תחום שיווק השותפים הוא אחד התחומים החמים ביותר כיום בתחום הפרסום באינטרנט, ומיליוני משווקים ברחבי העולם התחילו בשיווק שותפים במטרה להגיע לרווחים משמעותיים באמצעות שיווק של מוצרים או שירותים דרך תוכניות שותפים (למשל, תוכנית השותפים המפורסמת של Amazon). משווקי שותפים תמיד ישאפו לייצר ערוצי רווח בטוחים ומדידים לאורך זמן, תוך השקעת מאמצים קטנים ככל האפשר מהצד שלהם. השאיפה האולטימטיבית היא לייצר ערוץ רווח שייצר הכנסה פסיבית למשווק. ככל שהתחום הופך לתחרותי יותר, ומשווקים רבים מתחרים על אותו קהל לקוחות, השימוש בכלים חיצוניים (שמטרתם לשפר את תהליך השיווק) הופך לחשוב ביותר כדי להשיג יתרון ולהגדיל את נפח המכירות.
הכלים בפוסט הזה מתחלקים לכמה קבוצות עיקריות. משווק שותפים מקצועי יעשה שימוש בערוצי פרסום רבים, וינתח את הנתונים המתקבלים בצורה שוטפת. חלק משיטות הפרסום יהיו ממומנות וחלק אורגניות, חלק מהשיטות יהיו Inbound וחלק Outbound והכל בהתאמה למוצר שמשווקים בכל פעם. הלקח המרכזי שמשווקים לומדים על בשרם ככל שהם צוברים ניסיון בשיווק שותפים הוא שללא יצירת ערך משמעותי לגולש, יהיה להם מאוד קשה להצליח. יצירת ערך מוסף תהיה באמצעות תוכן טרי ומעניין, סרטוני הסברה, אינפוגרפיקות או כל אחר שיגרום לגולשים ליהנות מערך מוסף בתהליך הרכישה (למשל, תוכן משוכפל שמופיע במספר רב של אתרים הוא חסר ערך מוסף לגולש).
בתוך הרשימה תמצאו כלים שיעזרו לכם לקבל רעיונות לכתיבת תוכן, כלים אנליטיים, כלים לשימוש יעיל ברשתות חברתיות וכלים רבים נוספים. כל הכלים ברשימה הוכחו כיעילים והם בעלי ערך מוסף לכל משווק שותפים בין אם רק התחלתם את הדרך או שאתם בעלי ניסיון של שנים. חלק מהכלים הם חינמיים, חלקם בעלי גרסת Freemium וחלקם בתשלום. מדי פעם יתווספו לרשימה כלים חדשים, לכן מומלץ לבקר בפוסט גם בעתיד לקבלת עדכונים נוספים, ובכל מקרה, כדאי להירשם לניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים שוטפים 🙂
1. Buzzsumo – מרבית משווקי השותפים יוצרים תוכן על בסיס קבוע, אך כיצד אפשר לדעת איזה תוכן יהיה בעלי אחוזי Engagement גבוהים יותר? באמצעות Buzzsumo תוכלו לקבל את המידע בקלות. כל מה שתצטרכו לעשות זה להכניס נושא/מילות מפתח רלוונטיות למוצר שאתם משווקים, ותקבלו רשימת תכנים שתכלול את המידע הבא: כמות השיתופים ברשתות החברתיות המובילות (פייסבוק, טוויטר לינקדאין ועוד), האתרים שקישרו לפוסטים ואפילו היוזרים הספציפיים ששיתפו את התכנים. באמצעות הכלי תוכלו לקבל רעיונות לתכנים בנושאים שכבר הוכיחו את עצמם, וגם לקבל מידע נוסף על תחום הפעילות.
2. Answer The Public – דרך נוספת לקבל רעיונות לנושאי כתיבה. לאחר הכנסת נושא הכתיבה עליו תרצו לכתוב תקבלו רשימה של אפשרויות שמחולקות לפי שאלות שנשאלו במנועי חיפוש ולפי הצעות. איך הכלי עובד? הכלי משתמש בהצעות השלמה אוטומטית של מנועי החיפוש גוגל ובינג תוך הצלבה אוטומטית מול שאלות או ביטויי קישור בצירוף מילות המפתח שהוכנסו. התוצאה המתקבלת מביאה לכם הצצה לאפשרויות שילוב הביטוי עם נושאים נוספים בהתאם לדרך שבה אנשים מחפשים – מדובר במידע מעולה לכל משווק שרוצה לדעת איך לגשת לקהל שלו בדרך הטובה ביותר.
3. HubSpot's Blog Topic Generator – אחד האלמנטים החשובים בכל תוכן שתייצרו הוא הכותרת שתבחרו. מרבית הגולשים יחליטו האם הם מעוניינים להשקיע מספר דקות בקריאת התוכן שלכם רק על בסיס הכותרת שתבחרו. כותרת יכולה לבנות או להרוס את התוכן שלכם, ולכן חשוב לבחור כותרת שתעשה את העבודה. הכלי של HubSpot יגריל עבורכם רעיונות לכותרות ולפוסטים שלכם בהתאם למילות המפתח שתכניסו. תוכלו להשתמש ברעיונות או לעשות וריאציות על הרעיונות שתקבלו.
4. Portent’s Content Idea Generator – כלי חביב שמגריל כותרות פיקנטיות (על הגבול החריפות) לתוכן בהתאם לנושאים עליהם תרצו לכתוב. חלק מהכותרות שהכלי יפיק יהיו מגוחכות או מצחיקות, אך גם מהכותרות האלה תוכלו ללמוד על הדרך הנכונה לנסח כותרות בצורה מעניינת וקולעת.
5. The Google keyword tool – רוצים לדעת באילו ביטויי מפתח בגוגל יש נפח חיפושים משמעותי? באמצעות הכלי תוכלו למצוא תחומים שבהם יש התעניינות של גולשים בגוגל, ובדרך הזו להתמקד במוצרים רלוונטיים תוך פרסום שלהם באמצעות פרסום ממומן ב-Google Adwords או בתוצאות החיפוש האורגניות של גוגל. תוכלו למקד את התוצאות לפי מדינות, שפות ועוד. במתכונת הנוכחית של הכלי לא מספיק שיהיה לכם חשבון Adwords, אלא תצטרכו גם קמפיין פעיל כדי לקבל סדרי גודל בנוגע לנפחי החיפוש בתחומים שונים.
6. Google Search Console – הכלי הזה מיועד למשווקים בעלי אתרים קיימים שכבר מקבלים טראפיק אורגני מגוגל. ה-Search Console יציג לכם את כמות האנשים שנחשפו לאתר שלכם בטווח התאריכים שתגדירו במנוע החיפוש של גוגל, ואת כמות האנשים שהקליקו על תוצאת החיפוש שלכם לאתר. למה הכלי הזה יכול לעזור לכם? באמצעות הכלי תקבלו מידע על מילות מפתח ותחומים בעלי נפחי חיפוש גדולים שלא ידעתם שהאתר שלכם מופיע בהם, ובאמצעות הידע הזה תוכלו לחזק את אותו תחום בהתאם למילות המפתח הרלוונטיות.
7. Google Analytics – כלי ניתוח האנליטיקס הנפוץ בעולם, באמצעות הכלי תוכלו לקבל מידע איכותי על מקורות התנועה של הגולשים לאתר שלכם ועל ההתנהגות שלהם בתוך האתר. הכלי יעזור לכם למקד את ערוצי הפרסום שלכם ולהפוך אותם ליעילים ביותר באמצעות ניתוח האפקטיביות שלהם. כדי להשלים את התמונה על התנהגות המבקרים באתר שלכם תוכלו להיעזר גם בכלים המקליטים את התנהגות הגולשים ומפות חום. רוצים ללמוד עוד על Google Analytics? כתבנו פוסט במיוחד עבורכם.
8. Google Alerts – חשוב מאוד להישאר מעודכנים בכל מה שמתרחש בעולמות התוכן הרלוונטיים לכם, ולגוגל יש את הכלי המושלם שיבטיח שתישארו מעודכנים תמיד. כל מה שתצטרכו לעשות זה להגדיר את הנושאים הרלוונטיים לתוכניות השותפים בהם אתם משתתפים, וגוגל תדאג להודיע לכם (אתם תוכלו להגדיר את התדירות) בכל פעם שמתווסף תוכן חדש לאינדקס של גוגל בנושא הרלוונטי. כל עוד תישארו מעודכנים, תוכלו לוודא שדרך הפניה שלכם ללקוחות בתחומי הפעילות שלכם היא הטובה ביותר.
9. Google Trends – לגוגל יש גישה למאגר המידע הגדול ביותר בעולם הנוגע למגמות ולתחומי העניין של הגולשים בכל רחבי העולם. דרך Google Trends תוכלו לגלות מה המגמות העכשוויות במדינת היעד בה אתם משווקים, ולהתמקד במוצרים בתחומים החמים ביותר. הכלי יספק לכם גם אפשרות להשוואה בין כמה תחומים כדי לראות את מידת הטרנדיות של כל אחד מהתחומים לאורך זמן ביחס אחד לשני.
10. SEMrush – מחקר מתחרים הוא עניין רציני, וכדי להגיע לתוצאות טובות כדאי להשתמש בכלים הטובים ביותר הקיימים בשוק. הכלי של SEMrush מאפשר לכם לקבל מידע על המתחרים המובילים בזירות בהן אתם פועלים באמצעות הכנסת מילות מפתח או באמצעות הכנסת לינק לאתר. לאחר הכנסת כתובת האתר שלכם (או של המתחרה שלכם) תקבלו הערכה של כמות הכניסות של הגולשים לאתר, המיקומים בהם האתר ממוקם גבוה במנוע החיפוש של גוגל, לינקים לאתרי מתחרים ועוד. תוכלו להיעזר בכלי גם כדי לקבל רעיונות למילות מפתח כדאיות לקידום אורגני, וגם כדי להכיר את המתחרים הפועלים בזירה בה אתם משווקים.
11. Optimizely – הקמתם דף נחיתה והוא בעל אחוזי המרה גבוהים, אבל האם יש שינויים שתוכלו לבצע בדף הנחיתה כדי לשפר את יחס ההמרה? במקום לנחש, באמצעות ביצוע A/B Testing תוכלו לבחון את ההשערות שלכם בקלות. Optimizely עשו מהפכה בתחום ה-A/B Testing, כיוון שהם יצרו מוצר שמאפשר לכל אדם בעל דף נחיתה/אתר לבצע שינויים באמצעות עורך ויזואלי פשוט, ולהריץ טסטים שיאפשרו לבחון איזו וריאציה עובדת טוב יותר. כל מה שתצטרכו הוא להטמיע קוד קצר של Optimizely בדפי האינטרנט שלכם, ולחשוב על רעיונות לניסויים. ככל שתבצעו יותר ניסויים, כך תשפרו את הנכסים האינטרנטיים שלכם ותגיעו לתוצאות טובות יותר.
12. Bit.ly – שיווק שותפים מורכב בחלקו מלינקים ייחודיים שאתם מקבלים מתוכניות השותפים שמאפשרים לכם ולבעלי התוכנית לדעת כמה מתוך האנשים שהפנתם הפכו להמרות (רכשו את המוצר, נרשמו לניוזלטר וכו'). אם תשתמשו בלינק של התוכנית באופן ישיר, לא יהיה לכם מידע בנוגע לכמות האנשים שהפנתם, לא חבל? Bit.ly תשיג לכם 2 מטרות: קיצור הלינקים המסורבלים שאתם מקבלים ומתן סטטיסטיקות ואנליטיקס בנוגע לשימוש בלינקים. מעתה כל התנועה שתפנה לתוכנית השותפים יעבור דרך לינק שלכם שיאפשר לכם לדעת בדיוק מה קורה בכל זמן.
13. Pretty Link – מדובר בתוסף וורדפרס שמשיג את אותה מטרה כמו Bit.ly, אלא שהקיצור של כתובות האינטרנט יתבצע דרך הדומיין האישי שלכם (ובצורה פשוטה ביותר דרך ממשק הוורדפרס). היתרון הבולט של הכלי הוא שהוא מאפשר לכם להציג לינקים הכוללים את שם הדומיין שלכם, דבר שיראה ממותג יותר לגולשים ואמין ומאובטח כיוון שהגולשים יקבלו את הרושם שהם נשארים בדומיין שלכם (גם ישמור את כל הנתונים בשרת שלכם במקום להסתמך על שירותים חיצוניים).
14. ClickMeter – גם הכלי הזה מיועד למעקב אחרי לינקי אפילייט. מיועד למשווקי שותפים מתקדמים יותר. הכלי מאפשר מעקב אחרי ההמרות שהגיעו דרך הלינקים, מעקב אחרי מקורות התנועה ללינקים ושיתוף המידע עם עמיתים, לקוחות ועוד.
15. Buffer – אחד הערוצים האפקטיביים לשיווק שותפים הוא ברשתות החברתיות. מי שהתנסה בשיווק ברשתות חברתיות וודאי מכיר את התחושה של הקושי לנהל את כל הפרסומים ברשתות השונות. Buffer יאפשר לכם לרכז את כל הפעילות שלכם במקום אחד. הכלי יאפשר לכם לתזמן את כל הפרסומים ברשתות החברתיות המובילות (Facebook, Twitter, Instagram ועוד) בצורה פשוטה, כך שכל מה שיהיה עליכם לעשות זה להכין את כל החומרי השיווקי שלכם במחסנית, לקבוע את מועד הפרסום, ומכאן Buffer יעשה את העבודה ויפרסם את התוכן בזמנים ובמקומות שהגדרתם.
16. MailChimp – כלי שיווק עוצמתי נוסף הוא דיוור לרשימות תפוצה שאספתם. השלב הבא, לאחר שאספתם את כתובות המייל של הגולשים הפוטנציאליים שמעוניינים לשמוע עוד על המוצרים שלכם, הוא דיוור לאותן רשימות תפוצה עם מיילים בעלי המסר הנכון בזמן הנכון. MailChimp פותחת לכם את האפשרות לבצע דיוור לרשימות גדולות של מיילים בפשטות (בניגוד לדיוור ישיר דרך Gmail שיוביל להכנסה שלכם לרשימות ספאם). תוכלו ללמוד על יחסי הפתיחה של המיילים שאתם שולחים, ולשפר את המיילים שאתם שולחים בשוטף. באמצעות אינטגרציה ל-API תוכלו להוסיף את כתובות המייל באופן מיידי לאחר שהגולש משאיר את פרטיו בטפסי צור הקשר שלכם.
17. WordPress – הסיכוי שלא שמעתם על הפלטפורמה כמעט ואינם קיימים, אך לא כולם יודעים שמעבר לאפשרות להקים אתר WordPress עצמאי שיהיה מאוחסן בשרת שלכם, קיימת גם אפשרות ליצור אתרים/בלוגים דרך אתר WordPress ישירות, דבר שיכול לשרת אתכם בהקמת דפי מידע או אתרי לווין לשירותים שאתם משווקים בתוכניות השותפים.
18. GoDaddy – כחלק מהשיווק השוטף סביר להניח שתצטרכו כמות גדולה של דומיינים לאתרים שתקימו לצורך הפרסום, ההמלצה שלי היא לתחזק את כל הדומיינים תחת רשם אחד כדי להקל על העבודה. GoDaddy מספקת מערכת נוחה ופשוטה לתפעול של דומיינים. תוכלו לקבל מידע על הדומיינים, לעדכן DNS, לחדש דומיינים בצורה פשוטה ומרוכזת. לפעמים תוכלו למצוא מבצעים חמים לרכישת דומיינים, שווה לעקוב.
19. GTmetrix – בבניית אתרים ודפי נחיתה יש חשיבות מאוד גדולה לזמן טעינת הדף. ככל שהדף יטען לאט יותר, יחס ההמרה באתר יקטן, כיוון שיותר משתמשים ינטשו את הדף בזמן ההמתנה לטעינת הדף. דף שנטען מהר יספק חווית משתמש טובה יותר ובכך תגדיל את ההמרה, וגם יעזור לכם לשפר את המיקום שלכם במיקומים בגוגל. GTmetrix הוא אחד הכלים המתקדמים הקיימים כיום בשוק לבדיקת זמן טעינה של דפי אינטרנט. הכלי יציג לכם את זמן הטעינה וניתוח מלא של האתר לפי קטגוריות של המלצות שיכללו בין היתר זמני טעינה של תמונות, הפניות פנימיות באתר, צמצום זמן טעינה של סקריפטים, הכנסת Cache ועוד. תוכלו לקבל גם חלוקה בגרף של כל האלמנטים שנטענו באתר ולמצוא את הגורמים הבעייתיים באתר ולטפל בהם.
20. Pingdom – כלי מעולה נוסף לבדיקת מהירות של דפי אינטרנט. הכלי יאפשר לכם גם לבדוק את האתר שלכם מכמה שרתים שממוקמים במיקומים שונים בעולם. כרגע במערכת תוכלו למצוא שרתים מארה"ב, אירופה ואוסטרליה. כמו ב-GTmetrix, גם בכלי הזה תמצאו גרף של זמני טעינת האלמנטים באתר. תוכלו להשתמש ב-2 הכלים להצלבת נתונים כדי להגיע לרמת אופטימיזציה גבוה של זמני טעינת הדפים באתרים שלכם.
21. W3 Total Cache – מדובר בתוסף וורדפרס פופולרי שיפעיל מערכת Caching באתר שלכם. כאן אנחנו כבר נכנסים לאחת הדרכים לשפר בצורה משמעותית את זמן טעינת הדפים שלכם. באמצעות התוסף האתר שלכם יזכה לביצועים גבוהים באופן משמעותי דרך שימוש ב-Cache ברמת המשתמש, השרת, מסד הנתונים ועוד. צפו לתוצאות מעולות, תוכלו לחלק את זמן הטעינה של האתר שלכם ל-2, לפני ואחרי שהתקנתם W3 Total Cache.
22. Yoast SEO – עם מעל ל-30 מיליון הורדות, מדובר בתוסף וורדפרס נוסף שידאג לסדר לכם את כל מה שקשור ל-SEO באתר (ההגדרות הקשורות לקידום האורגני של האתר), בין אם מדובר על הגדרת תגיות Meta Description, תגיות Title, הגדרות של Search Console, Google Analytics ועוד אפשרויות רבות נוספות.
23. Camtasia – אין דבר שמוכר יותר ממראה עיניים. ברגע שתשלבו סרטוני הסברה על המוצרים שלכם בליווי אודיו עם הסבר תוכלו להגדיל את יחס המכירה שלכם בצורה משמעותית. כל מה שתצטרכו לעשות כדי להפיק סרטונים בצורה פשוטה הוא להשתמש ב-Camtasia ליצירת סרטוני צילום מסך שיספקו למשתמשים שלכם חווית לימוד פשוטה על המוצרים שאתם משווקים. הכלי מאפשר לכם להקליט מסך, להוסיף אודיו ולערוך את הסרטונים ללא ידע מקצועי מיוחד.
24. Gifmaker.me – לפעמים אין צורך בסרטון שלם ואפשר להסתפק באנימציה קצרה בפורמט GIF שהוא בעצם סדרה של תמונות עם מעבר קבוע של מספר מילי-שניות בין תמונה לתמונה. באמצעות GIF תוכלו להמחיש למשתמשים שלכם רעיון או אפילו להדריך אותם בנוגע לעניין מסוים. קובץ GIF לדוגמא:
25. Zapier – כלי אינטרקציות מתוחכם שהפך לפופולרי מאוד בתקופה האחרונה. הכלי מאפשר לכם לייצר Workflows אוטומטיים באמצעות אינטרקציות עם מגוון רחב מאוד של כלים הכוללים בין היתר את שירותי Google השונים, Slack, Asana, שירותי CRM מובילים ועוד (לרשימת האינטגרציות המלאה לחצו כאן). האפשרויות שהכלי פותח בפניכם אינן מוגבלות, למשל תוכלו להוסיף עמודה לטבלה ב-Google Sheets בכל פעם שמתקבל מייל מנמען מסוים, ועל הדרך גם להוסיף את הנמען לרשימת התפוצה שלכם ב-Mailchimp ועוד אפשרויות מגוונות רבות. הכלי מעולה ליצירת אוטומציה בתהליכים היומיים שלכם, ובכך להוביל לחסכון עצום בזמן.
הרשימה בפוסט תתעדכן מפעם לפעם עם כלים נוספים שיקלו על תהליך השיווק שלכם, אם יש לכם המלצות לכלים שאתם משתמשים בהם ביומיום או שאלות על הכלים ברשימה (או כל דבר אחר), שתפו אותנו בתגובות!