות מעניינות.
הטקסט בכפתור
נסו וריאציות שונות של טקסט ההנעה לפעולה בכפתור. לדוגמא: "הירשמו עכשיו חינם" אל מול "הירשמו חינם!", "שלחו לי את המדריך" אל מול "הורד את המדריך" וכו'.
עם X / בלי X / עם טקסט במעבר על ה-X
נסו וריאציות עם ובלי איקס, איקס שמופיע אחר 2 שניות או 5 שניות, עם הצגה של טקסט ב-hover על האיקס ותבחנו את התוצאות.
אז איך יוצרים A/B TEST במערכת של פופטין? פשוט תיצרו פופטין ואז לחצו על האייקון של A/B TEST בצד הימני של הטבלה.
עוד לא יצרתם חשבון ב-Poptin? הירשמו עכשיו חינם ותיצרו פופאפים לאתר שלכם בקלות.
יצרתם מבחן A/B עם תוצאות מובהקות? שלחו לנו אותו במייל ונשמח להוסיף ל-Case studies שלנו 🙂