ישנם שלבים רבים הקשורים ביצירת קמפיין ממומן שמשפיעים במידה רבה על ההצלחה שלו. קביעת מטרה נכונה, קופי טוב במודעה, תמונות איכותיות שמבטאות את המסר, דף נחיתה קצר וממוקד ועוד. אבל, וזה אבל גדול, גם אם עברתם את כל השלבים האלו בהצלחה רבה, שלב הטרגוט הוא אולי הקריטריון החשוב ביותר. אם לא נדע לטרגט בצורה חכמה ומדויקת, נגיע לקהל שאינו רלוונטי עבורנו ופשוט נבזבז את הכסף שלנו.
פייסבוק נותנת לכם אפשרויות פילוח רבות לצד מגוון רחב של סוגי מודעות, בעזרתן אפשר לטרגט את קהל היעד המדויק אליו אתם רוצים לכוון. בין האפשרויות האלה, תוכלו למצוא כלים מתקדמים יותר שלעיתים יעשו את כל ההבדל בין קמפיין בינוני, לבין קמפיין שיביא תוצאות מקסימליות.
ריכזנו לכם כמה מהכלים המתקדמים שיש לפייסבוק להציע, שאתם באמת חייבים להכיר.
כלים מתקדמים בפייסבוק
1. קהל מותאם אישית
זוהי אפשרות הטרגוט הטובה ביותר שיש בפייסבוק היום, והיא מביאה איתה 100% דיוק בקהל שנחשף למודעה שלכם. אתם בוודאי שואלים איך זה הגיוני. קהל מותאם אישית הוא קהל שנבנה על בסיס רשימות של טלפונים או מיילים של גולשים מסוימים, והמודעה מפורסמת רק עבור אותם האנשים. כך אתם יכולים לבדוק בקפידה מי נמצא בקהל היעד שלכם.
אנחנו בונים את הקהל הזה מקובץ שיש לנו על בסיס טלפונים ו/או מיילים.
2. קהל דומה (Look-a-Like)
אפשרות טרגוט זו תוביל את פייסבוק למצוא קהל שדומה לקהל המקורי שלכם, לכן הם ככל הנראה ייחשבו לקהל איכותי.
כשאתם יוצרים קהל דומה, אתם בוחרים קהל מקור (קהל מותאם אישית). פייסבוק מזהה את התכונות המשותפות של האנשים בה (למשל, מידע דמוגרפי או תחומי עניין). לאחר מכן הם מפרסמים את המודעה לקהל שדומה לקהל המקורי.
אנחנו ממליצים על קהל מקורי המונה לפחות 1,000 אנשים. כמובן שגם איכות הקהל המקורי חשובה. לדוגמא, אם קהל המקור מורכב מהלקוחות הטובים ביותר שלכם (למשל כאלה שסל הרכישה שלהם עומד על ממוצע של 300 ש"ח ומעלה) ולא מכל הלקוחות שלכם (להם יש סל רכישה של 100 ש"ח), זה יכול להוביל לקהל דומה איכותי יותר, וכתוצאה מכך – לתוצאות טובות יותר.
ניתן לבנות את הקהל הזה על הבסיס קהל מותאם אישית – מתוך קובץ שיש לנו כמו רשימת תפוצה, משתמשים באפליקציה וכו', קהל שהיה באתר שלנו- רימרקטינג (אנשים שנכנסו בעבר לאתר שלנו, לדוגמא) או קהלים על בסיס עמוד הפייסבוק שלנו.
3. רימרקטינג בפייסבוק
רימרקטינג משמעו שאתם יכולים לטרגט אנשים מסוימים לפי התנהגות הגלישה שלהם באינטרנט. למשל, אם לקוח נכנס לאתר של חנות בגדים מסוימת, היא תוכל להציג לו בגדים שהוא הסתכל עליהם במהלך השהות שלו באתר. כך אותה חנות יכולה לפנות לקהל עם כוונת רכישה. איך עושים זאת? באמצעות הטמעת קוד פיקסל .
אתם יכולים לעשות רימרקטינג על קהלים שונים, כמו כל מי שביקר באתר בזמן מסוים, אנשים שביקרו בדף מסוים, אנשים שביקרו בדף מסוים ולא בדפים אחרים, אנשים שלא ביקרו באתר בזמן מסוים וכן שילובים בין החוקים השונים.
4. מעקב המרות
בעזרת קוד קצר (Pixel) שמסופק על ידי פייסבוק ושימוקם באתר שלכם, תוכלו לעקוב אחרי הרבה יותר מאשר רק קליקים על המודעות בפייסבוק, תוכלו לעקוב אחרי המרות.
בנוסף, בעזרת אופטימיזציה להמרות (oCPM) פייסבוק תציג את המודעה שלכם לאנשים שיש סיכוי רב יותר שיבצעו את הפעולה הרצויה (מילוי דף לידים, הרשמה לרשימת תפוצה, קנייה, הוספה לעגלת קניות או המרות אחרות באתר שלכם).
5. המרות מותאמות אישית בפייסבוק
בעזרת הכלי הזה נוכל להגדיר המרות מותאמות באתר שלנו. לדוגמא: קהל של כל מי שביקר בעמוד מסוים, צפה במוצר מסוים, וכו'. כלי זה מבוסס על הלינק של הגולש.
6. רימרקטינג למעורבות
תוכלו להשתמש בכלי זה כדי לייצר קהל רימרקטינג למעורבות בעמוד / מודעות לידים / וידאו / מודעות קנבס.
למשל, ברימרקטינג וידאו, תוכלו לטרגט משתמשים שצפו ב-3 שניות / 10 שניות / 25% מהסרטון ועד 95% מהסרטון.
ברימרקטינג למודעות לידים, תוכלו לטרגט את כל מי שפתח את הטופס, מי שלא שלח את הטופס, מי שפתח את הטופס ושלח את הטופס.
בנוסף, תוכלו גם להשתמש בקהל מעמוד האינסטגרם שלכם וליצור קהלים לפי כל מי שעשה מעורבות בעמוד / כל מי שביקר בעמוד / כל מי שהיה מעורב באחד הפוסטים / כל מי שהקליק על כפתור קריאה לפעולה בעמוד / מי ששלח הודעה לעמוד / כל מי ששמר את העמוד או אחד הפוסטים.
7. קמפיין מסנג'ר
מודעת מסנג’ר (Messenger Ads) היא מודעה בה לחיצה על כפתור ההנעה לפעולה (האייקון של המסנג’ר יופיע לצד כל כפתור הנעה לפעולה שתבחרו) יוביל את הלקוח באופן מיידי לשליחת הודעה לדף העסקי, כלומר אליכם/ללקוח שלכם. האפשרות הזאת מייצרת דיאלוג קרוב ביניכם לבין הלקוח וכן מייעלת את תהליך הפנייה. שימו לב, עליכם להיות זמינים במהלך היום לפניות המגיעות מקמפיין כזה, אחרת הלקוחות לא יקבלו את המענה שרצו לקבל.
8. קמפיין באינסטגרם
גם באינסטגרם תוכלו ליצור מודעות סרטונים, מודעות תמונה, מודעות קרוסלה, מודעות קולקשיין, מודעות ב'גילוי' ועוד. שימו לב, 84% מהאנשים באינסטגרם הם בעלי סבירות גבוהה יותר לקנות מעסקים קטנים (לפי אינסטגרם). בנוסף, יש באינסטגרם מודעות סטורי שהופכות להיות פופולריות יותר ויותר.
9. מודעות קולקשיין
מודעת קולקשיין בפייסבוק כוללת תמונת שער או סרטון ואחריו ארבע תמונות של מוצרים שונים. כשמישהו לוחץ על המודעה, הוא יעבור לדף נחיתה במסך מלא להמשך הפעילות בה הוא מעוניין. למשל, חברת בגדים תפרסם מודעת קולקשיין עם ארבעה מוצרים שונים שיכולים לעניין את הלקוח – ברגע שהוא ילחץ עליה, הוא יעבור לדף בו מוצגים הפריטים שצפה בהם ופריטים נוספים.
10. Instant Experience
Instant Experience היא מודעה במסך מלא שנפתחת לאחר שמישהו לוחץ על המודעה שלכם במכשיר נייד. כך, תוכלו למשוך תשומת לב מהלקוח שלכם. המודעה הזאת מתרחבת למסך מלא ועובדת ברוב הפורמטים, כולל תמונה בודדת, וידאו, קרוסלה וקולקשיין. ניתן להציג תפריטים, קבוצה של פריטים ולבנות דף נחיתה שלם במודעה
11. חוקים אוטומטיים בפייסבוק
ניתן להפעיל חוקים אוטומטיים על קמפיינים/אדסטים/מודעות במערכת הפרסום של פייסבוק בשביל לשפר את הקמפיינים שלכם בפייסבוק. ניתן לבנות סט שלם של חוקים, הנה כמה שימושים:
- כיבוי מודעה שהוציאה יותר ממחיר היעד שלנו לליד והביאה 0-1 לידים
- כיבוי מודעה שמביאה מחיר לליד גבוה מדי במידה ויש יותר מ2 לידים
- תוספת תקציב לאדסטים שעובדים טוב במהלך היום
- תוספת תקציב במהלך היום לאדסט עם עלות למכירה נמוכה
- הורדת תקציב במהלך היום לאדסט עם עלות למכירה גבוהה שלא עומדת ביעד שלנו
12. ספליט טסט (Split Test)
הספליט טסט בפייסבוק מאפשר לנו לבודד משתנים מסוימים שאנחנו רוצים לבדוק על מנת להבין איזו מודעה עובדת לנו טוב יותר. למשל, נעלה שתי מודעות זהות לחלוטין, למעט הכיתוב. כך נוכל לזהות איזה כיתוב יעיל יותר ולרוץ עם המודעה הזאת.
13. קמפיין DCO (קראייטיב דינאמי)
קריאייטיב דינמי הוא כלי אופטימיזציה מצויין כשאתם לא בטוחים איזה קריאטיב עובד טוב יותר. איך זה עובד? קריאייטיב דינמי בעצם לוקח רכיבים שונים של מודעות דומות (כמו תמונות, סרטונים, כותרות, תיאורים וקריאות לפעולה) ואז משלב אותם מחדש כך שתצא מודעה יעילה יותר עבור אדם ספציפי. כלומר, קמפיין מסוג כזה עוזר לכם ליצור וריאציות יצירתיות מותאמות אישית לכל אדם הצופה במודעה.
14. קמפיין CBO (אופטימיזציית תקציב ברמת הקמפיין)
קמפיין CBO הוא קמפיין בו פייסבוק מנהלת באופן אוטומטי את תקציב הקמפיין שלכם על פני קבוצות מודעות כדי להשיג את התוצאות הטובות ביותר, כלומר היא מבצעת עבורכם אופטימיזציה ומחליטה איפה הכסף שלכם עובד הכי טוב. עם CBO, אתם מגדירים תקציב מרכזי אחד, ופייסבוק מחלקת אותו בצורה היעילה ביותר עבור הקמפיין שלכם. יש לה את הגמישות להוציא יותר על קבוצות מודעות שעובדות טוב יותר, ופחות על קבוצות מודעות שעובדות פחות טוב.
סיכום
במאמר זה סקרנו את הכלים המתקדמים שפייסבוק מציעה לנו כדי לטרגט בצורה שתוביל לתוצאות אופטימליות. כמובן שלא בכל קמפיין נשתמש בכל הכלים, אבל אנחנו ממליצים בחום להתנסות בכולם כדי להבין מי מהם משפר לכם את תוצאות הקמפיין. אנחנו יודעים שלעיתים ההתנסות בכלי חדש מעט מאתגרת ולא תמיד מצליחה בניסיונות הראשונים, אבל ברגע שתתנסו והתוצאות יתחילו לדבר בעד עצמן, יהיה לכם קשה להאמין שלא השתמשתם בהם עד כה.
על הכותב
אור פיאלקוב, בן 37, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום בפייסבוק, ומגוון ערוצים, מומחה בשיווק דיגיטלי, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים.
הבעלים של EasyCloud – אחסון אתרי וורדפרס, חברה שמנגישה את עולם אחסון האתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.